Toon posts:

stereo met 4 speakers op 4.1 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan dit.
Die pc speakertjes zijn nixs dat weet ik maar ik wil wel 3D sound hebbuh weet iemand daar een oplossing voor

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Hangt ervanaf wat voor ingangen je op je stereo hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja gewoon 1 line in dus dat 3D effect is dan weg

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je een SBLive ofzo hebt dan heb je al 3D geluid met een koptelefoon.... >:)

MechWarrior || Monsters Game

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Op zaterdag 09 juni 2001 17:24 schreef GambitRS het volgende:
Als je een SBLive ofzo hebt dan heb je al 3D geluid met een koptelefoon.... >:)
Nee, dat is alleen zo bij een kaart die volledig A3d ondersteunt, niet bij EAX van Creative

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 09 juni 2001 17:18 schreef MaTaT het volgende:
kan dit.
Die pc speakertjes zijn nixs dat weet ik maar ik wil wel 3D sound hebbuh weet iemand daar een oplossing voor
Je hebt dan een versterker nodig met een 4-kanaals input. Die bestaan, voor zover ik weet niet. Dus moet je een (dolby) versterker hebben met een 5.1 input. Daar kan je je geluidskaart op aansluiten en al je geweldige effecten op loslaten.

Als je kickt op die 3d-sound effecten dan kan je het beste een SBlive! kopen, want daarmee kan je echt de meest wildvreemde dingen doen. (heb ik iig met me xfire nog niet voormekaar gekregen, hardwarematig).

"Stereo" met vier speakers gaat op dezelfde manier, en kan met elke geluidskaart met een 4kanaals uitgang. Mijn terratec stuurt gewoon naar front en rear hetzelfde stereosignaal. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Volgens mij heeft mijn stereo een optische ingang voor aansluiting op een DVD speler. Als ik het goed begrepen heb ontvangt de stereo via deze aansluiting een Dolby Digital 5.1 signaal. De set die ik heb is van AIWA (svp geen opmerkingen van audiofielen want ik ben er tevreden mee) ik geloof type XR-DPH2100.

Dit staat er op de site van AIWA:
'5.1-CHANNEL INPUT FOR DOLBY DIGITAL (AC-3)To enable the future set-up of a Dolby Digital Home Theatre, the unit incorporates a Dolby Digital (AC-3) 5.1-channel input terminal. Dolby Digital is the next-generation technology that will supersede Dolby ProLogic. Unlike Dolby ProLogic, in which four channels (Front Left [L], Front Right [R], Centre and Rear) are used, the new system provides for stereo separation of the rear speakers (Rear-L/Rear-R), along with a subwoofer channel for bass sounds. (The subwoofer is counted as 0.1 channel.) In Dolby Digital, the 5.1 channels are digitally recorded completely independently, so audio separation is exceptionally distinct. And because the entire signal is digitalized, the sonic quality doesn't deteriorate in the course of transmission.'

Als je een geluidskaart hebt die dit signaal ook kan voortbrengen, dan moet je denk ik wel 5.1 geluid op de stereo kunnen krijgen. Ik weet alleen niet welke geluidskaart dus een optische uitgang heeft waar een Dolby Digital signaal uit komt, maar misschien weet iemand anders dat wel.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aan raampie:

nee, (ik ga ervanuit dat die text bij jouw setje hoort) je set heeft geen optische input voor een 5.1 signaal. Je hebt waarschijnlijk een optische uitgang van je cd-speler aangezien voor optische ingang. :o

er staat letterlijk dat je een 5.1-channel input hebt. Dat zijn dus 6 aparte tulp stekkertjes voor L, R, C, LS, RS, Sub.
'5.1-CHANNEL INPUT FOR DOLBY DIGITAL (AC-3)To enable the future set-up of a Dolby Digital Home Theatre, the unit incorporates a Dolby Digital (AC-3) 5.1-channel input terminal.
Je moet dus (als je 5.1 geluid uit je PC wil hebben) een 5.1 geluidskaart kopen met een decoder ingebouwd. Uit me kop ken ik er maar eentje: de Live! 5.1 maar ik weet dat terratec ook onderweg is met een 5.1 kaartje (is die er al?).

[edit]
Wat een enorme hoerige misleidende tekst trouwens, van aiwa. :( Deze audiofiel gaat even :r op mensen die zulke misleidende dingen schrijven. Ik moest het ook twee keer lezen voordat ik zeker wist dat er geen DD decoder inzat! :(

Verwijderd

Ik zal het even nakijken in m'n gebruiksaanwijzing als ik thuis ben. Dan weet ik zeker waarover ik praat.

Wat betreft de tekst, die is natuurlijk bedoeld als verkooppraatje. Ik wilde als audiofiel zonder geld voor een relatief klein budget een vrij goed klinkende set. Ook wilde ik veel mogelijkheden hebben om het geluid zelf in te kunnen stellen. Vandaar dat ik bij deze uitkwam. En geloof het of niet, ik ik ben best tevreden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eigenlijk iets op een hele simpele manier-> uit je pc komt er voor en achter signaal als je die 2 versterkt doormiddel van een sub met versterker ( kan je die los kopen? ) en dan daar je speakers op maken met gewoon een T splitsing tussen je audio setje en je speakers. is dat mogelijk?

Verwijderd

[b]Op zaterdag 09 juni 2001 22:21 schreef JvS het volgende: Je hebt waarschijnlijk een optische uitgang van je cd-speler aangezien voor optische ingang. Er staat letterlijk dat je een 5.1-channel input hebt. Dat zijn dus 6 aparte tulp stekkertjes voor L, R, C, LS, RS, Sub.
Nog even gekeken en JvS heeft inderdaad gelijk. Sorry daarvoor, ik was al een tijd niet meer achter m'n stereo geweest.

Wat betreft het idee van Matat denk ik dat je het signaal beter direct als het uit de computer komt komt kunt splitsen. Maar dan moet je wel een versterker met een gescheide ingang hebben voor front en rear signaal. Momenteel heb ik ook via zo'n splitser (van 1x Mini Jack male naar 2x Mini Jack female) mijn stereo geluidskaart op zowel m'n 2.1 speakerset als die AIWA aangesloten.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 10 juni 2001 17:07 schreef Raampie het volgende:

[..]

Nog even gekeken en JvS heeft inderdaad gelijk. Sorry daarvoor, ik was al een tijd niet meer achter m'n stereo geweest.
Hehe, daar kom ik ook niet dagelijks. :)
Op zondag 10 juni 2001 10:41 schreef MaTaT het volgende:
Ik dacht eigenlijk iets op een hele simpele manier-> uit je pc komt er voor en achter signaal als je die 2 versterkt doormiddel van een sub met versterker ( kan je die los kopen? )
Nog nooit van gehoord, ik denk het niet dus. Helaas.
en dan daar je speakers op maken met gewoon een T splitsing tussen je audio setje en je speakers. is dat mogelijk?
Eeeh, :? :? wat bedoel je? nou komt er ineens een setje bij? waar haalje die vandaan???

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
enige mogelijkheid is 2 amps en 4 boxen... of een 5.1 + live5.1

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1