[Office 2007] Nieuwe installatie zonder cd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 18:15

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Nou, ik kijk regelmatig gratis naar de computers van de oud bewoners van ons huis.
Maar nu was een van hun zo slim om de laptop te laten vallen, de harde schijf was beschadigd en moest vervangen worden. Nu waren ze dus hun anti-virus kwijt en nog veel meer programma's; welke ik mee bezig ben om het allemaal te installeren. Alleen is nu dus ook hun Office 2007 Professional Plus installatie eraf, maar ze hebben zelf de installatieschijf niet.

Deze heeft het computermannetje van hun, die zegt dat hij een cd heeft, gekocht bij Microsoft, die hij gebruikt voor al z'n klanten met dezelfde code. Ik doe tegenwoordig alles bij die oud bewoners met de computer, maar dat weet dat computermannetje niet :) Die laat hun namelijk altijd veels teveel betalen, waar ik het gratis kan doen! Maar hij zegt dus dat hij geen kopie van de CD met Office 2007 professional plus kan maken en aan ons kan geven met de productcode, omdat dat van Microsoft niet mag.

Maar ik heb wel met een programma op hun andere computer de licentiecode van Office 2007 Professional Plus kunnen vinden. Ik heb dus niet de installatie-cd, maar wel de licentiecode.

Nou kan hij wel iedere keer komen als hun de Office disk nodig hebben, maar dat kost veel geld. Hij zegt ook dat hij dit installeert bij klanten, kan hij het dan ook de-installeren als ze weg gaan bij dit computermannetje.

Mag hij ons zomaar verplichten hem te laten komen als er iets mis is met de Windows installatie? Wat voor licentiecode gebruikt hij dus waarschijnlijk en is er misschien ook ergens de legale setup van Office 2007 Professional Plus te vinden die ik bij deze mensen met die code kan gebruiken, zodat ze van dat computermannetje af zijn? Ik weet niet zeker of ze Office 2007 van hem hebben gekocht of dat hij dit gewoon standaard bij iedere klant installeert.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een niet legaal mannetje. Office mag je maar op 1 computer installeren. Als hij dat op elke 'in beheer hebbende' computer installeert met dezelfde code, moet het wel een illegale zijn, of een waar geen enkele controle op wordt uitgevoerd. Hem betalen voor die troep is dan ook pure oplichting!

Met de code kan je elk medium pakken die de juiste versie beschikt. Hoe je eraan komt, is aan jou. Als het kan, zou ik die mensen eerder naar LibreOffice laten overstappen. Dan ben je iig zeker dat je 100% legaal bezig bent. Of een Office licentie + media aanschaffen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

mrtnptrs schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:25:
[...]
Maar ik heb wel met een programma op hun andere computer de licentiecode van Office 2007 Professional Plus kunnen vinden. Ik heb dus niet de installatie-cd, maar wel de licentiecode.
Correctie: je hebt wel een licentiecode, maar niet 'de' licentiecode en zeker niet een geldige licentie. Dan komt dit topic uiteindelijk neer op eerste hulp bij warez en daar is, helaas maar waar, geen plek voor hier.

Als je MS-office wilt moet je betalen, wil je een alternatief officepakket kijk dan naar libre-office.

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 17-04-2014 21:49 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.