Win8 firewall monitoring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10 21:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Eigenlijk schaam ik me een beetje dat ik deze vraag hier moet plaatsen, maar ik kom er niet uit. Ik heb een Windows 8 systeem draaien waarop ik een Plex server heb staan. De bedoeling is dat deze zijn services over het netwerk aan kan bieden.

Als de firewall uit staat, zie ik op mijn WD TV Live netjes een Plex server verschijnen en werkt alles prachtig.

Als ik de firewall aan zet, is 'ie weg.

Goed, er moeten dus programma's of poorten door worden gelaten... dat begint heel voorzichtig poort voor poort, maar inmiddels heb ik een brede selectie open staan zonder resultaat.

Ik ben dus erg benieuwd op welke poort die WD TV Live aan het zoeken is naar mogelijke servers. Of zou die Plex server actief een signaal naar buiten proberen te sturen wat er niet door komt? Een manier om daar achter te komen is actief te monitoren wat er allemaal voorbij komt op de firewall.

Grote vraag is: wat is daar voor te gebruiken? Is er een Win8 standaard stukje software dat dit mogelijk maakt, of kan ik beter uitwijken naar een apart programma?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:41
Wat zegt de documentatie van de WD TV Live? Wat zegt de documentatie van de Plex applicatie?
En heb je Plex al toegestaan als programma in je firewall settings?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Plex werkt in de basis achter poort 32400, die staat open op zowel TCP als UDP. Sterker nog, ik heb de hele applicatie PlexMediaServer goedgekeurd voor verkeer. Datzelfde voor de DLNA server. Tijdens mijn online zoektocht kom ik meer poorten tegen, die ik allemaal stuk voor stuk open heb gezet om maar resultaat te zien... niks.

Daarom wil ik zelf graag zien waar het aan ligt, welk verkeer wil ik graag door maar wordt geblokkeerd...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wireshark. Dat is een tool waar je al je netwerkverkeer mee kunt sniffen. Het is waarschijnlijk even zoeken naar de juiste instellingen, anders kom je om in de netwerkpakketjes, maar als je weet waar je naar zoekt is het een prima tool.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Wireshark heeft me heel veel informatie opgeleverd, thanks. Het is inderdaad even zoeken naar de juiste instellingen en een manier om filtering goed toe te passen, maar toen kon ik precies zien wat voor pakketjes er van de WDTV naar de server gingen en terug.

Helaas wilde het systeem nog steeds niet werken toen ik die poorten open zette. Uiteindelijk een regel aangemaakt die alle verkeer van en naar de WDTV toestaat binnen het lokale netwerk, dat werkt.

Dus nu wel een werkende situatie, maar nog niet helemaal op de manier waarop ik had gehoopt :P