Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[BBG] mini-ITX gamesysteem mei 2014

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:19

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
PromWarMachine schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:34:
BBG's worden opgesteld door vrijwilligers (lees: mods, bbg'ers) van Tweakers en niet door de vaste redactie toch? Niet dat het vaak fout gaat, maar dit soort dingen kun je uiteraard het beste voorkomen door het voorgestelde systeem zelf te bouwen. :)
Klopt, jammer dat het nu voorkomt. Bij normale systemen heb je daar natuurlijk minder snel last van.

De MSI GTX760 is eigenlijk ook wel erg groot voor een mid-range kaart. Veel andere GTX760's zijn een stuk kleiner.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 19:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

De BBG is zojuist bijgewerkt zie ik. Dank Bolletje.
Misschien tot slot de TS van dit topic nog wijzigen?

[ Voor 34% gewijzigd door PromWarMachine op 17-05-2014 15:06 ]

Dividend for Starters

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:02
Findail schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:33:
@Didyoumeetmax?

Hierbij de foto's van de binnenkant van het systeem. Het ziet er naar uit dat ze het moederboard wat hebben gebogen om de videokaart er in te krijgen (zie 2de pic) ... ik vraag me af of dit kwaad kan???

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had hier hetzelfde probleem toen ik de MSI R280X GE in de kast probeerde te bouwen. De Gpu klemt onder het frame waar de verlengkabel van de voeding door loopt.(de behuizing van de gpu maakt hem net een millimeter of 6 te dik) Gezien de hoeveelheid druk die op onderdelen wordt gezet zou ik het niet zo laten zitten.

Mijn oplossing - > met een dremel het frame bijgewerkt, de balk waar de gpu naast zit steekt nu een stuk minder ver uit. . Past nu uitstekend, en de kast is net zo stevig als voorheen ;-)

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Ik denk niet dat je mobo zomaar breekt, maar ideaal is dit natuurlijk niet.
Overigens zie ik op die derde foto dat de uitgang van je voeding grotendeels geblokkeerd wordt door al die kabels. Als ik jou was zou ik dat sowieso even fatsoeneren. Je voeding blaast daar zijn warmte weg en als daar zoveel kabels hangen dan blijft die warmte voor een groot deel in de kast zitten.

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-10 16:58
Heb je foto's daarvan @flapperbol en gebruik jij ook een aftermarket koeler?

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:02
Applepiez schreef op zondag 18 mei 2014 @ 12:51:
Heb je foto's daarvan @flapperbol en gebruik jij ook een aftermarket koeler?
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/b7aq0i.jpg
Op de CPU zit een Zalman CNPS8900 Quiet
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2zrgroj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ndk0li.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/34t7eqd.jpg
Het enige wat er nu wel mist is een klemmetje in de kabelgoot van de PSU kabel (Hierzo ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ), maar de kabel blijft prima zitten met wat dubbelzijdig plakband.

• Applepiez
Dat valt dus wel te doen.
Dan kom ik op dit lijstje hoewel ik grote twijfels heb over de psu aangezien de 280x niet bepaald een energie efficiënte videokaart is.:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B85I Gaming€ 92,-€ 92,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 266,50€ 266,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Silverstone Sugo SST-SG08B-Lite€ 61,60€ 61,60
1Noctua NH-L12€ 43,59€ 43,59
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1Cooler Master VS V450S€ 66,80€ 66,80
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,43

[ Voor 1% gewijzigd door Applepiez op 19-05-2014 17:43 . Reden: Bijgewerkt 2.0 ]

• Didyoumeetmax?
Ik heb zelf een GTX 770 en dus ook voor een V550 van Cooler Master gekozen.
Dat tientje zou ik niet bezuinigen op je voeding.

