Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een laptop voor hevig gaming gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Voor mijn vervolgopleiding heb ik een laptop nodig en ik wil tevens een nieuwe laptop (mijn huidige is niet de beste meer). De meeste programma's waarvoor ik de laptop ga gebruiken zijn: IntellIJ IDEA (programma voor programmeren), office programma's (denk aan Excel en Word) en natuurlijk gamen! De volgende spelletjes denk ik te gaan spelen: CoD, Battlefield 4 en League of Legends.

Ik heb al een paar keuzes kunnen maken:

pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JX-T4144H
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JH-T4065H
pricewatch: Dell Alienware M17x

Mijn eisen voor een laptop:
  • Intel Core i7 processor.
  • SSD (hoeveel maakt niet uit).
  • 750GB tot 1TB HDD.
  • Kan mijn games aan (zie bovenstaand).
  • Goede koeling, wordt niet te warm.
  • Geluidloos als het kan.
Mijn budget ligt tussen de 1500 en de 2000 euro. Ik had ook de BTO X-Book 17CL56 in gedachten, maar ik heb gelezen dat er wat problemen zijn met de modellen van BTO.

Graag feedback voor mijn keuze. Bij voorbaat dank!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 15:14 . Reden: Topic moet wat beter. ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou eens beginnen met LAA beleid te lezen :) . Het is hier namelijk geen afhaalchinees, wat heb je zelf al uitgezocht en wat zijn je specifieke vragen?

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 17-04-2014 22:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:20:
Ik zou eens beginnen met LAA beleid te lezen :) . Het is hier namelijk geen afhaalchinees, wat heb je zelf al uitgezocht en wat zijn je specifieke vragen?
Ik heb uiteraard even rond zitten te kijken. Ik twijfel tussen BTO en Lenovo.

BTO: http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl56-gtx.html
Lenovo: http://shop.lenovo.com/us...p/?sb=:000001C9:00011D42:

Welke van deze twee laptops is het meest geschikt voor mijn situatie?

Als er iemand nog een suggestie heeft voor een laptop dan hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Ik weet niet welke games je speelt, ik weet niet of je verwacht je computer veel rond te sleuren en wat hij dus mag wegen, ik weet niet welke schermgrootte je fijn vindt... Maar goed, toch een poging... Ik stel me wel de vraag of je wel 2k€ wil uitgeven, dat is toch een bom geld voor iets wat relatief snel veroudert.

Met een budget van 2k€ lijkt een ASUS G750 met een GTX780m (De 880 is op komst maar ik zie hem nog niet in de pricewatch) mij de beste koop qua performance & kwaliteit, of een Alienware 17 (die je al met 880 kunt krijgen voor minder dan 2k€). Dat is: als je zoveel mogelijk power uit je budget wil halen, én een beetje zeker wil zijn van goede kwaliteit.

Die Lenovo klinkt leuk, maar zou ik afraden (zeker met jouw budget), die 2x750 in SLI geeft je ongeveer de performance van een 770 als ik me niet vergis, plus de laatste dingen die ik gezien heb, werkt Optimus niet met SLI dus als je toch mobiel wil zijn, geef je veel autonomie weg. De BTO zou ik sowieso niet kiezen, maar het is aan jou om te oordelen. Ik denk niet dat je zoveel goedkoper uitkomt met BTO, en je boet wel in op kwaliteit.

Als je BTO toch te overwegen vindt, zou ik ook eens naar MSI en Medion kijken (Medion is van Lenovo tegenwoordig), die hebben vaak interessante prijzen. Qua degelijkheid en koeling zijn die volgens mij iets minder premium dan Asus en Alienware, maar kunnen zeker goed concurreren met BTO en consoorten. Het hangt wel heel hard af van model tot model bij MSI en Medion, dus individuele reviews lezen is wel belangrijk.

