Hoi mede-tweakers,
Na een hele lange tijd rondstruinen op het forum, heb ik besloten om jullie advies te vragen bij een nieuw te bouwen systeem. Ik hoop dat mijn OP netjes voldoet aan het DAA beleid, zo niet pas ik hem gelijk aan op jullie advies
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem
Voornamelijk gamen. Games zoals BF4, COD Ghost, COD BO2 en Watch Dogs om een paar namen te noemen. Webshop beheer, en ook volg ik een studie Netwerkbeheer.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag maximaal € 1500,- euro kosten. Dit moet inclussief licentie van Windows 8.1 zijn en is exclusief verzendkosten. Assemblage ga ik zelf doen. Heb ondertussen voldoende Youtube filmpjes en forums afgelezen om de gok te wagen
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Jazeker. Razer toetsenbord en muis die ik sowieso nu al gebruik. En dan onderstaande:
De processor heb ik 2 jaar geleden aangeschaft samen met het moederbord. Ik denk zelf dat het moederbord nog voldoende is voor wat ik wil, maar twijfel hard aan de processor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval alles uit de lijst die ik heb samengesteld (duh
). Ik heb echt advies nodig over de processor en de videokaart, daar heb ik serieus geen kaas van gegeten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee heb geen merkvoorkeuren, alhoewel ik Asus in alles wat ik tot nu toe van ze heb gehad, stevig vindt aanvoelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst natuurlijk zo stil mogelijk. Ik zal veel gaan gamen met een surround headset, maar als ik geen headset gebruik wil ik niet het idee hebben dat ik aan het opstijgen ben.
Ga je overklokken?
Heb me hier niet op ingesteld, misschien in de toekomst.
De configuratie zoals ik hem in gedachte heb:
Heb ieder product samengesteld aan de hand van reviews/prijs.
De processor heb ik er bij gedaan omdat ik niet zeker weet of de processor die ik nu heb nog voldoet aan de games die ik wil spelen.
Het 29" scherm die er bij staat heb ik gekozen in overweging met een tripple screen setup, maar heb voor mezelf niet het gevoel dat ik dat heel relaxed ga ervaren.
Het geheugen heb ik gekozen vanwege de CPU koeler. Als ik uit wil breiden zit dat elkaar niet in de weg.
Over de rest van de onderdelen weinig toe te voegen. Hoop dat ik mijn huiswerk goed heb gedaan, en dat de onderdelen met elkaar overweg kunnen.
Nogmaals hoop ik dat mijn OP voldoet aan alle (harde
) eisen, en dat jullie eventueel kunnen aangeven of er onderdelen zijn waar ik beter wat anders kan kiezen voor de dingen die ik wil gaan doen.
Alvast bedankt!
Na een hele lange tijd rondstruinen op het forum, heb ik besloten om jullie advies te vragen bij een nieuw te bouwen systeem. Ik hoop dat mijn OP netjes voldoet aan het DAA beleid, zo niet pas ik hem gelijk aan op jullie advies
Wat wil je doen met je nieuwe systeem
Voornamelijk gamen. Games zoals BF4, COD Ghost, COD BO2 en Watch Dogs om een paar namen te noemen. Webshop beheer, en ook volg ik een studie Netwerkbeheer.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het systeem mag maximaal € 1500,- euro kosten. Dit moet inclussief licentie van Windows 8.1 zijn en is exclusief verzendkosten. Assemblage ga ik zelf doen. Heb ondertussen voldoende Youtube filmpjes en forums afgelezen om de gok te wagen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Jazeker. Razer toetsenbord en muis die ik sowieso nu al gebruik. En dan onderstaande:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus Crosshair V Formula | € 184,70 | € 184,70 |
| 1 | Aerocool XPredator X1 Devil Red Edition | € 45,28 | € 45,28 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 229,98 | |
De processor heb ik 2 jaar geleden aangeschaft samen met het moederbord. Ik denk zelf dat het moederbord nog voldoende is voor wat ik wil, maar twijfel hard aan de processor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval alles uit de lijst die ik heb samengesteld (duh
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee heb geen merkvoorkeuren, alhoewel ik Asus in alles wat ik tot nu toe van ze heb gehad, stevig vindt aanvoelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst natuurlijk zo stil mogelijk. Ik zal veel gaan gamen met een surround headset, maar als ik geen headset gebruik wil ik niet het idee hebben dat ik aan het opstijgen ben.
Ga je overklokken?
Heb me hier niet op ingesteld, misschien in de toekomst.
De configuratie zoals ik hem in gedachte heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 160,55 | € 160,55 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 375,- | € 375,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 89,85 | € 89,85 |
| 1 | LG 29EA73-P Zwart | € 371,50 | € 371,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,25 | € 82,25 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | GeIL Evo Leggera GEL316GB1866C9DC | € 129,49 | € 129,49 |
| 1 | Corsair RM850 | € 120,50 | € 120,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 121,05 | € 121,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.486,69 | |
Heb ieder product samengesteld aan de hand van reviews/prijs.
De processor heb ik er bij gedaan omdat ik niet zeker weet of de processor die ik nu heb nog voldoet aan de games die ik wil spelen.
Het 29" scherm die er bij staat heb ik gekozen in overweging met een tripple screen setup, maar heb voor mezelf niet het gevoel dat ik dat heel relaxed ga ervaren.
Het geheugen heb ik gekozen vanwege de CPU koeler. Als ik uit wil breiden zit dat elkaar niet in de weg.
Over de rest van de onderdelen weinig toe te voegen. Hoop dat ik mijn huiswerk goed heb gedaan, en dat de onderdelen met elkaar overweg kunnen.
Nogmaals hoop ik dat mijn OP voldoet aan alle (harde
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door deechte op 17-04-2014 17:55 . Reden: Typo's ]