Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pc herstart uit zichzelf

Pagina: 1
Acties:

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-11 14:12
vorige topic was gesloten omdat ik het in de verkeerde categorie had geplaatst ( PC vind het leuk om uitzichzelf te herstarten) maar de probleem is helaas nog niet verholpen

Zoals al in de titel staat als ik een game speel hertstart de pc uitzichzelf na ongv 20 minuten gamen

hier mij specs als het nodig is :

i5 3470

MSI Z77A-G43

NVIDIA GeForce GTX 580

Corsair Vengeance LP 8GB 2133MHz CL11

en heeft niet te maken met overheating omdat het rond de 50C zit

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:26

XallaX

Meow

Ik ben een vergelijkbaar probleeem tegengekomen met een Nvidia kaart en een msi bord.
Hoeft niet jou probleem op te lossen maar toch ... PC deed na 10-15 minuten rebooten tijdens gamen, lag aan de realtek audio driver.

Heb je de originele MSI drivers voor de audio van het moederbord draaien of heb je een nieuwere versie van de Realtek site gehaald?
Als je een nieuwere versie hebt van Realtek zelf, zet dan even de 'originele' MSI -realtek audio driver terug op je PC en kijk of je probleem weg is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Begin eerst maar eens met een legale windows. Geen idee wat voor troep er in jouw versie zit

daar komt bij dat er waarschijnlijk een bsod is waar the eagle het over had, maar daar ga je niet op in.

Iperf

• RaiderZ
fish schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:09:
Begin eerst maar eens met een legale windows. Geen idee wat voor troep er in jouw versie zit

daar komt bij dat er waarschijnlijk een bsod is waar the eagle het over had, maar daar ga je niet op in.
zal het proberen maar licht er echt niet aan of het legaal of illegaal is anders hadden andere mensen dat wel allang in de comments gezet..

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En alle stappen zijn dus ook doorlopen van de links uit de post van Eagle in dat eerdere topic?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RaiderZ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:17:
[...]

zal het proberen maar licht er echt niet aan of het legaal of illegaal is anders hadden andere mensen dat wel allang in de comments gezet..
Oh ....
D4NG3R schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:32:
[...]

Legaal? Gekraakte versies brengen nogal eens rommel mee :+ .

Hoe vallen je temperaturen uit onder stress?
The Eagle schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:08:
En dat is dus ook nuttige informatie. Dan kan het dus aan iets anders liggen (bijvoorbeeld geheugen, of voeding, of whatever). Of misschien toch die minder legale windows versie. Hoe het ook zij: je moet zoiste gestructureerd aanpakken. Waarmee heb je die GPU en CPU temps gemeten, hoe kwam je tot de conclusie dat de boel niet oververhit was?

En sowieso: GoT is niet zomaar 1 of ander forum ;)
BM schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:45:
Niet direct iets voor SPV. Met wat meer info (en een legale Windows versie) lijkt 1 van de hardware fora van tweakers me een handigere plek.

RonaldDesigns schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:25:
En alle stappen zijn dus ook doorlopen van de links uit de post van Eagle in dat eerdere topic?
en daar gaat ie liever ook niet op in

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 17-04-2014 11:29 ]

Iperf

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 00:44
RaiderZ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:55:
en heeft niet te maken met overheating omdat het rond de 50C zit
Waarom zou dat niet kunnen? Weet je zeker dat je mainboard niet te warm wordt?
Is er ook overclocking gebruikt of draait alles standaard?

[ Voor 20% gewijzigd door lazybones op 17-04-2014 13:19 . Reden: aanvulling ]

• RaiderZ
lazybones schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:15:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Weet je zeker dat je mainboard niet te warm wordt?
Is er ook overclocking gebruikt of draait alles standaard?
nee ik maak geen gebruik van de overclock functie

• RaiderZ
heb er nu legaale windows 7 er op gezet maar steeds geen effect (toen ik mijn vorige modderboard had had ik hier geen probleem van )

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RonaldDesigns schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:25:

Iperf

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
wat voor een voeding heb je erin ?

Het zou best kunnen dat die overbelast raakt na een tijdje en (dus ook te warm).
een voeding van 700 W (silver) is hededaags niet te veel (wel meestal standaard hoop ik).

deze is echt niet een overbodige luxe :

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 700W

[ Voor 56% gewijzigd door Dr.Jake op 18-04-2014 01:20 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zet automatisch herstarten eens uit.

• Dr.Jake
en geef je geheuigen even want 0,05V tot 0,10 V meer stroom (in het bios).

• RaiderZ
deze voeding heb ik http://bit.ly/1h0ihCr

automatish herstarten heb ik al uit gezet geen profit

• Dr.Jake
Het(jouw 650W antec voeding) is een toch een mindere resp. niet echt merkvoeding(met een slechte (graad) rendement) waadoor ik verwacht dat de efficiency maar ongveer 510 w van de 650 w zal zij. en dat is te weinig en zo ook wordt bij continue (over-/volle)belasting te snel heet en gaat het hoogstwaarschijnlijk mis.

Wikipedia: Efficiency level certifications : "The efficiency of a computer power supply is its output power divided by its input power. The remaining power is converted into heat. For instance, a 600-watt power supply with 60% efficiency running at full load would draw 1000 W from the mains and would therefore waste 400 W as heat. On the other hand a 600-watt power supply with 80% efficiency running at full load would draw 750 W from the mains and would therefore waste only 150 W as heat."

Je moet zo denken. alle systeemkomponeneten kunne de door hun gestelde prestaties als maximum leveren. maar dat meestal maar een korte tijd anders gaat de levensduur en stabiliteit van het systeem heel erg snel verminderen.

Er moet altijd een beetje ruimte naar boven overblijven.

Dus een 750 w bronze(=graadmeter voor het rendement(net (olympische)medailles)) voeding is minimum voor je.
Beter een 800 W silver of gold voeding : pricewatch: be quiet! Power Zone 850W

[ Voor 61% gewijzigd door Dr.Jake op 19-04-2014 15:23 ]

• Dr.Jake
Bovendien zie ik op de foto dat de voeding niet veel ruimte heeeft om zijn warmte kwijt te raken. Misschien een 120 mm fan er boven op of tegenaan(aan de zijkant waar de kabel uit komen) die lucht naar binnen blaast en de interne fan deze dan weer naar buiten.?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Jake op 20-04-2014 01:17 ]

• Dr.Jake
jouw lijkt wel vaak in brand op te gaan :

http://www.newegg.com/Pro...rue&Page=1#scrollFullInfo

Heb jij trouwens al het nieuweste /laatste bios al geflashed ?

http://nl.msi.com/product/mb/Z77AG43.html#/?div=BIOS

[ Voor 20% gewijzigd door Dr.Jake op 19-04-2014 15:27 ]

Pagina: 1