Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:04
Goedemiddag,

Mijn zusje is redelijk onvoorzichtig geweest met haar laptop. Nu is het geval dat het scherm geregeld uitvalt. Dit lijkt mij te komen omdat ze de laptop altijd bij het scherm vast pakte en daardoor iets van een kabel breuk is ontstaan.

Omdat de laptop nog geen jaar oud is wilt ze deze laten repareren. Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met de verschillende laptop reparatie bedrijven? Ze kwam zelf met Microfix en ik heb ReplaceDirect gevonden. Ik heb echter geen ervaring met de bedrijven.

Wie kan mij een goed bedrijf aanraden die een dergelijke reparatie vakkundig kan uitvoeren? Wellicht door ervaring. Uiteraard wordt er gelet op de prijs, maar ze vind het geen probleem iets extra's te betalen als het gegarandeerd goed en 'eerlijk' gebeurt (Dus geen dingen vervangen die niet nodig zijn)

Alvast bedankt!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 09:26
Je hebt toch nog gewoon garantie op de laptop? Of zit er ook zichtbare schade aan de laptop?

• TECHcrime
Dit is zichtbare schade. Het scharnier zit bijvoorbeeld helemaal los omdat me zusje de laptop geregeld bij het scherm optilde. Ik geloof niet dat hierop garantie zit.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 11:56

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik denk dat de fabrikant zélf het meest vakkundig blijft hierin, hoewel het in grote lijnen een standaard klus zoals andere merken/modellen lijkt zodat een beetje reparateur daar wel mee uit de voeten kan, denk ik. Is de fabrikant geen optie voor haar dan?

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:21
TECHcrime schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:51:
Dit is zichtbare schade. Het scharnier zit bijvoorbeeld helemaal los omdat me zusje de laptop geregeld bij het scherm optilde. Ik geloof niet dat hierop garantie zit.
Dat zal waarschijnlijk niet onder garantie gaan vallen. Je geeft aan dat je extra wilt betalen als het 'gegarandeerd goed' wordt gedaan. Rest mij de vraag: waarom stuur je het niet gewoon naar de fabrikant? Als zij namelijk gebruikersschade constateren krijg je een prijsopgave, waar je eventueel mee akkoord kan gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Stef42 op 17-04-2014 13:58 ]

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
anders raad ik com europe aan!

• TECHcrime
Fabrikant zal niet een echte optie zijn. De vorige keer dat de laptop daar was (Waterschade, gelukkig verzekerd) was de laptop 2 weken weg. Deze situatie is daarom ongewenst.
skipe schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:58:
anders raad ik com europe aan!
Bedankt! Hier ga ik zeker even naar kijken. Heb je hier persoonlijke ervaring mee? Ging dit snel? :)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 11:56

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

2 á 3 weken is vrij gebruikelijk, maar praktisch kan inderdaad anders zijn. Ik vrees dat als je 'm naar een andere reparateur stuurt, je ook snel een week of twee verder bent. Maar daar kun je van tevoren wel naar informeren uiteraard.
Pagina: 1