Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-07 23:01
Als eerste mijn excuses als ik dit topic in een verkeerde categorie geplaatst hebt.

Sinds kort heb ik een 47" tv aangeschaft en met deze tv kan ik streamen via o.a. uitzending gemist. Nu wil ik alle bestanden via mijn computer streamen naar mijn tv. Als een soort mediaspeler. Bij 720 en 1080p materiaal krijg ik helaas haperingen. Via een externe USB harde schijf heb ik hier geen problemen mee.

Het netwerk haalt via speedtest.net 15Mbps en tijdens het downloaden haal ik 5Mbps. Voor als nog moet er naar mijn idee genoeg breedbandte over zijn voor de lokale netwerkstream.

De computer is met draad aangesloten naar de router toe en de tv draadloos. Ik heb ook geprobeerd om de computer draadloos met de router te communiceren waarnaar de router bedraad naar de tv gaat. In beide gevallen heb ik nog steeds haperingen.

Nu zit ik te denken om de harde schijf zowel aan te sluiten op de computer als tv. Zo vermijd ik mijn interne netwerk en zou ik alleen een usb splitter met een lange usb moeten kopen om de harde schijf te benaderen op zo wel de computer als de tv. Nu is mijn vraag, is dit mogelijk?

Is het daarnaast ook mogelijk om een directe USB verbinden aan te leggen van computer naar tv?

Ik begrijp dat HDMI ook een zeer goede optie is, maar in dat geval zou de computer altijd aan moeten staan, terwijl ik de harde schijf los kan schakelen.

Eventuele oplossingen wat betreft het netwerk sta ik ook voor open, maar momenteel zoek ik de eenvoudigste en goedkoopste oplossing. Een goede mediaspeler is natuurlijk de beste oplossing, maar hier zoek ik momenteel niet naar, aangezien de smart tv een ingebouwde media speler heeft die ook aan mijn wensen voldoet.

Groet,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-07 23:02

TommieW

Numa numa.

Waarom kan je niet gewoon de TV én je computer bedraad verbinden?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Wat ik wel weet, 1080p draadloos streamen is onmogelijk. Zoals TommieW al zegt kun je het beste je tv ook bedraad aansluiten, net als je pc. Een andere optie, als dat mogelijk is, je hdd via usb op je router aansluiten. Dan is het voor je tv nog steeds het beste om deze met kabel op je netwerk aan te sluiten, maar dan hoef je niet te slepen met je hdd of je pc aan te laten.

[ Voor 51% gewijzigd door MissShadows op 17-04-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
MissShadows schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:01:
Wat ik wel weet, 1080p draadloos streamen is onmogelijk. Zoals TommieW al zegt kun je het beste je tv ook bedraad aansluiten
Het is niet onmogelijk, maar de kans op buffering is vele malen groter, hoe snel je (theoretische) wifisnelheid ook is. Met bekabelde aansluitingen heb je dat soort issues nagenoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Ik heb hier maar een aansluiting. Van het weekend ga ik een splitter gebruiken. Deze dan in de kamer te staan bij de uitgang die al langs de router is geweest.

Indien beide apparaten via lan kabels verbonden is dan 1080p en bluray af te spelen via dlna?

@MissShadows,
Hoe zit dit met Netflix op diverse televisies dan? Ik dacht dat ze ook full hd content bieden?

Ik heb de hdd al op de router aangesloten via USB, maar de smart tv kan dan helaas niet de bestanden vinden. Streamen vanaf de computer naar de tv gaat ook alleen als de video/foto's in de bibliotheek van WMP staan. Even de bestanden doorbladeren gaat niet, zo herkent de tv ook geen ISO's, maar daar heb ik geen problemen mee.

@Klojum,
Betekend dit dat een simpel lan netwerk al volstaat?

Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Met netflix heb ik geen ervaring. Maar heb je je router al naar de instellingen gekeken? Meestal moet je iets aanzetten zodat je je hdd als netwerk opslag kan gebruiken. En dan op je tv via het ip adres van de router de hdd opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
user_tweakers schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:58:
Nu zit ik te denken om de harde schijf zowel aan te sluiten op de computer als tv. Zo vermijd ik mijn interne netwerk en zou ik alleen een usb splitter met een lange usb moeten kopen om de harde schijf te benaderen op zo wel de computer als de tv. Nu is mijn vraag, is dit mogelijk?
Zo heb ik het zelf ook gedaan. Alleen kun je de HDD maar aan 1 apparaat (master) tegelijk hangen.
Ik heb hiervoor een USB switch gebruikt.
Met een knop kan ik de HDD wisselen tussen PC en TV.

Deze gebruik ik:
http://www.amazon.co.uk/K...Manual+USB+Switch+-+Black

[ Voor 13% gewijzigd door M a r c o op 18-04-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 10:29
user_tweakers schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:58:
Als eerste mijn excuses als ik dit topic in een verkeerde categorie geplaatst hebt.

Sinds kort heb ik een 47" tv aangeschaft en met deze tv kan ik streamen via o.a. uitzending gemist. Nu wil ik alle bestanden via mijn computer streamen naar mijn tv. Als een soort mediaspeler. Bij 720 en 1080p materiaal krijg ik helaas haperingen. Via een externe USB harde schijf heb ik hier geen problemen mee.
Heb je wat meer details met betrekking tot je TV en op welke manier je de media benaderd? (Maak je bijvoorbeeld gebruik van DLNA om te streamen?) Daarnaast is het interessant om je manier van verbinden te vermelden, dus bekabeld, wifi, wat voor kabels je gebruikt en eventueel wat meer informatie over de rest van je netwerk zoals welke switches er gepasseerd worden, welke routers er mogelijk nog tussen zitten en welke specificaties van doorvoersnelheden deze halen. Als je namelijk van begin tot eind alles op een gigabit verbinding hebt zitten, maar er zit 1 switch tussen die 100mbit doet, dan zal je nooit sneller dan 100MBit halen. Ook zijn er nog wel eens wat (cheap-ass) switches die de totale netwerk doorvoersnelheid van alle poorten laten afhangen van de traagste poort. Dus heb je een switch die 10/100/1000MBit aan zou moeten kunnen, maar kent dat ding dus deze beperking en hang je er een 10MBit device aan, dan werkt plots alles nog maar op 10MBit.
Het netwerk haalt via speedtest.net 15Mbps en tijdens het downloaden haal ik 5Mbps. Voor als nog moet er naar mijn idee genoeg breedbandte over zijn voor de lokale netwerkstream.
Dit geeft alleen maar de snelheid van de internet-verbinding weer, maar niet de snelheid van je lokale netwerk. Immers, ik neem aan dat je de server(s) van speedtest.net niet thuis hebt draaien, en dus meet je de snelheid die je tussen het werkstation waar vandaan je speedtest.net benaderd en de server van speedtest.net en dat is niet waar je de boel over streamt. Om een eerlijke meting te kunnen doen zal je dus vanaf de aansluiting van je TV moeten meten naar de locatie waar je storage van je media (in dit geval je pc dus) is.
De computer is met draad aangesloten naar de router toe en de tv draadloos. Ik heb ook geprobeerd om de computer draadloos met de router te communiceren waarnaar de router bedraad naar de tv gaat. In beide gevallen heb ik nog steeds haperingen.
Meestal dat full HD streaming over Wifi niet heel erg lekker gaat, en is ook vrij lastig om van afstand daar een oorzaak / oplossing voor te bieden. Immers, wij kunnen niet inschatten hoe goed het signaal is, en wat er precies van invloed kan zijn. Daarom is een volledig bekabelde opstelling (al is het maar als test om te trouble-shooten) de beste manier om je probleem te achterhalen.
Dergelijke lengtes USB voor bestands-overdracht zijn zeker niet aan te raden, en afhankelijk van welke USB-versie je gebruikt kan het ook trager zijn dan over een bekabelde netwerk-oplossing. Het zou een work-around kunnen zijn, maar ik zou het zeker niet aanbevelen.
Is het daarnaast ook mogelijk om een directe USB verbinden aan te leggen van computer naar tv?
Hoe bedoel je dat precies? De PC via USB benaderen? Dat gaat niet werken.
Ik begrijp dat HDMI ook een zeer goede optie is, maar in dat geval zou de computer altijd aan moeten staan, terwijl ik de harde schijf los kan schakelen.
In dat geval gebruik je de PC als mediaspeler (HTPC dus). Werkt prima, maar lijkt me geen ideale situatie voor je opleveren. Er is toch wel wat technische kennis nodig om dat echt lekker te laten werken.
Eventuele oplossingen wat betreft het netwerk sta ik ook voor open, maar momenteel zoek ik de eenvoudigste en goedkoopste oplossing. Een goede mediaspeler is natuurlijk de beste oplossing, maar hier zoek ik momenteel niet naar, aangezien de smart tv een ingebouwde media speler heeft die ook aan mijn wensen voldoet.
Groet,
Mark
met afstand de beste oplossing is gewoon een bekabelde verbinding naar een device dat je media kan streamen. Of dat nu je TV is, een dedicated mediaspeler of een HTPC maakt niets uit. Je probleem zit naar mijn eerste inschatting in de Wifi-verbinding die niet voldoende bandbreedte biedt (op te lossen door een kabeltje te gebruiken en eventueel je hele netwerk-infrastructuur op gigabit te hebben, maar met 100MBit moet het ook al wel volstaan). Andere mogelijkheid is dat je via DLNA of vergelijkbare technologie waarbij de PC moet gaan transcoden werkt, en je PC dat gewoon niet snel genoeg afhandelt voor 720p en hoger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Bedankt voor alle goede reacties! :)

