Toon posts:

Inbranden van processor?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees hier wel vaker dat men zijn processor gaat inbranden, wat houdt dit in?
Ennuh dit zal wel niet geheel zonder risico zijn :)

Verwijderd

het inbranden van een processor is een processor geduurende langere tijd op volle belasting te laten draaien om zo hogere OC snelheden of stabiliteit te halen.
wat er gebeurt is doordat er een constante belasting is wordt de gate van de transitor iets wijder en kan deze een hogere snelheid aan of draait net iets beter op de snelheid.
dus je kan er hogere resulaten mee halen. VOor volle belasting gebruik je meestal Prime95 en een koetje natuurlijk.

ThaVinnY

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je hebt kans dat een proc die je overklokt niet stabiel draait tenzij je het voltage gaat verhogen (het signaal komt beter door). Nu is de lol dat na een aantal weken / maanden op dit verhoogde voltage te hebben gedraait je in bepaalde gevallen dit weer omlaag kan gooien. Hierna blijft de proc stabiel. Door het (tijdelijk) verhogen van het voltage is de proc "gewend" geraakt aan de hogere snelheid. Dit wordt ook wel het "inbranden" van een proc genoemd.

Dit is slechts een beknopte uitleg. Voor de wetenschappelijke uitleg verwijs ik graag naar alle beschikbare info op de overklok webpagina's (lekker makkelijk ik weet het...). Er zit inderdaad een wetenschappelijk verantwoorde uitleg vast aan het feit dat een proc inderdaad KAN inbranden.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
thnx
zal em goed aan de tand voelen ")

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
mijn ervaringen met die cpu inburn progjes zijn wat slecht.

ik heb prime95, BurnInTest, en andere torture progjes laten draaien. 566@850 1.65 volt rock stable met al die progjes. maar zogauw ik software ga opstarten (q3, UT) gaat tie hangen. bij 1.75 volt geen probs meer dus mijn advies ga gewoon lekker fragge om te teste en in te branden

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Misschien een beetje laat,maar het is wel de bedoeling dat je er een beetje een hoger voltage doorheen pompt. En je hoeft de pc niet per se te overclocken dacht ik. Dat was misschien zelfs wel beter.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1