Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop geschikt voor kaarten/maps software + autocad

Pagina: 1
Acties:

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 19:21
Wat moet een laptop hebben om goed kaarten/maps software te draaien en autocad? Ik ben namelijk opzoek naar een notebook voor iemand die werkt voor de waterschappen.

Enkele vragen die ik dan heb: 8GB werkgeheugen nodig en is een losse GPU nodig?

Budget is niet hoog (600 euro). Maar als nu blijkt dat je toch pittige hardware voor deze programma's nodig bent dan weet ik voor nu even genoeg.

Verdere eisen: goede behuizing en lekkere toetsenbord/muispad. Des te lichter de laptop, des te beter, maar hier is geen harde eis. Accuduur het liefst 5 uur+.

Ik zelf vond deze Asus een interessante machine, door de SSHD.

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
_autumnOS schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:15:

Budget is niet erg hoog (600 euro).
fiixed that for you :)

[ Voor 6% gewijzigd door indexample op 17-04-2014 10:24 ]

• RobinRock
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03-2018
Ik ben benieuwd of je het haalt met je budget, ik zelf zou gewoon meteen voor een goede gaan met het beste van het beste, dan betaal je wel meer maar dan weet je zeker dat je er nog jaren mee vooruit kan.
Minder dan 8 GB werkgeheugen zou ik niet aan beginnen, 8 lijkt me voldoende.
Ook is het verstandiger om voor een losse GPU te gaan inderdaad. Onboard heb ik over het algemeen niet zo'n goede ervaringen mee.

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 19:21
Het blijkt dat er toch geen behoefte is om een zwaardere machine aan te schaffen. Ik ga nu voor de Dell Inspiron 15. Er wordt 4GB geheugen bij geprikt en de hardeschijf wordt vervangen voor de Crucial M500 240GB. Helaas is er geen plek voor een 2de 2,5" schijf of een m-sata schijf, dus ook een case voor de oude behuizing.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5"€ 15,97€ 15,97
1Crucial CT51264BF160BJ€ 29,50€ 29,50
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 138,37

In totaal ben ik dan minder dan 500 euro kwijt omdat ik de laptop met korting 341 euro kost.

Nu is mijn vraag. Is dit zo een goed systeem voor 500 euro? Het klopt toch dat ik de Windows licentie mee kan nemen naar mijn SSD omdat het via het moederbord gaat.