Overigens heb ik een Noctua NH-L12 CPU cooler.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Applepiez schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:24:
Dan kom ik op dit lijstje hoewel ik grote twijfels heb over de psu aangezien de 280x niet bepaald een energie efficiënte videokaart is.:
Kan gemakkelijk.
Didyoumeetmax? schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:04:
Ik heb zelf een GTX 770 en dus ook voor een V550 van Cooler Master gekozen.
Dat tientje zou ik niet bezuinigen op je voeding.
Deze PC met GTX 770 neemt max 300W, dus de V450S kan meer dan genoeg leveren. Meer is niet beter dat is een fabeltje, als je beter wil moet je een betere kwaliteits voeding halen niet meer nutteloos vermogen hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11 07:51

Isniedood

nee, echt niet!

Nou mijn mini-ITX werkt eindelijk als een zonnetje. Heb de Best Buy guide met andere kast en nog een oude ssd en oude hhd meegenomen. Alles past in de Node 304. Wel een hoop gedoe met bouwen, maar dan heb je ook wat. Hij is stiller dan mijn oude pc alleen de Big Shuriken rev 2 hoor ik er een beetje bovenuit.

Wel fijn zo'n stille videokaart.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 14:19
Isniedood schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:55:
Nou mijn mini-ITX werkt eindelijk als een zonnetje. Heb de Best Buy guide met andere kast en nog een oude ssd en oude hhd meegenomen. Alles past in de Node 304. Wel een hoop gedoe met bouwen, maar dan heb je ook wat. Hij is stiller dan mijn oude pc alleen de Big Shuriken rev 2 hoor ik er een beetje bovenuit.

Wel fijn zo'n stille videokaart.
Heb je dan ook de itx versie van de videokaart? Ik snap dat deze beter past zoals de correctie zegt, ik ben alleen bang dat hij met 1 fan meer geluid gaat maken dan met 2. Verder lijkt hij gewoon korter met bijna exact dezelfde specs, alleen 20 euro duurder.

Verder ben ik van plan ook de rest van de BBG te volgen (excl ssd/hdd omdat ik die al heb), me vorige PC is van de BBG rond begin 2010. Meestal ga ik voor prijs kwaliteit verhouding en daar ongeveer 4 jaar mee te doen.

De keuze van itx staat me wel aan, een keer wat anders dan de mega towers die ik veel zie de laatste tijd die voor 90% leeg zijn.

*edit* Grappig, me huidige PC is terug te vinden in Edmin in "[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010" en daar had ik het over een termijn van 4 jaar _/-\o_ . Alleen het budget lijkt nu 2x zo groot, neem aan dat ik dan de 4 jaar ook wel weer ga redden.

[ Voor 12% gewijzigd door Groenie op 20-05-2014 14:56 ]

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
In verband met koeling in een ITX casing:
Is het aangeraden een gesloten GPU (die zijn warmte exclusief naar buiten stuwt) te nemen? Zoals daar zijn, de pricewatch: MSI GeForce GTX 760 2GB .

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:19

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
PromWarMachine schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:06:
De BBG is zojuist bijgewerkt zie ik. Dank Bolletje.
Misschien tot slot de TS van dit topic nog wijzigen?
De topicstart is de orginele opzet van het systeem; de definitieve versie komt altijd op de voorpagina. ;)
Groenie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:42:
[...]

Heb je dan ook de itx versie van de videokaart? Ik snap dat deze beter past zoals de correctie zegt, ik ben alleen bang dat hij met 1 fan meer geluid gaat maken dan met 2. Verder lijkt hij gewoon korter met bijna exact dezelfde specs, alleen 20 euro duurder.
Het prijsverschil valt nu wel mee. Ik heb de GTX760 itx-versies van Asus en MSI vergeleken en de MSI komt daarmee beter uit de test, omdat die een stuk stiller is.

Hier een review: http://www.techpowerup.co.../GTX_760_Mini_ITX_Gaming/

Voor zo'n compacte videokaart is die alsnog stil. In de Node 304 past wel de grotere MSI GTX760, omdat die behuizing simpelweg een stuk groter is. Voor de Silverstone behuizing is de itx-versie van de GTX760 handiger.
freelh schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:29:
In verband met koeling in een ITX casing:
Is het aangeraden een gesloten GPU (die zijn warmte exclusief naar buiten stuwt) te nemen? Zoals daar zijn, de pricewatch: MSI GeForce GTX 760 2GB .
Bij dit itx-systeem is de videokaart veruit het onderdeel die de meeste energie verstookt en warmte genereert. Dat iets van die warmte in de behuizing blijft is niet zo'n probleem; ik denk zelfs dat het verschil in warmte nihil tussen een referentiekoeler en een andere koeler, omdat een referentiekoeler alsnog wel warmte uitstoot de behuizing in. De processor mag gerust iets warmer worden. Ik zou mijn focus leggen op een mooi stil systeem en dus met een videokaart die ook stil is.

