Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsenprutser
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-05 22:40
Hallo hallo,

Ik heb al iets van een jaar een prachtige Samsung telefoon, een Hello Kitty versie, want ja waarom eigelijk niet?
Dat ding liep te miepen dat hij geen geheugen had, dus dacht ik ik ga hem rooten en er iets op zetten om bepaalde programmas op mijn sd-kaartje te zetten.

Niet gelukt.

Jammer maar heelaas maar het wil niet. Ik heb nooit eerder iets met een telefoon gedaan op een dergelijk niveau dus maak vast een domme fout ergens.

Allereerst had ik Whatsapp even verwijderd om geheugen vrij te maken.
Heb Voicerecorder op mijn sd gezet en Link2SD op mijn SD kaart gezet, maar die wilde niet werken zonder mijn telefoon te rooten.
Dus heb ik One-click root gedownload en gekocht. Maar dit wil niet werken.

Hij vind de telefoon
Mijn android versie is 2.3.6
En hij geeft aan dat Root zou moeten werken....

Maar als ik hem laat rooten krijg ik een foutmelding.

'Your android device had failed to successfuly complete the rooting process'

Ik ga er van uit dat er ergens iets mis gaat, in het begin staat er dat ik onder "Developers options" moet zijn en "Allow development settings". Maar mijn telefoon is nogal Nederlands en ik heb eerlijk geen idee hoe ik bij die opties kom. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:01
2.3.6 is lang geleden... maar onder instellingen heb je wellicht een item "opties voor ontwikkelaars", daar zal je iets van wellicht iets van foutopsporing via USB moeten aanvinken...

heb je een linkje van je root app? dat helpt misshien met antwoorden krijgen hier.

(verder is het ook wel handig om je een beetje te verdiepen in deze materie en niet zomaar op knopjes klikken en hopen dat het werkt... er bestaat namelijk wel een kans dat je je toestel overhoop haalt en dat niks meer werkt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor rooten moet je meestal usb debugging aanzetten.

vanaf Android 4.0 is het:
Instellingen > Over de telefoon > 6 keer tikken op Build nummer, er komt dan een melding developer mode

Oudere versies was het gewoon Instellingen > Applicaties > Ontwikkelaars

[ Voor 47% gewijzigd door Viper® op 17-04-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsenprutser
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-05 22:40
Even denken, Ik heb deze root app gekocht:
"http://www.oneclickroot.com/"

Heb via Ontwikkeling (denk dat dat ontwikkelaars optie is waar op gewezen word!) USB-Fouten opsporen aan staan. Maar verdere opties kan ik niet vinden.

Hij wil graag dat ik Developer options aan zet maar die zie ik nergens staan.

In het menu van ontwikkeling staat enkel:
-USB-Fouter opsporen
-Standby
-Naamlocaties toestaan

Grootste probleem lijkt mijn Nederlands te zijn, anders koop ik wel een andere telefoon hoor maar dat lijkt me zo onnozel aangezien deze werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Developer options = ontwikkelaars optie

Om te rooten moet je meestal onder developer options de advanced USB debugging aanzetten.

Dus gewoon USB fouten opsporen aanzetten.