Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubuntu 14.04 LTS Trusty Tahr: voor de lange adem

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:06
Hoi,

zoals ook al in de reacties is opgemerkt is van mij de vraag precies de toegevoegde waarde is van het filmpje bij het artikel? Ik kijk meestal eerst het filmpje om daarna te bepalen of ik de tekst al dan niet ga door lezen meestal geeft het filmpje al een goed beeld van de inhoud van de tekst. Echter op dit moment wordt er alleen maar een beetje gepraat over de 'kleine' vernieuwingen en de kosmetische veranderingen in deze release. Vervolgens is er wel een 7 pagina tellende review?

Strava | AP | IP | AW

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Hoi,
Dit was een eerste poging om een korte Ubuntu-video te maken en we kozen daarbij bewust voor een korte variant. LTS-releases zijn, om goede redenen, vrijwel altijd vrij 'saai' te noemen. Een lange video waarin een terminalvenster wordt getoond met een dito voiceover leek ons niet de beste keuze en daarom hebben we ons in eerste instantie gericht op de zichtbare wijzigingen in de Unity-desktop. Dit is visueel beter over te brengen en heeft toegevoegde waarde tov screenshots. Mede uit tijdsgebrek hebben we de overige Ubuntu-versies niet meegenomen in deze video, evenals de serverversie. We nemen de kritiek mee en gaan voor een volgende Linux-video nog eens goed kijken hoe we dat aanpakken. In ieder geval dank voor je opmerkingen, want van kritiek leert een mens :)

Abort Retry Fail?

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Beste dimitri , ik merk dat dit toch wel een terugkerend punt is , niet alleen op de linux filmpjes maar onder andere ook eerder bij het windows 8.1 patch filmpje.

De medewerker daar moet 7 minuten volpraten voor een paar simpele cosmetische veranderingen. De medewerker heeft er ook duidelijk geen zin in , hij kijkt zo chagrijnig dat het bijna pijn doet om te kijken. En dan zie je de windows 8.1 interface en die is echt gewoon de lelijkste ooit (vooral het roze hoveren).

Daar was ook het filmpje al eigenlijk overbodig wat feitelijk betekend weggegooid productie geld. (en dan nog weggegooid geld mbt data / bandbreedte )

Persoonlijk vond ik de hele review zelf ook erg ondermaats. Een lts heeft nu eenmaal de minste veranderingen en alleen maar een paar tweaks dus dat had makkelijk op 1 pagina gekund.

Ik zou jullie als tip willen meegeven om is wat starter guides te maken voor linux gebruikers , er zijn nog veel mensen met xp die tweakers bezoeken , een guide om een oude computer een nieuw leven te blazen via linux icm tweakers.net begeleiding zou natuurlijk een "opvaller" zijn waarmee jullie je weer een beetje onderscheiden.

De laatste maanden heb ik echt de qualiteit van heel veel hier zien verminderen terwijl jullie directe concurrenten gewoon dieper op dingen in gaan , betere tweakers filmpjes maken en vooral ook een stuk beter testen met verschillende setups.

Bij de "Mantle" test van jullie hadden jullie 2 kaarten gebruikt en 4 test systemen waarvan je eigenlijk maar 2 segmenten had (2 low end en 2 high end). Allemaal leuk en aardig maar door het "mid" segment te vergeten gooi je de helft van de tweakers al buiten boord. Er is maar een klein percentage met een crap pc en een klein percentage met een high end pc . De meeste hebben toch een mid range pc en daar valt juist ook weer winst op te halen om dat naar voren te brengen.

Doe minder reviews en als jullie dan reviews doen doe ze dan goed. Liever iets meer tijd kwijt en een goede review dan een half afgebakken iets. Ik merk al tegenwoordig dat ik meer op hardware.info moet kijken omdat er hier dingen gewoon niet kloppen. Heel jammer want ik weet nog dat ik nog vanaf isdn hier op tweakers kwam en dat was echt de site to be..... tegenwoordig is dat gevoel toch echt weg sinds jullie steeds meer "opvul" plaatsen qua geruchten , patches , mobiele telefoons , elk apple geruchtje etc.....

Men zegt altijd : vroegah was alles beter. Hoe sneu het ook is om te zeggen. Vroeger was tweakers.net gewoon beter. (in mijn optiek)

Hopelijk kunnen jullie ons verrassen de komende periode!