• Groenie
Bedankt voor je antwoord Bolletje, ik had ondertussen ook al wat reviews opgezocht van de itx versie omdat deze er bij tweakers niet opstond. Gisteravond om half 12 besteld bij azerty (alles op voorraad, geen sdd/hdd nodig) en vandaag om half 10 stond alles al gereed. Morgen dus even knutselen :9

• Groenie
Vandaag in elkaar gezet, ik moet zeggen dat er nog best wat haken en ogen inzitten om de BBG mini-itx in elkaar te zetten. Dat geldt ook voor de GTX760 mini atx versie helaas, ik zal morgen even wat meer foto's en uitleg geven.

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:44
Groenie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:05:
Vandaag in elkaar gezet, ik moet zeggen dat er nog best wat haken en ogen inzitten om de BBG mini-itx in elkaar te zetten. Dat geldt ook voor de GTX760 mini atx versie helaas, ik zal morgen even wat meer foto's en uitleg geven.
Heeft dat ook specifiek te maken met de silversrone sg08 kast?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Groenie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:05:
Graag! Ben erg benieuwd, want ik wil mijn setup morgen in elkaar zetten.
Dat is de bbg zoals op de FP, maar dan met de mini-ITX GTX760 versie.

Zolang je geen dremel hebt gebruikt, moet het goed komen, maar een volgorde van inbouwen of dingen waar we rekening mee moeten houden, wordt natuurlijk altijd gewaardeerd. :)

Dividend for Starters

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11 07:51

Isniedood

nee, echt niet!

Groenie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:42:
[...]

Nee bij mij zit de lomp grote MSI 770GTX in de node 406, maar die past echt makkelijk. Heb er zelfs 2 ssd's en twee HDD's inzitten en past best prima. Had alleen de fout gemaakt geen modulaire voeding te kopen, verkeerd gekeken. Uiteindelijk kabels wel vrij netjes weg weten te werken, maar dat is wel een gedoe.

Boven de processor is veel ruimte al draait de big shuriken wel nog op 1600RPM om stabiel rond de 38 graden te blijven. Dat was wel met een huis rond de 26 graden en de fancases op haar middelste stand.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Groenie
PromWarMachine schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 01:28:
[...]

Graag! Ben erg benieuwd, want ik wil mijn setup morgen in elkaar zetten.
Dat is de bbg zoals op de FP, maar dan met de mini-ITX GTX760 versie.

Zolang je geen dremel hebt gebruikt, moet het goed komen, maar een volgorde van inbouwen of dingen waar we rekening mee moeten houden, wordt natuurlijk altijd gewaardeerd. :)
Hierbij de uitleg met wat foto's, het is precies de versie van de BBG met de mini( ;) ) GTX760

Als eerste de voeding, deze bevestig je volgens de handleiding eerst in de bracket (alle schroefjes ook meteen vast(3)), so far so good.
Alleen op dit moment is het ook handig meteen de stekker erin te doen, na het bevestigen is dat namelijk onmogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/oicyu3o0z/20140522_202923.jpg

RAM, SSD gaat verder allemaal prima, gewoon volgorde van handleiding volgen.

Alleen als je bij de videokaart komt deze vast plaatsen op je moederbord als deze los in de kast ligt, als je deze vast zet krijg je namelijk nooit meer de videokaart op ze plek.

Zorg dat de connector van de videokaart ongeveer boven ze slot hangt en dan is het een beetje passen en meten om te zorgen dat hij achterin(achterkant kast) over de inkeping valt. Het probleem is dat hij eigenlijk te hoog is en het PCI slot precies onder een beugel van de kast zit. Je kan voordat je hem vastmaakt er ook voor kiezen van de extra power connecter (hoe dat ding ook heet) vast erop te zetten, deze is na afloop wel mogelijk maar niet heel makkelijk.

