Toon posts:

Ik heb nieuw game systeem nodig binnen 24h, waar kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.309 views

Verwijderd

Topicstarter
Wegens diefstal :( moet ik snel (24h) een nieuw game systeem aanschaffen.
Aangezien dit totaal onverwacht komt heb ik enerzijds weinig tijd en ben ik niet op de hoogte van waar ik best terecht kan.
Ik was aangeraden om te gaan kijken bij tones.be en vond daar zeker mijn gading maar men bevestigde mij dat het niet voor het weekend zou lukken. Zij hadden momenteel 1 kant en klare configuratie maar die vond ik prijs - kwaliteit niet 100% wat ik zocht.

Iemand suggesties waar ik nog kan gaan kijken?

Kant en klare configuratie mogen daar ik besef dat zelfsamenstellen praktisch onmogelijk wordt op deze tijdspanne.

Bedankt voor de suggesties.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom binnen 24 uur? Kan je niet beter even rustig zoeken?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-04 06:33
je kan toch gewoon kijken of de onderdelen leverbaar zijn binnen 1 dag?
Dan kan je bij een hoop webshops terecht.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 20:32
Geen idee waar je woont, maar je zou mycom eens kunnen proberen, die hebben wel e.e.a. op voorraad geloof ik. Op de site hebben ze een aantal kant-en-klare configs staan, en zie je ook waar ze af te halen zijn.

http://www.mycom.nl/desktops-randapparatuur/pc-systemen?

Mijn Firewizzie

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:09:
...maar die vond ik prijs - kwaliteit niet 100% wat ik zocht....
8)7

Wat je wil kan niet. Of je neemt de tijd om iets goeds uit te zoeken, of je koopt nu snel binnen 24 u een systeem wat slechte kwaliteit is voor teveel geld (en koopt achteraf een goed systeem, wat je weer extra geld kost).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
@DennusB: uiteraard maar nood breekt wet

@jovael: ik heb niet de technische kunde om hem zelf in elkaar te steken (zou lukken mits hulp van kameraden maar niet voor morgen)

@Case: thxs ik neem een kijkje.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:13
Kijken waar de onderdelen op voorraad zijn en zelf bouwen. Maar ik weet niet of de posterijen Goede Vrijdag niet aangrijpen om niet te bezorgen. Anders moet je naar een winkel een basissysteem halen met een losse VGA kaart ofzo.

Maar je twee voorwaarden sluiten elkaar een beetje uit als er ook nog een factor prijs is. Verder geef je geen budget, geen wensen of eisen of eigenlijk maar iets van inzet in een OP waar wij wat mee kunnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik zou gewoon even de bekende webshops afgaan (4launch, azerty etc) en kijken wat ze op vooraad hebben.

edit: je kan ook de mediamarkt inlopen. die hebben toch wel wat vaste pc's staan. (Erg) goed zal het niet zijn, maar je hebt dan wel iets meteen.

[ Voor 42% gewijzigd door Basekid op 17-04-2014 12:24 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04 15:58
keus is simpel: Of kant en klaar, en dan meer kwaliteit, maar hogere prijs.
Zelf in elkaar zetten, op basis van waar op voorraad. Hoeft absoluut niet moeilijk te zijn. Op hardware.info (sorry tweakers, maar een guide zoals daar hebbben jullie nog niet) staat een video/foto/tekstverhaal hoe je een PC in elkaar zet. Zelf ook via die guide gedaan, en dat werkte als een tiet.

Verwijderd

Topicstarter
I know, ik ben me volledig bewust dat ik met deze voorwaarden moet inboeten, maar daarom het eerste het beste systeem kopen lijkt me dan ook weer niet noodzakelijk dus ik ben op zoek naar wat alternatieven hence deze post...

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Als je op zoek bent naar goede prijs kwaliteit, op korte termijn, is het dan misschien niet wat om op de V&A te kijken voor complete systemen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 11:24
Of gewoon wachten, een degelijk systeem kopen en daarna weer gaan gamen 8)7 ?

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-04 21:14

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:21:
@DennusB: uiteraard maar nood breekt wet
Welke nood dan? een dag niet gamen is toch niet zo erg?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:44
Ts geeft weinig info, maar zal wel morgen naar een LAN gaan oid.

Zoals eerder aangegeven door modje. Kijk op V&A.

Kant-en-klaar zou ik niet doen.

Maar eerst:
Waarom moet het binnen 24 uur? Is niet nodig voor de uitvoering, maar wel interessant om te weten.
Wat is je budget. Dat maakt het ook wel wat makkelijker namelijk.
Wat ga je er mee spelen? Anders raden we een ruk systeem aan en dat is ook niet de bedoeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 17-04-2014 12:33 ]

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 19:29
Alternate is ook altijd nog een optie als je daar in de buurt woont?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04 15:58
https://www.4launch.nl/sh...ntel#p-4-productid-348141
die lijkt me niet gek. Beetje mainstream gamesysteem. Niets extreems maar speelt volgens mij genoeg games af. Iets trager dan de 280X.

