Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Seafox87
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-05-2022
Hoi allemaal,

graag zou ik jullie advies krijgen voor de aanschaf voor een specifieke soort tablet! Ik moet voor mijn werk een high-end tablet aanschaffen om neuropsychologische tests mee af te nemen bij mensen met een beroerte. Omdat ik het zelf lastig vind om een overzichtelijk beeld te krijgen van wat verkrijgbaar is in dit segment, kwam ik hier terecht!
Waar we naar op zoek zijn:
- tablet van rond de 13. Niet veel groter, want dan is hij niet meer hanteerbaar bij bedlegerige patiënten. Kleiner maakt hem onleesbaar voor specifieke tests.
- krachtige processor met voldoende werkgeheugen om adequaat cognitieve tests af te nemen (tijd en aantal fouten bijvoorbeeld) (>2 GB sowieso)
- achtergrond applicaties moeten gestopt kunnen worden, zodat de tablet enkel en alleen nog met de taak bezig is
- het besturingssysteem moet speciale software ondersteunen, waarmee de tests afgenomen kunnen worden. Daarom dacht ik dat IOS mogelijk minder geschikt is? Omdat dat wat meer afgeschermd is?
- goede kijkhoek (ips/pls?), zodat ook de onderzoeker mee kan kijken op het scherm als de patiënt de tablet in handen heeft
- hoge schermresulote
- hoge sensititiveit, hoog genoeg om penstreken (ipv vingerdikte) te kunnen herkennen
- mogelijk met stylus

We hebben onlangs bij een bedrijf een offerte aangevraagd voor een dergelijke tablet (Intel Core i7 processor, 8 GB DDR ram), maar kwamen op een prijs uit van 4000...wat ons net iets te gortig is. Liever 2 tablets voor 2000 die ook aan bovenstaande eisen voldoen, zodat we in dezelfde tijd 2x zoveel patiënten kunnen testen.

Hebben jullie suggesties over geschikte tablets?

Alvast hartelijk dank!

- Seafox

ps. dit is mijn eerste post d:)b maar kom al jaren op het forum om mee te lezen!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Op welk besturingssysteem draait die speciale software?

• Seafox87
Het heet Metrisquare, hun tablet draait op Windows 8.

Verwijderd

Is dat niet een beetje overkill? Ik denk dat een Surface Pro 1 ook wel geschikt is. 4gb in plaats van 8gb, maar 2gb was het minimum volgens de begin post. En de processor is slechts een I5 dual core, Ik weet niet hoe veeleisend die software is, maar een i5 is geen atom en kan behoorlijk wat aan. Het scheelt namelijk behoorlijk in de kosten: 600€ voor een Surface Pro 1 tegen 1300€ voor de Surface Pro 2.

• Seafox87
En wat vinden jullie van deze? Meer een hybride laptop dan alleen tablet, maar enfin:

http://www.tabletguide.nl/tablets/asus-transformer-book-13/

13 inch, 4 GB werkgeheugen, 128GB harde schijf. Windows 8, INTEL CORE I5-3317U - INTEL CORE I7-3517U
Prijs €1300-1400.
De vraag is alleen of ie ook met stylus te verkrijgen/ werken is.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Seafox87 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:58:
En wat vinden jullie van deze? Meer een hybride laptop dan alleen tablet, maar enfin:

http://www.tabletguide.nl/tablets/asus-transformer-book-13/

13 inch, 4 GB werkgeheugen, 128GB harde schijf. Windows 8, INTEL CORE I5-3317U - INTEL CORE I7-3517U
Prijs €1300-1400.
De vraag is alleen of ie ook met stylus te verkrijgen/ werken is.
prijs €999-1099,
stylus kan toch op elke tablet of ben ik nu gek?
http://www.laptopshop.nl/...-book-tx300ca-c4025h.html

[ Voor 9% gewijzigd door krissie100 op 18-04-2014 16:28 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Moet je wel van die speciale hebben, kunststof pennetjes gaan niet werken op de touchscreens van moderne tablets/telefoons.

People as things, that’s where it starts.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Precies

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
Ik zou zeggen dat, wanneer je een tablet wilt en niet een tablet/laptop hybrid, de beste keuze in dit geval de Dell Venue 11 Pro is. Deze is leverbaar in een aantal varianten met daarin t/m een Core i5, 4GB geheugen, 128GB opslag, Windows 8.1 en tevens support voor het werken met een stylus.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Pagina: 1