Denk eens na welke games je speelt en wat de benchmarks zeggen wat dat betekent voor je videokaart, hoe ver je vooruit wil geraken (voor zover dat realistisch inschatbaar is). De GTX880m is vandaag de top, maar daar betaal je voor. Quasi alle hedendaagse games zijn perfect speelbaar op minstens medium/high met een GTX860m of een GTX870m, voor mij persoonlijk zit de sweet spot price/performance bij die twee op dit moment (maar ik geef niet zozeer om het beste van het beste). Er zijn ook nog veel modellen aan het uitkomen met de nieuwe Nvidia 8** reeks, als je nog een paar weken/maanden kan wachten kan dat ook te overwegen zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door nokie op 18-04-2014 09:39 . Reden: typo ]

Verwijderd

Met een BTO kan je best een goede samenstellen. Alles gaat naar eigen wens zodat je niet aan het betalen bent voor dingen die je wellicht net anders had gewild zoals met de doorsnee merken. Al die horrorverhalen van luidruchtigheid bij idle draaien en extreme hitte schijnen tegenwoordig niet meer te spelen. Als je het forum er op na leest zie je dat dit allemaal berichten zijn van aantal jaar terug of van mensen die een aantal jaar terug een BTO hadden. De mensen die momenteel een BTO hebben en hierover posten zijn juist positief over de laptops en met name de klantenservice met de volgende kanttekening:

-Kwaliteit van de case is iets fragieler
-Zien er niet echt uit als een moderne laptop van buiten (voordeel voor mensen die niet een gamers stempel willen hebben op het werk/studie)

Lenovo kan je ook met de Edge serie zelf samenstellen, helaas zijn dit nog de 700 series videokaarten en betaal je vergeleken met BTO meer voor wat je krijgt. (BTO heeft al de 800 series in de opties)

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:27:
Met een BTO kan je best een goede samenstellen. Alles gaat naar eigen wens zodat je niet aan het betalen bent voor dingen die je wellicht net anders had gewild zoals met de doorsnee merken. Al die horrorverhalen van luidruchtigheid bij idle draaien en extreme hitte schijnen tegenwoordig niet meer te spelen. Als je het forum er op na leest zie je dat dit allemaal berichten zijn van aantal jaar terug of van mensen die een aantal jaar terug een BTO hadden. De mensen die momenteel een BTO hebben en hierover posten zijn juist positief over de laptops en met name de klantenservice met de volgende kanttekening:

-Kwaliteit van de case is iets fragieler
-Zien er niet echt uit als een moderne laptop van buiten (voordeel voor mensen die niet een gamers stempel willen hebben op het werk/studie)
Ik zei ook dat _ik_ het niet zou doen, ik heb niet gezegd dat het slecht is... Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er vaak wordt gezegd dat AW overpriced is, terwijl ik dat toch niet altijd zie.

Ik heb me ondertussen wat verder ingelezen, het lijkt inderdaad wel zo dat de koeling de laatste tijd op clevo systemen wat verbeterd is (ik weet nu niet in hoeverre BTO het even goed doet als anderen die ook gebruik maken van clevo), over geluid zie ik wel nog altijd de wildste verhalen, evenals over kwaliteit van de toetsenborden, touchpad en de schermen. Maar goed, de klagers maken ook meer lawaai.

Om de prijsvergelijking te maken - tenzij ik het verkeerd doe wat best kan natuurlijk - heb ik eens geprobeerd om een 17CL56 samen te stellen met een GTX880m en dan zit je toch tegen de 1800 euro aan. Met een Alienware 17 met een GTX880m zit je (voor de rest alles "standaard" laten staan bij beide) met de 10% VIP korting bij ook ongeveer aan die prijs. Ik (persoonlijk) vind dan dat je met AW meer waar/zekerheid voor je geld krijgt (ook al zie ik dat de laatste AWs redelijk wat kritiek over zich krijgen op fora).

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist het forum gezocht met de zoekterm "bto" en ik zie bijna geen positieve reacties van bto.. Dus die sluit ik buiten.

Dus dan is mijn vraag Alienware of Asus? Ik ga de laptop gebruiken voor school en voor gamen. Suggesties?

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Modbreak:Laat het modden aan de mods over!

Maar goed, omdat jij blijkbaar toch zo graag dit topic serieus wilt houden: voordat wij je fatsoenlijk kunnen helpen is het misschien handig dat je de volgende vragen in dat geval beantwoord.

