Camera-driver kan niet (meer) geladen worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ik heb hier een laptop Dell Latitude E6330 (Win7) en een Canon Powershot A470.
Tot en met vorige week kon de camera gewoon aangesloten worden op USB, werd herkend en je kon de foto's eraf kopieren.

Nu is het zo dat wanneer we de camera aansluiten, hij niet tevoorschijn komt in Explorer.
Ga je kijken in Device Manager, dan staat hij er wel tussen met een uitroepteken, en de melding 'Windows cannot load drivers for this device (code 31)'.

- Op andere computers doet de camera het wel gewoon
- Op dezelfde laptop in andere USB-poorten werkt niet
- USB-drivers opnieuw geinstalleerd. Helpt niet.
- Update Driver gedaan en laten zoeken maar dan krijg je de melding dat de nieuwste driver al is geinstalleerd.
- Driver Uninstall gedaan, reboot, camera opnieuw geconnect, zelfde probleem.

Hoe kan dit en belangrijker: Heeft iemand dit ook wel eens gehad en wat is er toen gedaan om het op te lossen?
Er bestaan geen 'losse' drivers voor de Powershot A470.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het helpt om te weten wat voor soort device het is (zou moeten zijn). Het kan mass storage zijn, als dat niet werkt, werkt een USB-stick ook niet (en zo wel: camera misschien kapot). Het kan ook MTP zijn, en dat is een vreselijk onhandig en onstabiel baggerprotocol. Problemen met MTP zijn dus gewoon normaal (hoewel een niet-ladende driver niet voor hoort te komen). Het kan ook een custom iets van Canon zijn. Dan moet je bij Canon zijn :)

Je kunt sowieso es beginnen met je device manager opruimen. Zet de nonpresent devices tweak aan, en krab alles weg wat uitgegrijsd is. Dan opnieuw opstarten, just in case, en dan opnieuw proberen.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Het is inderdaad een MTP-camera. Ontzettend baggerprotocol inderdaad, met mobiele telefoons gaat dat vaak ook moeizaam.

Je hidden-devices tweak was een mooie, maar bij welke greyed-out device ik ook maar uninstall doe, blijft ie net zo vrolijk in de lijst staan.

Toch maar ff een reboot gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Echter lijkt deze laptop beide issues te hebben die jij beschrijft, USB-sticks doen het namelijk ook niet en SD-kaartjes leest ie ook niet.

Dat wordt denk ik maar een reinstall van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Reinstall klinkt als een hoop werk, en onnodig werk is niet leuk. Bovendien loop je het risico dat je het probleem opnieuw installeert...

Je zou es kunnen beginnen met het opnieuw installeren van de USB drivers. Het apparaat heeft USB 3.0, en dat heeft (zeker in win7) drivers van de fabrikant nodig. Dus zoek die erbij. En als het Intel is, haal de drivers dan bij Intel, niet bij Dell. Geldt ook voor chipset drivers, intel RST, videodrivers, etc. Maar usb en chipset drivers zijn nu even het belangrijkst, zo lijkt.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Het probleem is gefixed :*)

Alleen ging het wel ff iets anders :P

Die 'show hidden devices' tweak wou niet meer lukken. Heeft 1 keer gewerkt maar daarna liet ie geen hidden devices meer zien. Ook niet als ik dat commando opnieuw uitvoerde.

Toen heb ik opgestart in Safe Mode, en de USB-controller driver verwijderd. En ook die van de chipset :X

Toen startte de laptop dus helemaal niet meer op. Kreeg een BSOD. Ook had ik booten naar Safe Mode aangevinkt in msconfig, en omdat de HDD ge-encrypt was, kon je onmogelijk in het normale boot menu komen (het F8-menu).

Dus uiteindelijk via een bootCD de encryptie kunnen verwijderen, toen booten naar last known good configuration, drivers geinstalleerd en... Pronto! d:)b

Laptop doet het weer en alle USB-devices doen het ook weer. Camera, USB-sticks, headsets, etc.

Probleem opgelost!