De videokaart loopt ook precies boven 2 schroefjes, ik heb ook geen manier kunnen bedenken om het laatste schroefje erin te krijgen. Het schroefje wat te zien is op de foto is niet vast gedraait omdat zelfs een bitje er niet meer op past, en een steeksleutel maat leek 6,5 ofzo te zijn. Dat past dus ook niet.

Als je de videokaart eenmaal goed op ze plek hebt kan je het moederbord vastzetten, waarvan 2 vast, 1 zover je vingers gaan en de vierde niet. Omdat de vierde niet erin zit blijft de GTX een beetje "losjes" zitten.
De cover aan de achterkant schroef je namelijk op de kast en je drukt de videokaart niet echt vast, daarom heb ik 2 ringetjes ertussen gedaan zodat dit iets strakker zit. Hierdoor kan je ook zien dat hij niet perfect horizontaal zit.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, de grootste uitdaging is dus de videokaart en het moederbord samen op de goede plek krijgen :+

PS: Vergeet niet je kabels altijd binnen je frame te doen, anders kan je er achteraf weer zoveel loshalen omdat je cover niet past |:(

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/uyknf639f/20140522_203000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/pr0fk1ogh/20140522_203012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/gaunrb3sh/20140522_211110.jpg

• Didyoumeetmax?
Deze case zou een stuk gebruiksvriendelijker zijn geweest als er geen gebruik was gemaakt van popnagels =)

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Thanks Groenie!

Helaas kwam je uitleg niet helemaal op tijd. :+
Om 20:00 uur had ik het in elkaar en had ik beeld (Windows).
Hier mijn bevindingen voor de rest van de lezers.

Installatie
De PSU installeren was al een uitdaging voor mij. De fan moest naar beneden, dat was eigenlijk het enige dat ik kon bedenken. Heb snel op internet een plaatje gevonden hoe hij er precies in moest tho. So far so good inderdaad. SSD en HDD waren erg makkelijk in dat bracket te plaatsen. Dat was het enige dat echt vlekkeloos ging. Of ja, de SSD kan ik maar aan één kant bevestigen, waardoor de andere kant wat 'omhoog' getrokken wordt. Dat is voor zo'n SSD echter niet zo'n probleem.

Ik had buiten de case al geheugen + de CPU + stock cooler geplaatst. Dat scheelde gedoe in de kast.

Alleen kreeg ik het moederbord niet goed op z'n plaats? Dat kwam volgens mij door dat ijzeren framepje om de poorten aan de achterkant. Die kreeg ik op de een of andere manier niet goed doorgedrukt. Uiteindelijk heb ik de twee schroeven die dicht bij die poorten zitten er wel in, maar die andere twee niet. Een heb ik er nu scheef in zitten en een heb ik maar los gelaten.

De GPU was voor mij minder werk dan ik gedacht had. Met wat voorzichtig heen en weer wrikken zat hij er uiteindelijk vrij snel in. Wel plaatsen van boven naar beneden. Via de zijkant de kast in krijgen, gaat niet lukken.

De volgorde die voor mij werkte was dus:
• Alle componenten uit de kast schroeven
• PSU plaatsen
• SSD + HDD plaatsen
• Brackets verwijderen waar de GPU komt
• Moederbord prepareren door geheugen + CPU + cooler te plaatsen voordat je het moederbord er in legt
• Moederbord er in leggen en vast maken
• GPU plaatsen met wat wrikken

Optionele installatie
Omdat ik mijn oude DVD speler wil opdoeken en deze kast aan een TV komt te hangen, heb ik er een slimline DVD speler bij gekocht. Die was lastig leverbaar volgens de PW, maar Amazon.de had er nog een liggen. Alleen heb ik een OEM besteld. Hier zitten geen kabels bij. Helaas heeft slimline een ander type connector nodig en kwam ik daar pas achteraf achter.
Deze connector wordt niet door het moederbord of de voeding meegeleverd. Opletten dus! (of mijn fout, zo zou je het ook kunnen zien :+)