- Welke schermgrootte prefereer je?
- Wat is het maximale aan gewicht dat je als eis stelt?
- Is een goede accuduur van belang?
- Zo ja: hoelang moet deze accu mee gaan?
- Welke games ben je van plan te gaan spelen?
- Op welke settings ben je van plan deze spelen te gaan spelen?
- Welke studie doe je?
- Welke programma's gebruik je/denk je te gaan gebruiken?
- Is een stevige behuizing belangrijk voor je?
- Is een goed touchpad belangrijk voor je?
- Is kleurechtheid in een scherm belangrijk voor je?
- Zijn goede kijkhoeken van het scherm van belang?
- Is een SSD een must?
- Zo ja, is de grootte van deze SSD nog belangrijk?
- Hoeveel GB/TB opslag moet de laptop minimaal hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door zeef op 19-04-2014 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cwookie schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 01:11:
[modbreak]Laat het modden aan de mods over![/modbreak]
Maar goed, omdat jij blijkbaar toch zo graag dit topic serieus wilt houden: voordat wij je fatsoenlijk kunnen helpen is het misschien handig dat je de volgende vragen in dat geval beantwoord.

- Welke schermgrootte prefereer je?
- Wat is het maximale aan gewicht dat je als eis stelt?
- Is een goede accuduur van belang?
- Zo ja: hoelang moet deze accu mee gaan?
- Welke games ben je van plan te gaan spelen?
- Op welke settings ben je van plan deze spelen te gaan spelen?
- Welke studie doe je?
- Welke programma's gebruik je/denk je te gaan gebruiken?
- Is een stevige behuizing belangrijk voor je?
- Is een goed touchpad belangrijk voor je?
- Is kleurechtheid in een scherm belangrijk voor je?
- Zijn goede kijkhoeken van het scherm van belang?
- Is een SSD een must?
- Zo ja, is de grootte van deze SSD nog belangrijk?
- Hoeveel GB/TB opslag moet de laptop minimaal hebben?
OP updated.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Vergeet niet dat de dure game notebook van dit moment niet beter zal presteren als een midend PC van 2 jaar geleden.

De game prestaties van een GTX780m liggen ergens tussen die van een GTX660 en de GTX670 desktop versie.
Een mobile processor van de zelfde serie is ook een heel stuk trager als de desktop variant.
Voor het geld van een game notebook kun je en een goede game PC bouwen en een gewone notebook kopen.

Als je echt niet anders kan en een game notebook zoekt dan zou BTO mijn keuze zijn (goede garantie en support)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Ik zou nog even naar de
pricewatch: MSI Gaming Series GT70 2PE-1069NL Dominator Pro kijken

in vergelijking met de ASUS G750JH ruim 100 euro goedkoper en met een betere videokaart (880 tov de 780). Het geheugen en de processor is ook wat minder, maar voor gamen zal de videokaart toch de bottleneck blijven.

• Saboutai
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 20:06
Ik heb me een tijdje geleden een ROG 750jh aangekocht en doe er hetzelfde mee als jij van plan bent.
Ik heb het me nog geen moment beklaagd.

Snelle laptop
Deftig scherm
SSD + 1TB hdd
32 gig ram

Zeer goede prijs kwaliteit

Verwijderd

Je kan je ook afvragen of het niet handiger is om 2 systemen te hebben; 1 laptop voor college. Mijn ervaring is dat je die nooit nodig hebt en als je hem al gebruikt is er vrij weinig rekenkracht nodig. Het resterende budget kan je dan steken in een desktopsysteem op je kamer.

Ben je al begonnen met je studie? Het zou wellicht kunnen lonen om eerst even rond te kijken wat je medestudenten meezeulen qua laptop. Ik kan je verder niet in de beurs kijken maar om als student 1500 tot 2000 euro uit te geven voor een laptop lijkt me gortig.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:13:
Ben je al begonnen met je studie? Het zou wellicht kunnen lonen om eerst even rond te kijken wat je medestudenten meezeulen qua laptop. Ik kan je verder niet in de beurs kijken maar om als student 1500 tot 2000 euro uit te geven voor een laptop lijkt me gortig.
zo ben ik ook begonnen, maar na 2 jaar begon het toch te kriebelen en binnen een aantal weken stond er een pc die volledig van v&a onderdelen was voorzien. (op scherm, tb na).

ik snap niet waarom de TS een i7 wil een i5 is ook snel genoeg. ik zou een processor nemen met een zo hoog mogelijke GHz. maar bij een game laptop denk ik altijd meteen aan MSI. die maakt in mijn ogen de mooiste configs. sli of crossfire erin en gamen maar.
Pagina: 1