spdif op DVD nodig voor ac3/Dolby dig??

Pagina: 1
Acties:

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik heb vanmiddag een Pioneer DVD-116 16/40x (tray) drive besteld. Nu lees ik net dat deze dus geen spdif (digitale output) heeft itt de DVD-106 (slot-in model).
Audiocd's maken me geen moer uit, dat doe ik wel via de IDE, maar heb ik zonder spdif op m'n speler geen ac3/dd5.1 audio-output??? Als dat zo is verander ik m'n bestelling in een DVD-106...

Iemand??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Is niet nodig :)

• nOLoGIc
  • Laatst online: 04-08 20:44
Oefff :)

AC3/DD5.1 streams gaan dus gewoon via het datakabel (IDE)?
Ik heb me nog niet eerder met Dolby Digital e.d. bezig gehouden, vandaar de vragen. Ik wil (zogauw die eindelijk leverbaar is :( ) een Terratec Sixpack5.1+ kopen. Die heeft wel al die "moderne" audio mogelijkheden. En om dan vanwege bezuinigingen van Pioneer 6-kanaals geluid mis te lopen....lijkt me niet prettig!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Op zaterdag 09 juni 2001 17:25 schreef nOLoGIc het volgende:
Oefff :)

AC3/DD5.1 streams gaan dus gewoon via het datakabel (IDE)?
Ik heb me nog niet eerder met Dolby Digital e.d. bezig gehouden, vandaar de vragen. Ik wil (zogauw die eindelijk leverbaar is :( ) een Terratec Sixpack5.1+ kopen. Die heeft wel al die "moderne" audio mogelijkheden. En om dan vanwege bezuinigingen van Pioneer 6-kanaals geluid mis te lopen....lijkt me niet prettig!
Nee, dat is logisch :P

Maar als de speler in kwestie geen digitaal uitgaanssignaal zou ondersteunen, dan zou denk ik niemand meer de speler kopen.

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
die signalen gaan gewoon via de ide kabel.. ik keek ook een beetje raar toen ik het dig out kabeltje van mijn dvd trok en ik nog steeds keurig het matrix verhaal aanhoorde op 5.1

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.