TODO
• Testen of het met HDMI via mijn versterker op TV ook goed werkt (hij hangt nu nog even aan een monitor)
• Kast dicht maken en kabels geleiden

Conclusies
Monteren is wat werk, maar de stats zijn ronduit geil te noemen.
Het systeem is zelfs als het open is, muisstil.
Cold boot in ca. 9 seconden. 8) (Windows 7 HomePremium, drivers van chipset + video, verder niets geinstalleerd nog)

Dividend for Starters

• Groenie
Raar, mij lukte videokaart erin zetten niet echt met het moederbord al vast.
Hij is inderdaad wel stil, maar on load begint hij wel geluid te maken, ook lijkt hij erg warm te worden.
Ik heb nu een 120mm bovenin gezet die naar binnen blaast, lijkt onload erg te schelen met temperatuur, dan blijft de warme lucht niet echt boven de CPU hangen. Maar daar moet ik nog even mee testen.

Welke schroeven krijg je er niet goed in? Ik had het geheugen en CPU geplaatst toen het moederbord erin zat, geen problemen mee verder.

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 21:24
Heb ook net een Build gedaan op basis van de BBG met een Asrock z97e itx/ac mobo, maar heb een AXP-200 koeler erop gezet.
Probleem is nu dat deze dus net de pci-e blokkeerd met de puntige uiteinden.
Kan m ook niet ander orienteren want hij raakt in alle andere gevallen of case zelf, want steekt dan ruim buiten het mobo uit.

• Didyoumeetmax?
Als je een alternatief zoekt: ik gebruik de Noctua NH-L12, die past wel netjes overal tussen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:56
De BBG had de boxed koeler. Ook maakt het moederbord veel uit. Niet elk merk plaatst de CPU of RAM even handig. Ook verschillende planken binnen 1 merk kunnen qua layout verschillen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Voor hen die interesse hebben, het ultieme SFF kastje, revisie 2, is nu te bestellen op:

www.ncases.com

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JGo51qo.jpg

Voor meer informatie over die crowdfunded M1:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1717132

Kost wel $205-235 of E150-170 inclusief verzending. Dat wel.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Señor Sjon
Mooi ding hoor. Blijft een hoop geld. Maar ja, dat is Lian Li... ben benieuwd of zij de kast zelf ook in licentie gaan maken.

http://www.frozencpu.com/..._5_Piece.html?id=bjyCfWYp
Dit is een mooie foto van een opengewerkte kast met alles erin.

En een review: http://www.silentpcreview.com/NCASE_M1

Edit:
Iemand bekend met deze?
pricewatch: MSI Nightblade

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2014 20:45 ]

• Applepiez

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-10 19:11
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een goede compacte game-systeem, die klein en goed verstopbaar moet zijn in de kamer. Bedoeling is dat ik alleen de monitor+draadloze muis&toetsenbord op tafel hoef te zetten en in te pluggen.

Dit lijkt mij wel een goed systeempje, maar is het mogelijk om er een draadloze netwerkkaart erin te stoppen? Ik zag dat er alleen een lan-verbinding aanwezig is, en persoonlijk vind ik het fijn om ook de optie voor wifi te hebben. Voor een gewone pc zal je er een netwerkkaart erin moeten stoppen, maar ik weet niet of dit ook werkt voor itx systemen of dat daar ook speciale eisen voor zijn.

En hoe is het geluid tijdens het spelen van een intensieve game/taak van de pc? Maakt deze veel lawaai of is dit te verwaarlozen? Ik speel op het moment op een Dell XPS 15 502 (laptop), en deze maakt veel lawaai in idle en onder load is het eigenlijk teveel van het goede. Ik zoek dus een veel stiller systeem ;)

• Señor Sjon
Je kan toch een USB wifi adapter gebruiken? Desnoods met verlengstukje om de antenne te positioneren.

Geluid is afhankelijk van waar je hem neerzet natuurlijk, maar anderen die hem gemaakt hebben, vonden het geluid wel meevallen. Stil bij idle en iets hoorbaar onder load.

