Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TrueCrypt en sync tools voor de cloud

Pagina: 1
Acties:

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 09:41
Beste Tweakers,

Mijn harde schijf, waarop ook de Windows partitie draait, is versleuteld met truecrypt. Op die Windows partitie draait ook de sync tool van de cloud aanbieder MEGA. Deze bestanden haalt hij dus van de MEGA servers af en zet deze op mijn versleutelde schijf als ik ben ingelogd in Windows.

Nu vraag ik me af: worden deze bestanden, die gesynct worden met de cloud, versleuteld of niet? Want als ik de MEGA app op mijn iPhone open, zie ik nog steeds mijn bestanden. Dus mag ik aannemen dat deze bestanden niet versleuteld zijn?

Mij is de werking van het versleutelen van de schijf, met daarop de synctool en bestanden, niet helemaal duidelijk. :)

Vriendelijke groeten,
Joost

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al, je Windows partitie is versleuteld. Zo gauw je inlogt is alles vrij toegankelijk, dus alles wat je synchroniseert met Mega is vanaf dat moment niet meer versleuteld d.m.v. TrueCrypt. Nu weet ik niet precies wat Mega aan versleuteling doet, als ik het zo lees versleutelen ze ook alle data.

Maar dat zijn dus twee verschillende dingen, je TrueCrypt en wat Mega er mee doet. Het staat los van elkaar.

My favorite programming language is solder.

• joostiphone
Ja oké, ik begin hem te begrijpen. Dus als ik de pc uit zet is de schijf wel versleuteld, maar natuurlijk synct MEGA niet als de pc uit staat (en synct dus geen versleutelde data) en moet ik dan dus uit gaan van de MEGA versleuteling.

Thanks!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Exact, je snapt het :). De TrueCrypt versleuteling is voor de "fysieke" beveiliging als iemand je PC of HDD meeneemt, kunnen ze er niets mee. Je zou een TrueCrypt container op Dropbox of Mega kunnen zetten, maar dat is niet handig. Bij iedere wijziging moet je de hele container opnieuw uploaden.

My favorite programming language is solder.

• joostiphone
Ja precies. Een container heb ik inderdaad bekeken met auto mount maar alsnog niet handig, omdat ik ook gebruik maak van de MEGA iPhone app en je op de iPhone niet kan decrypten. En omdat je inderdaad 1 bestand gigs groot kan laten worden en dus opnieuw moet uploaden. Dat is geen doen.

Het ging me er voornamelijk om dat ik Dropbox niet meer vertrouw en niet meer gebruik. Ik vind MEGA er betrouwbaarder uitzien kwa encryptie. Maar dan moet het plaatje wel compleet zijn door gebruik te maken van TrueCrypt op, zoals je aangeeft, de fysieke schijf.

Leuk spul om over na te denken :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Zoek wel uit of de aanbieder doet wat hij zegt, ze zeggen veel, vaak kan de aanbieder er wel in kijken, of de encryptie is slecht.

-Indien je zeker wilt zijn dat niemand iets kan lezen, dan hou je de encryptie in je eigen hand.
-Ook voor nu en in de toekomst(encryptie wordt ook gekraakt), alles wat op internet komt kan worden bewaard, en later gekraakt worden.
-Indien je 100% zeker wilt zijn dan zet je niks op het internet.
Pagina: 1