Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03
Hey Tweakers,

M'n ZTE Skate heb ik reeds 2 jaar in m'n bezit. Deze smartphone heeft z'n diensten bewezen. Hij werkt nog goed, maar voor huidige toepassingen is hij wat ontoereikend, vooral qua ruimte en processorkracht.

Ik ben op zoek naar een nieuwe Android smartphone tussen de € 150 en € 200. Ik heb reeds de pricewatch bekeken en via Telenet is er ook een actie om voor € 150 een Motorola Moto G 16GB te kopen. Op het eerst zicht gaat m'n voorkeur hier naar uit. Ik zie echter twee minpunten, geen 4G en geen SD-kaart sleuf.

Zijn er nog andere modellen die zowat dezelfde (of betere natuurlijk) specs hebben dan de Moto G en zich tussen de € 150 en 200 situeren? Dit mag een China phone zijn, aangezien ik uitermate tevreden ben van m'n ZTE Skate. De Chinaphone moet wel volledig in het Engels instelbaar zijn, Google Play bevatten én de Belgische variant van 4G ondersteunen.

Alvast bedankt voor de tips

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
China phones met 4G voor die prijs zijn er (nog) niet.

Verwijderd

Chinaphones met 4G zijn moeilijk te vinden.

De beste oplossing is denk ik deze:
pricewatch: BlackBerry Z10 Zwart

Een blackberry? ja een Blackberry.
De Z10 kost (in NL) 210 euro. En je krijgt 50 euro Cashback in Be & NL

Qua specs is hij iets beter dan de Moto-G
-Betere CPU (snapdragon400+)
-2x zoveel RAM (2GB)
-768x1280 (Hogere resolutie & PPI)
-16GB + SD
-4G
-NFC
-Micro HDMI
-BBos10.2.1 + Android runtime 4.2.2
-Browser die 3x sneller is dan Chrome.
-Suprieur toetsenbord ingebakken.
-'lichter os, met minder 'services' en processen op de achtergrond draaien dan vanilla android.
-Meer privacy bescherming.

Er zitten ook wat dingen waar je rekening mee moet houden aan de Z10
-Maar 95% van de android apps werken op de Z10.
-De Playstore-client SNAP moet je eenmalig via een PC installeren.
-BBos interface,dus standaard geen android widgets
-De batterijtijd, hij houdt het 1 of 1.5 dag uit bij de meeste gebruikers.
-Swype navigatie (vind het zelf moderner voelen dan on-screen knop navigatie)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 10:23 ]

• Arch-IT-ect
Bedankt kastjes voor de tip. Ik heb dit even in overweging genomen, maar ga toch niet voor de Blackberry gaan. BBos en moeilijke situatie waarin BB zich nu bevindt zijn de hoofdoorzaken.

Jammer dat er nog geen China phones zijn die 4G aanbieden aan een democratisch prijsje.

• Momus
anti-rsca schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:29:
Bedankt kastjes voor de tip. Ik heb dit even in overweging genomen, maar ga toch niet voor de Blackberry gaan. BBos en moeilijke situatie waarin BB zich nu bevindt zijn de hoofdoorzaken.

Jammer dat er nog geen China phones zijn die 4G aanbieden aan een democratisch prijsje.
Ik weet niet hoeveel geduld je nog hebt, maar ZTE lijkt binnenkort met betaalbare 4G telefoons te kopen.
Het is alleen afwachten welke banden ondersteund worden.

• Arch-IT-ect
Momus schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:34:
[...]

Ik weet niet hoeveel geduld je nog hebt, maar ZTE lijkt binnenkort met betaalbare 4G telefoons te kopen.
Het is alleen afwachten welke banden ondersteund worden.
Niet heel veel geduld mee :)
In België blijkft het een bitch om aan ZTE smartphones te geraken. Welke webshop raad je aan om er een aan te schaffen?

• Momus
anti-rsca schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:45:
[...]

Niet heel veel geduld mee :)
In België blijkft het een bitch om aan ZTE smartphones te geraken. Welke webshop raad je aan om er een aan te schaffen?
Een Chinese. Het stikt er van. Banggood.com 1949deal.com to2c.com pandawill.com. Allemaal goede keuzes...

Verwijderd

Bbos, scheelt niet zoveel van android behalve dus die widgets,
Veel mensen die overstappen op de Z10 vanaf android, ervaren volgens het forum het os als snel en gemakkelijk.

Ik ben overgestapt van 4.4.2 en je hebt dezelfde tiles, menu-opbouw etcetera.
Wat wel zo was, is dat het het os sterk is afgekraakt, omdat bij het uitbrengen het os nog niet 'af' was.
Bij 10.2.1 zijn ze aan dat punt voorbij. Met de software afdeling van het bedrijf gaat het wel prima,
3 grote software updates gehad dit jaar.