Quote van M a r c o
Zo heb ik het zelf ook gedaan. Alleen kun je de HDD maar aan 1 apparaat (master) tegelijk hangen.
Ik heb hiervoor een USB switch gebruikt.
Met een knop kan ik de HDD wisselen tussen PC en TV.

Deze gebruik ik:
http://www.amazon.co.uk/K...Manual+USB+Switch+-+Black
Bedankt voor de tip, dit zie ik voorlopig nog even als laatste redmiddel, aangezien DLNA via bekabeld lan netwerk me voorkeur heeft.

Quote van kroegtijger
Heb je wat meer details met betrekking tot je TV en op welke manier je de media benaderd? (Maak je bijvoorbeeld gebruik van DLNA om te streamen?) Daarnaast is het interessant om je manier van verbinden te vermelden, dus bekabeld, wifi, wat voor kabels je gebruikt en eventueel wat meer informatie over de rest van je netwerk zoals welke switches er gepasseerd worden, welke routers er mogelijk nog tussen zitten en welke specificaties van doorvoersnelheden deze halen. Als je namelijk van begin tot eind alles op een gigabit verbinding hebt zitten, maar er zit 1 switch tussen die 100mbit doet, dan zal je nooit sneller dan 100MBit halen. Ook zijn er nog wel eens wat (cheap-ass) switches die de totale netwerk doorvoersnelheid van alle poorten laten afhangen van de traagste poort. Dus heb je een switch die 10/100/1000MBit aan zou moeten kunnen, maar kent dat ding dus deze beperking en hang je er een 10MBit device aan, dan werkt plots alles nog maar op 10MBit.
Ik werk via DLNA. De pc zit met een kabel verbonden en de tv via wifi. Het zijn gewoon normale lan kabels. Voor de snelheid heb ik even een test gedaan met LAN Speed Test Lite (http://www.totusoft.com/downloads.html).
Van een computer naar een andere computer op het netwerk haal ik zowel een schrijf als lees snelheid van 92~93 Mbps. (in de test staat: 92.5475600) Deze zijn allebei middels een kabelnetwerk verboden. Hier zit alleen een router tussen. Dit is een TP-Link TL-WR1043ND.

Als ik een computer draadloos laat communiceren met de router daalt de snelheid in de lan test naar 91Mbps, een zeer klein verschil.

