Mijn systeem is inmiddels ook weer wat jaartjes oud en ik denk dat een upgrade misschien nu wel zinvol is. Qua CPUs is er op de markt weinig interessants in mijn ogen, vandaar dat ik ook jullie erbij betrek; is een cpu upgrade wel zinvol. Laten we maar beginnen met de huidige specs:
-AMD Phenom II X6 T1075
-Gigabyte GA-880GA-UD3H (fijn bordje!)
- 2 x 4GB DRR3 1333
-HD6950 van Sapphire 800/1250 2GB
-64GD SDD van Kingston
- 650 Watt Sweex voeding (Ja, al veel commentaar op gehad, maar draait al meer dan 3 jaar stabiel)
- 1,5 TB aan losse HDD's (3)
Ik heb geen IDE interface spul meer, alles is SATA II of nieuwer. Verder is vooral de vraag of een upgrade zin heeft voor het volgende:
-Zo nu en dan een spelletje, voornamelijk DotA2, Skyrim, Command and Conquer Generals, en soms probeer ik eens een nieuw spel uit zoals Crysis 3. Zou heel graag ook Wolfenstein the new Order willen spelen hierop.
-Animatie werk, Blender / Source Filmmaker. Ik weet dat SFM heel erg op de GPU leunt, Blender is vanalles wat.
-Video editing met Sony Vegas (11) / Adobe After Effects (CS 5)
Wat ik graag zou willen is:
-> Nieuwe spelletjes kunnen uitproberen / spelen zonder al te veel compromissen
-> Snellere render times in 3D programma's
Uitdraai snelheid van Sony Vegas heb ik niks over te klagen. Als het er toe doet: Ik werk met 2 schijven met video/animatie. Op één staan de source files en naar de ander render ik de .avi's. Hier gebruik ik HDD's voor. Alleen bij het comprimeren van videos gebruik ik wel eens mijn SSD (schrijft zo lekker snel weg, en gecomprimeerde bestanden nemen niet zoveel ruimte in).
Waar ik zelf naar heb zitten kijken:
Budget: Om en nabij 300 euro.
-AMD Phenom II X6 T1075
-Gigabyte GA-880GA-UD3H (fijn bordje!)
- 2 x 4GB DRR3 1333
-HD6950 van Sapphire 800/1250 2GB
-64GD SDD van Kingston
- 650 Watt Sweex voeding (Ja, al veel commentaar op gehad, maar draait al meer dan 3 jaar stabiel)
- 1,5 TB aan losse HDD's (3)
Ik heb geen IDE interface spul meer, alles is SATA II of nieuwer. Verder is vooral de vraag of een upgrade zin heeft voor het volgende:
-Zo nu en dan een spelletje, voornamelijk DotA2, Skyrim, Command and Conquer Generals, en soms probeer ik eens een nieuw spel uit zoals Crysis 3. Zou heel graag ook Wolfenstein the new Order willen spelen hierop.
-Animatie werk, Blender / Source Filmmaker. Ik weet dat SFM heel erg op de GPU leunt, Blender is vanalles wat.
-Video editing met Sony Vegas (11) / Adobe After Effects (CS 5)
Wat ik graag zou willen is:
-> Nieuwe spelletjes kunnen uitproberen / spelen zonder al te veel compromissen
-> Snellere render times in 3D programma's
Uitdraai snelheid van Sony Vegas heb ik niks over te klagen. Als het er toe doet: Ik werk met 2 schijven met video/animatie. Op één staan de source files en naar de ander render ik de .avi's. Hier gebruik ik HDD's voor. Alleen bij het comprimeren van videos gebruik ik wel eens mijn SSD (schrijft zo lekker snel weg, en gecomprimeerde bestanden nemen niet zoveel ruimte in).
Waar ik zelf naar heb zitten kijken:
- Nvidia GTX680
- Nvidia GTX770
- Nvidia GTX760
- AMD R9 280X
- AMD HD7950
- AMD R9 280
- Titan, R9 290, GTX 780; maar eigenlijk vind ik deze te duur.
Budget: Om en nabij 300 euro.