Kost je wel 70 euro meer dan zelfbouw (deze pc is de Best Buy Guide basis gamesysteem van Maart hier op tweakers), en dat is enkel bij deze configuratie, niet bij de meest ideale prijs/kwaliteitverhouding. Denk dat je zo'n 150 tot 250 euro extra kwijt bent door nu rush rush een systeem te willen komen. Is dat geldbedrag je het wachten niet waard? voor 250 wist ik het wel.... en ik heb gewoon een vaste baan :P ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 17-04-2014 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
@jorritkramer & @waah: thxs

Deze komt ook in aanmerking:
https://www.4launch.nl/sh...ntel#p-4-productid-344861

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar waarom is er nou zo veel haast bij? Als je graag een miskoop wil doen zit je daarmee op de juiste weg maar ik betwijfel dat dat je doel is. Neem asjeblieft gewoon de tijd om dingen goed uit te zoeken voordat je honderden euro's over de balk smijt voor een systeem dat achteraf ondermaats blijkt te zijn...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-04 21:14
NMe schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:43:
Maar waarom is er nou zo veel haast bij? Als je graag een miskoop wil doen zit je daarmee op de juiste weg maar ik betwijfel dat dat je doel is. Neem asjeblieft gewoon de tijd om dingen goed uit te zoeken voordat je honderden euro's over de balk smijt voor een systeem dat achteraf ondermaats blijkt te zijn...
Die hij stuurde was Tweakers best buy (4launch maakt die pc's na)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:17
DennusB schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:30:
[...]
Welke nood dan? een dag niet gamen is toch niet zo erg?
Gevalletje First World Problems :+

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03 10:49
Als ik jou was zou ik echt geen kant en klaar systeem kopen van 1000+ euro (krijg je denk ik spijt van). Met een beetje geluk kun je alle componenten morgen binnen krijgen, kun je in het weekend gaan bouwen en als alles goed gaat kun je zondag alweer gamen. Welke componenten/specificaties had je vorige systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Ja weekendtje bouwen zit er niet in, ik heb hem morgen nodig... lijkt dus geen evidente missie... helaas.
En ik ben mij ten volle bewust van de contra's van kant & klaar en geloof me dat ik het zelf ook anders had gewenst...

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03 10:49
Oke helaas, welke specificaties had je gestolen systeem? Dan kunnen anderen een passend advies geven van een kant en klaar systeem. Of heb je inmiddels al besteld?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 10:08

Dido

heforshe

Hiervoor geldt hetzelfde als voor software:

Het kan:

• Snel
• Goed
• Goedkoop

Enige catch is dat je er twee mag kiezen, en de derde zal je dan moeten vergeten.

Aangezien Snel een absolute eis is, mag je kiezen: wil je een goed, of een goedkoop systeem?

[ Voor 22% gewijzigd door Dido op 17-04-2014 14:26 ]

Wat betekent mijn avatar?

• Señor Sjon
Waarom vertel je niks over je wensen voor het systeem? Of in ieder geval de specs van de oude. Het wordt meerdere keren gevraagd, maar daar geef je geen antwoord op en voor iedereen die je wilt helpen is dat vrij frustrerend. Kijk anders hier eens: DAA beleid

Koop een goedkope i5 met afdoende voeding, ram er een losse 770 of 280x in en je kan vooruit voor die dag. We kunnen niet zien bij welke winkel ze toevallig klaar liggen, daarvoor moet je bellen.

Of achter de dief aan, dan heb je je oude systeem terug. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 17-04-2014 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval geef ik de voorkeur aan goed...
In de (wellicht onterechte) hoop dat als ik nu wat te veel betaal het niet volledig weggesmeten is en nog verder kan ipv nu goedkoop te kopen maar het op een jaar volledig te zijn en hem kan gaan installeren bij mijn moeder als nieuwe homepc...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:44
Senor Sjon schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:40:
Of achter de dief aan, dan heb je je oude systeem terug. :P
Denk dat dit nog sneller is dan de TS helpen. :P j/k

Ik probeer het nog één keer:
Wat is je budget?
Welke spellen speel je?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Als er zoveel haast achter zit is het natuurlijk wel van belang dat je zelf ook enige inzet toont. Het is nu compleet onduidelijk wat je eisen en wensen zijn. Je geeft wel een systeem aan van 1100 euro, is dat dus het budget? Volgens mij is de haast omdat je dit (lange) weekend ergens naartoe wil?

Laat het wel duidelijk zijn, enkel hier komen met "Help, ik heb zo snel mogelijk een nieuwe pc nodig en ik weet niets" is ook niet heel fraai.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Naar je plaatselijke shop rijden (Paradigit/Mycom of dergelijke) en daar het goedkoopste model kopen met een i5 erin.

Dan los nog een GPU erbij kopen.
Thuis de GPU erin zetten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-03 14:31
Wat een ontzettend slechte OP en belachelijke hoeveelheid hulp die je aangeboden krijgt en in de wind slaat. [Rob]Man man man man man man hier wordt ik niet blij van.[/Rob]

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

• Señor Sjon
Ik zou overigens ook kijken voor een goed slot, want anders hebben we morgen weer dit topic.

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03 00:16
Senor Sjon schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:06:
Ik zou overigens ook kijken voor een goed slot, want anders hebben we morgen weer dit topic.
LOL +1

Verwijderd

Hihi ik heb sterk het gevoel dat topicstarter zich gewoon enorm had verheugd op een lang weekendje gamen :p

Verwijderd

Voor de dertigste keer, wat is nu de haast? Ben je verslaafd? Dan is het helemaal goed om het ding eens even een dagje te laten staan. Neem gewoon de tijd om een goed systeem te bouwen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het is duidelijk dat er geen inhoudelijke reacties bijkomen, enkel reacties over de persoon zelf. Hierbij sluit ik dan ook het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.