Ik ben nieuw in de wereld van VPN. Ik heb net een proefaccountje genomen bij AirVPN. Het lijkt goed te werken. Ik gebruik gewoon de software die zij zelf beschikbaar hebben gesteld en mijn IP-adres is vervolgens anders dan normaal. Alleen vraag ik me nu af of dit nu voldoende is om anoniem te kunnen surfen. Of moet ik op de een of andere manier mijn "eigen" verbinding nog uitzetten?
Verwijderd
Wat versta je onder "anoniem"?
In ieder geval omzoeil je de bewaarplicht, maar als je een Europese mail account heeft, wordt toch alles gelogd. Als je een Amerikaansen (lees: gmail, hotmail, yahoo etc..) hebt, heb je de NSA achter je.... Dus zolang je geen eigen mail server draait, nee, je bent niet anoniem.
En zels als jij een eigen mail server draait, jouw vrienden (die bv. een Hetnet, online, xs4all of andere NL mail account hebben) worden wel gelogd. En de AIVD, MIVD, NSA, Mossad, KGB etc.... weten heus wel wie jij bent, met wie jij communiceert etc....
Genoeg "boeman" verhalen?
In ieder geval omzoeil je de bewaarplicht, maar als je een Europese mail account heeft, wordt toch alles gelogd. Als je een Amerikaansen (lees: gmail, hotmail, yahoo etc..) hebt, heb je de NSA achter je.... Dus zolang je geen eigen mail server draait, nee, je bent niet anoniem.
En zels als jij een eigen mail server draait, jouw vrienden (die bv. een Hetnet, online, xs4all of andere NL mail account hebben) worden wel gelogd. En de AIVD, MIVD, NSA, Mossad, KGB etc.... weten heus wel wie jij bent, met wie jij communiceert etc....
Genoeg "boeman" verhalen?
Je eigen verbinding uitzetten? Hoe verbind je dan met de VPN?
In andere woorden: Alle in en uitgaande verkeer wordt via de VPN doorgeleid naar jou. Het IP dat anderen te zien krijgen is dus het IP van de VPN, aangezien die de "ontvanger/verzender" van het verkeer is.
In andere woorden: Alle in en uitgaande verkeer wordt via de VPN doorgeleid naar jou. Het IP dat anderen te zien krijgen is dus het IP van de VPN, aangezien die de "ontvanger/verzender" van het verkeer is.
Verwijderd
http://torrentfreak.com/w...usly-2014-edition-140315/ misschien is dit handig als je een VPN wilt gaan gebruiken om even te lezen.
Via vpn bitcoins kopen. Met je bivakmuts bij de mc donalds een gratis e-mail aanmaken en deze gebruiken voor een nieuwe die je betaalt met je bitcoins. Nu kun je met die vpn anoniem internetten. Houd wel rekening met bitcoins zijn altijd annoniem met betalen, maar tegelijk altijd te traceren waar ze vandaan komen. Wellicht wil je ze dus verdienen in plaats van kopen.
Heeft iemand ervaring met de VPN Witopia? Ik wil graag de Amerikaanse Netflix bekijken en dit zag eruit als een goedkope en goeie oplossing. Maar ik heb hier dus geen ervaring mee..
Graag een eigen topic starten, in plaats van een oud topic wat er zijdelings mee te maken.
Graag dan wel meer inzet tonen dan alleen de 3 zinnen die je nu post.
Graag dan wel meer inzet tonen dan alleen de 3 zinnen die je nu post.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()