[Exchange 2010] Overgestapt naar KPN, werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15976

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Sinds kort ben ik overgestapt op een KPN-abonnement voor internet. Dit is het enige wat er op mijn adres
te verkrijgen is, dus ik moet het er mee doen. Op mijn vorige adres had ik upc en daar ging het prima. Het probleem is dat ik geen email meer kan ontvangen op mijn Exchange 2010-server.

Ik heb zelf natuurlijk al gezocht en met de helpdesk van KPN gebeld, maar ik wilde het probleem ook nog even aan jullie voorleggen. Het vermoeden bestaat dat poort 25 door KPN geblokkeerd wordt, maar de helpdesk kon hier geen uitsluitsel in geven. De mailserver kan ook niet op een andere poort draaien, want dan communiceert hij niet meer met andere servers.

Ook heb ik geprobeerd om de mailrelay van KPN te gebruiken: mailrelay.planet.nl en mail.kpnmail, door mijn mx-records aan te passen. Deze lijken beide niet meer te werken. Ook deze link: http://kpn-customer.custh...5OTQyL3NpZC82WnhPdzFTbA== is offline. Dat belooft dus niet veel soeps.

Voor de rest zijn alle instellingen aan mijn kant uitvoerig getest en zijn allemaal in orde (port forwarding, mx-records etc.).

Heeft er iemand nog een oplossing voor mij? Ik wil namelijk graag mijn eigen emailserver blijven draaien.
Of ontkom ik er niet aan en moet ik een goedkoop hostingpakketje nemen en een pop-connector op me server draaien?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Misschien helpt dit je een eindje op weg:
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=742

Antwoord van KPNwebcare2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik dat in jou link ook al geprobeerd. Sterker nog, de link (staat nog in de google cache) die ik in mijn topicstart heb geplaatst bevat dezelfde inhoud als jouw link. :)

Mailrelay heb ik dus al geprobeerd.

Kan iemand bevestigen dat KPN inderdaad poort 25 blokkeert voor particulieren? Een poort-scan zegt mij van wel.

Kan iemand bevestigen dat de mail-relay servers van KPN niet meer werken? Of is er iemand die ze nog wel met succes gebruikt?

En, zijn er eventueel nog andere mogelijkheden om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 15976 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:41:
Ook heb ik geprobeerd om de mailrelay van KPN te gebruiken: mailrelay.planet.nl en mail.kpnmail, door mijn mx-records aan te passen. Deze lijken beide niet meer te werken.
Als ik een smtp-test doe naar mailrelay.planet.nl werkt deze gewoon. Hoe kom je tot de conclusie dat die niet meer lijkt te werken?

Hoe heb je je omgeving (qua mx-records) nu ingesteld?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:57:
[...]
Als ik een smtp-test doe naar mailrelay.planet.nl werkt deze gewoon. Hoe kom je tot de conclusie dat die niet meer lijkt te werken?

Hoe heb je je omgeving (qua mx-records) nu ingesteld?
Bedankt voor je reactie. De MX-records zijn nog gecontroleerd door de helpdesk van het bedrijf waar ik mijn domein ondergebracht heb en ik heb zelf een knullige fout gemaakt bij het invoeren.

Ik wist niet dat je de MX-records moet afsluiten met een punt erachter. Ik had dus MX-10 mail.mijndomein.nl in plaats van MX-10 mail.mijndomein.nl.

Nu werkt het perfect via de email-relay van KPN. Alleen verzenden moet ik nog even uitzoeken, maar dat komt wel goed denk ik. Gebruik nu mail.kpnmail.nl bij de send-connector als smart-host. Zou gewoon moeten werken lijkt me, maar werkt toch nog niet. Hier heb ik nog niet al teveel onderzoek naar gedaan, aangezien ik eerst het ontvangs-gedeelte voor elkaar wilde hebben.

Nu het ontvangen van de email via de relay van KPN verloopt, moet ik mij nog zorgen maken voor privac-gerelateerde zaken?

Nogmaals bedankt voor iedereen die heeft meegedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verzenden is net zo eenvoudig. KPN als Smart Host gebruiken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Moet je niet als smart host smtp.kpnzakelijk.nl gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Klopt als je een zakelijke lijn hebt. Voor consumenten moet je smarthost.direct-adsl.nl gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top! Bedankt, het werkt. Ik heb als smarthost mail.kpnmail.nl en verzenden gaat nu ook als een speer.
Pagina: 1