Er zit verder nog een modem op de router aangesloten, maar dit heeft volgens mij er geen invloed op, zo lang het netwerk niet druk gebruikt wordt.

Ligt het aan mij of zijn deze waardes erg laag? :'(
Dit geeft alleen maar de snelheid van de internet-verbinding weer, maar niet de snelheid van je lokale netwerk. Immers, ik neem aan dat je de server(s) van speedtest.net niet thuis hebt draaien, en dus meet je de snelheid die je tussen het werkstation waar vandaan je speedtest.net benaderd en de server van speedtest.net en dat is niet waar je de boel over streamt. Om een eerlijke meting te kunnen doen zal je dus vanaf de aansluiting van je TV moeten meten naar de locatie waar je storage van je media (in dit geval je pc dus) is.
Duidelijk. :)
Meestal dat full HD streaming over Wifi niet heel erg lekker gaat, en is ook vrij lastig om van afstand daar een oorzaak / oplossing voor te bieden. Immers, wij kunnen niet inschatten hoe goed het signaal is, en wat er precies van invloed kan zijn. Daarom is een volledig bekabelde opstelling (al is het maar als test om te trouble-shooten) de beste manier om je probleem te achterhalen.

Dergelijke lengtes USB voor bestands-overdracht zijn zeker niet aan te raden, en afhankelijk van welke USB-versie je gebruikt kan het ook trager zijn dan over een bekabelde netwerk-oplossing. Het zou een work-around kunnen zijn, maar ik zou het zeker niet aanbevelen.
Dit is voor mij eventueel een laatste redmiddel, maar voor als nog wil ik het via LAN. (DLNA)
Hoe bedoel je dat precies? De PC via USB benaderen? Dat gaat niet werken.
Ja, dan is een usb harde schijf met een switch naar naar apparaten alleen wel mogelijk, maar niet gewenst.
In dat geval gebruik je de PC als mediaspeler (HTPC dus). Werkt prima, maar lijkt me geen ideale situatie voor je opleveren. Er is toch wel wat technische kennis nodig om dat echt lekker te laten werken.
Ja dat begrijp ik, maar de televisie heeft ook nog een ontvanger en de computer niet. Dan zou alleen de tv worden gebruikt als computer monitor.
met afstand de beste oplossing is gewoon een bekabelde verbinding naar een device dat je media kan streamen. Of dat nu je TV is, een dedicated mediaspeler of een HTPC maakt niets uit. Je probleem zit naar mijn eerste inschatting in de Wifi-verbinding die niet voldoende bandbreedte biedt (op te lossen door een kabeltje te gebruiken en eventueel je hele netwerk-infrastructuur op gigabit te hebben, maar met 100MBit moet het ook al wel volstaan).
Andere mogelijkheid is dat je via DLNA of vergelijkbare technologie waarbij de PC moet gaan transcoden werkt, en je PC dat gewoon niet snel genoeg afhandelt voor 720p en hoger.
Bedoel je in dit geval dat de ik de computer direct op het device doet, of nog steeds via DLNA met de router? Als 100MBit volstaat, dan red ik het met de 92/93MBit wellicht ook, misschien was dan voorheen mijn probleem dat het draadloze signaal niet altijd even stabiel was. Ik ga de tv eerst via de kabel aansluiten, maar toch vind ik het vreemd dat ik geen snelheidsverschillen ziet tussen Wifi en bekabeld.

De splitter die ik na de router in de kabel wilt zetten waar zowel de televisie als computer staan is een Emiment EM4410. Deze kan een snelheid van 100Mbps halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Sorry voor de extra post, maar het probleem is verholpen.
Nu alles bedraad aangesloten is kan ik werkelijks alles afspelen via DLNA. Alleen zijn er nog wat kleine problemen met blu-ray, maar dit komt door de ingebouwde media speler van de TV.

Edit:
Nog een goede aanvulling voor mensen die niet graag alles willen delen aan de hand van WMP, Plex is een zeer geschikt alternatief.

[ Voor 22% gewijzigd door user_tweakers op 18-04-2014 21:36 ]

Pagina: 1