• shinzo1984
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08-2025
Goedemorgen,

Via een kennis kreeg ik de tip om eens te kijken op www.filmspeler.nl.
Onder het motto, 1 keer een apparaatje kopen en nooit meer iets hoeven te kopen / downloaden.

Nu kan ik me voorstellen dat dit nog een soort van onder het gedoogbeleid viel toen downloaden uit illegale bron nog 'legaal' was.

Hij claimt zelf op de site dat het ook sinds de nieuwe wet 'gewoon legaal' is.. valt dit onder een maas in de wet??

Maar nu is dit toch ook gewoon illegaal? (kan zo snel niet vinden hoe het exact werkt)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het apparaat zelf is niet illegaal, net als een PC. Het gaat er om wat de gebruiker er zlef mee doet en welke content hij of zij streamt... :)

Streamen vanuit Netflix, RTLxl of NPO gemist zijn gewoon legaal. Wanneer je echter apps als IceFilms o.i.d. installeerd dan is dat in strijd met de wetgeving.

[ Voor 120% gewijzigd door Han op 17-04-2014 08:43 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het is gewoon een rpi achtig ding met xmbc.
Niks illegaals aan, zolang je je film maar uit "legale" bronnen hebt.

En hij zegt nergens dat ie jouw een illegale bron aanbied.
Dus een volledig legaal ding dat je ook voor illegale dingen kunt gebruiken, net als jouw pc.

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 17-04-2014 08:43 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• shinzo1984
Han schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:40:
Het apparaat zelf is niet illegaal, net als een PC. Het gaat er om wat de gebruiker er zlef mee doet en welke content hij of zij streamt... :)
Ja maar een pc is niet standaard ingericht om 'gratis' films 'ergens' vandaan te streamen?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

De vooraf geïnstalleerde Filmspeler 1080p configuratie bevat o.a.:

• 1Channel: Meer dan 70.000 films en 5000 tv-series compleet
• Icefilms: Meer dan 77.000 films en series;
• Navi-X: Meer dan 100.000 items; films, live tv kanalen en radio kanalen;
• Mashup: De nieuwste hype op de Filmspeler 1080p, zéér veel HD en 3D films;
• Sportsdevil: Live de Eredivisie wedstrijden met Engelstalig commentaar;
• Uitzending gemist: Publieke omroepen + RTL XL en vele andere;
• Youtube: Werelds bekendste en populairste videodienst te bekijken op u tv;
• Subtitles: Voor ondertitels in o.a. 1Channel, Icefilms en Navi-X;
• Project Free TV: Bevat verschillende Series en films.

Zo te zien is het meeste gewoon free plugins voor xmbc

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• shinzo1984
Maar als ik dit vertaal naar techniek, betekend dit dat als ik een htpc 'instel' om films te streamen vanaf Usenet en torrent is dit nog steeds 'legaal'?

Er word meerdere malen aangegeven dat de nieuwste series en films te bekijken zijn, dit kan naar mijn idee alleen uit 'illegale bron' komen :-)?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Granted, Ik ben geen advocaat, en dat download verbod is uberhaubt vaag.
Maar lijkt me dat je pas illegaal bezig bent op het moment dat je dat ook daadwerkelijk gebruikt ?

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 17-04-2014 09:11 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik het zo stellen:
* Het apparaat is legaal
* Je eigen blue-ray backuppen/er op afspelen is legaal
* Netflix er op zoeken en bekijken is legaal
* Je eigen home videos, wat voor formaat ook is legaal
* Youtube is legaal -- meestal

Maar een hoop andere bronnen zijn illegaal, voor een groot gedeelte waarschijnlijk. Maakt dat het apparaat illegaal? Nee... Dat zou elke PC namelijk illegaal maken. Zodra je op Icefilms klikt en vanaf usenet gaat lopen kijken, dan ben JIJ illegaal.

Ik lees dat het trouwens een pre-packaged raspberry pi is. Dat kan je goedkoper zelf in elkaar zetten nog... en zo schokkend zijn de prestaties niet doorgaans. Een hoop dubieuze kreten trouwens op die website... "Downloaden is nu illegaal maar streamen dus niet?". Bij mijn weten IS streamen nog altijd downloaden...