Als je ook tevreden bent met 3g zou ik gewoon gaan voor de de moto, en data in de cloud gooien.

Wat ook kan:
pricewatch: Samsung Galaxy S4 Mini Zwart -Iets over budget. voldoet aan al je wensen. wel een samsung.

Voor alleen een SD-kaarlezer betaal je bij de concurrentie 40 euro meer.
Dat is het voor veel mensen niet waard.
pricewatch: LG L90 Zwart
pricewatch: Huawei Ascend G700 Wit

Tot slot. de Moto-G ondersteund ook via de micro sd otg om zo geheugen aan de telefoon te hangen.
Ideaal is anders maar het kan.

• Arch-IT-ect
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:55:
...

Voor alleen een SD-kaarlezer betaal je bij de concurrentie 40 euro meer.
Dat is het voor veel mensen niet waard.
pricewatch: LG L90 Zwart
pricewatch: Huawei Ascend G700 Wit

Tot slot. de Moto-G ondersteund ook via de micro sd otg om zo geheugen aan de telefoon te hangen.
Ideaal is anders maar het kan.
Hmmmm ik ga eens verder kijken naar die Huawei G700. Mn vrouw heeft de Y300, budget model, maar wel heel tevreden van.

Bedankt voor de tips alvast!

Verwijderd

Iets als de Xiaomi Hongmi kan je ook naar kijken.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Gewoon gaan voor de moto-g, of als je echt sd en 4g wilt dan is de overstap naar de blackberry klein.

De G700 heeft een(zwakkere) mediatek soc,
Bij de z10 en de moto-g zijn updates ook gegarandeerd. Voor de moto heb je 4.4.3 in het verschiet, en de z10 bbos10.3

| live and give like no one else |

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
De BB Z10 is qua specs de beste telefoon die je kan krijgen 'van dichtbij'. Daarna kom je bij de Moto G. Misschien is tweedehands een optie? Bijvoorbeeld deze: V&A aangeboden: LG Nexus 4 16GB Zwart. Is nog steeds een snel toestel met Android.

• Arch-IT-ect
Heb m'n oog laten vallen op deze: http://www.pdashop.be/pro...uzehulp/lg-l90-zwart.html

Is LG een goeie keuze?

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zijn zat reviews over te vinden om zelf een oordeel over te vormen lijkt me.

Hoi!

• peakrever
Nah, voor minder heb je een 16GB Moto G die een veel beter scherm heeft en sneller werkt door stock Android

• Arch-IT-ect
Na veel wikken en wegen ben ik voor de LG L90 gegaan. Het ging hem idd tussen deze en de Moto G 16GB. De SD-kaart heeft de doorslag gegeven.

Hopelijk krijg ik geen spijt van m'n keuze :)
Bedankt iedereen voor de tips!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Goed nieuws! de moto 4G komt uit:
[b]De moto-G komt in een ferrari versie en met 4G[b]
Eind 2013 kwam Motorola met de Moto G. Een toestel dat een scherpe prijs met heel behoorlijke specificaties combineert. Zo beschikt hij onder meer over een Snapdragon 400 quad-core SoC, 1 GB werkgeheugen en een 720p IPS-paneel. Sinds de lancering is dit toestel dan ook uitgegroeid tot één van de populairste mid-range Android smartphones.
Volgens de Mexicaanse website [ur= http://www.xatakandroid.c...s-sorprenden-desde-mexico ]Xataka[/url] werkt de fabrikant nu aan twee nieuwe Moto G modellen. Het eerste model draagt de naam Moto G LTE waarbij de naam uiteraard al verraadt wat hier nieuw is; 4G/LTE connectiviteit. Verder zou het toestel identiek zijn aan het reguliere model en over 16 GB opslaggeheugen beschikken.
Dan is er de Moto G Ferrari. Ondanks het feit dat dit Italiaanse automerk doorgaans met snelheid wordt geassocieerd brengt dit model weinig noemenswaardige veranderingen met zich mee. Naar verluidt zit het verschil hem voornamelijk in zaken als kleur en thema’s. Volgens Xataka komt verschijnt hij in twee varianten; met 8 en met 16 GB opslaggeheugen.
De Motorola Moto G LTE verschijnt in juni op de Mexicaanse markt voor zo’n 260 USD. Of hij ook naar Europa komt is tot op heden niet bekend. Ook naar de prijs en beschikbaarheid van de Moto G Ferrari blijft het voorlopig gissen.
Het maakt de achterstand qua specs en performance op de Z10 nu een stuk kleiner.

| live and give like no one else |

• peakrever
Uh, de telefoon is al gekocht. Het is een L90 geworden voor de TS.
Pagina: 1