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-10 19:11
Señor Sjon schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:22:
Je kan toch een USB wifi adapter gebruiken? Desnoods met verlengstukje om de antenne te positioneren.

Geluid is afhankelijk van waar je hem neerzet natuurlijk, maar anderen die hem gemaakt hebben, vonden het geluid wel meevallen. Stil bij idle en iets hoorbaar onder load.
Kan ook, nog niet aan gedacht :)
Ik zal de itx ongeveer 1 meter van mij vandaan hebben staan, naast een kast in een hoekje.
Gaat mij vooral om dat het niet klinkt alsof er werkzaamheden in de straat zijn als ie een beetje belast wordt.

• Groenie
ninc schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:11:
[...]

Kan ook, nog niet aan gedacht :)
Ik zal de itx ongeveer 1 meter van mij vandaan hebben staan, naast een kast in een hoekje.
Gaat mij vooral om dat het niet klinkt alsof er werkzaamheden in de straat zijn als ie een beetje belast wordt.
Zo erg is het niet nee, maar echt stil is hij ook niet onder load, maar hij staat bij mij op me buro (voor nu nog)

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik moet mijn eerdere statement van 'muisstil' ook terug nemen.

Onder stress maakt hij best wat geluid, maar als je iets 'doet' met de PC waar ook geluid bij hoort (gamen, film, etc.), dan merk je het eigenlijk niet of nauwelijks. Als je echter niets doet, dan hoor je hem duidelijk.

Dividend for Starters

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
PromWarMachine schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:33:
Ik moet mijn eerdere statement van 'muisstil' ook terug nemen.

Onder stress maakt hij best wat geluid, maar als je iets 'doet' met de PC waar ook geluid bij hoort (gamen, film, etc.), dan merk je het eigenlijk niet of nauwelijks. Als je echter niets doet, dan hoor je hem duidelijk.
Zou het durven/kunnen vergelijken met een andere PC die je in huis hebt? Of een laptop? Idle? Load?
Zowel de term 'muisstil' als het begrip 'best wat geluid' zijn zeer subjectief. Zo durf ik te stellen dat onze koelkast 'best wat geluid' maakt. En dan hebben we het nog niet over het soort geluid (zoemen, piepen, knarsen, stotteren,...).
zelf ben ik op zoek naar een ITX oplossing die stil is bij idle (mijn huidige laptop kent 0dB idle: geen fans of HDD bij idle), maar stressed maakt het niet zo uit. Liefst wel geen te hoge temps stressed, voor een aangename lifespan.

• Groenie
Wat vindt je hoge temps? Volgens MSI afterburner komt de GPU op 81 graden (wat volgens mij ook de cap is). Ik heb wel een 120mm fan bovenin gezet die lucht eruit blaast (omhoog). Dit zorgt dat de CPU een stuk koeler is en de kast bij de video kaart aan 'koeler' aanvoelt onder stress.

Het geluid is inderdaad subjectief, maar idle hoor je hem bijna niet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ja ik (zei de gek), prima barebone maar de originele casefan (bij het B85i model), is veel te nadrukkelijk aanwezig, die heb ik snel vervangen door een stillere uitvoering en daarmee voldoet de barebone uitstekend waarvoor hij is gemaakt. Alles blijft onder volledige belasting ruim voldoende gekoeld en ook prettig stil. Ik heb het dus over een B85i versie met Slot-in optical.

Testing, one, two ...

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 21:24
Als je een voeding koopt voor de SST-SG08B-Lite, neem er een waar de aan uit knop niet naast de stekkeringang zit, want ik ben erachter gekomen dat
dat hier problemen oplevert.
De interne stekker die in de kast zit om door mee te lussen, heeft een hoekaansluiting, die dus nu op de aan it knop drukt en en m niet geheel meer op aan of uit kunt zetten.
Al meerdere keren gehad dat het systeem na vervoer
(gebruik m ook op werk) niet aanging, puur omdat de aan uit knop tijdens vervoer naar uit ging.
Pagina: 1 2 Laatste