[ Voor 24% gewijzigd door Umbrah op 17-04-2014 09:07 ]

• shinzo1984
Umbrah schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:02:
Laat ik het zo stellen:
* Het apparaat is legaal
* Je eigen blue-ray backuppen/er op afspelen is legaal
* Netflix er op zoeken en bekijken is legaal
* Je eigen home videos, wat voor formaat ook is legaal
* Youtube is legaal -- meestal

Maar een hoop andere bronnen zijn illegaal, voor een groot gedeelte waarschijnlijk. Maakt dat het apparaat illegaal? Nee... Dat zou elke PC namelijk illegaal maken. Zodra je op Icefilms klikt en vanaf usenet gaat lopen kijken, dan ben JIJ illegaal.
Ja daar heb je een punt, dus het kopen en verkopen is op zich niet illegaal.
Maar zodra ik er gebruik van maak op zo een manier (lees de nieuwste avengers kijken) dat ben ik illegaal bezig.

Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar vind het wel een enorm intent hebben. :)

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ach, niet ELKE torrent en ELKE usenet binary is ook werkelijk illegaal. Betwijfel of icenet an-sich zelfs illegaal is. Ik heb ooit eens een zelfgemaakt filmpje op ThePirateBay gezet, en bij het filmpje neergezet dat ik het onder CreativeCommons vrij geef. Resultaat: 100% legale torrent!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Umbrah schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:02:

Ik lees dat het trouwens een pre-packaged raspberry pi is. Dat kan je goedkoper zelf in elkaar zetten nog...
Dat valt eigenlijk reuze mee.
60E voor een rpi, behuizing, en adapter. En dan zetten hun xmbc er ook vast op.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Liggen hier in de winkel gewoon voor €40, met een Debian-SD kaart image welliswaar, maar eventjes een OpenELEC variatietje downloaden is een kleine moeite. Feit is en blijft, het is een geweldig apparaat, maar het is niet de beste mediaspeler en mogelijk zelfs frustrerend op bepaalde formaten.

• shinzo1984
heuveltje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:16:
[...]

Dat valt eigenlijk reuze mee.
60E voor een rpi, behuizing, en adapter. En dan zetten hun xmbc er ook vast op.
Het schijnt dat de goodkoopste versie niet vooruit te fikken is

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

heuveltje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:01:
Granted, Ik ben geen advocaat, en dat download verbod is uberhaubt vaag.
Maar lijkt me dat je pas illegaal bezig bent op het moment dat je dat ook daadwerkelijk gebruikt ?
Ik denk het zelfde... vergelijkbaar met de stopcontact-babyfoons van vroeger. Overal te koop maar het gebruik er van was niet toegestaan in verband met de FM radiofrequentie waarvan deze babyfoons toen gebruik maakten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:00
Ze promoten toch echt gratis films kijken zoals de The Wolf of Wall Street die film is nog niet uit legale bron online te kijken. Dus no way dat het allemaal 100% zuiver is wat ze doen. Uiteraard zo apparaatje verkopen mag maar deze manier is gewoon niet zuiver.

• shinzo1984
Joostje123 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:54:
Ze promoten toch echt gratis films kijken zoals de The Wolf of Wall Street die film is nog niet uit legale bron online te kijken. Dus no way dat het allemaal 100% zuiver is wat ze doen. Uiteraard zo apparaatje verkopen mag maar deze manier is gewoon niet zuiver.
Dit was mijn eerste gevoel inderdaad

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:36
Je ziet dit soort dingen steeds vaker, zie ook ditistv.nl het zijn gewoon raspberry pi's met voorgeinstalleerde software, ze gooien een eigen skin erover en installeren wat gratis plugins.
Ze doen of het legaal is, maar ik vraag het mij af, ze pronken er wel op tv mee in ieder geval.

(overigens kun je de image van ditistv gewoon downloaden van hun site, dus koop je los een raspberry pi ben je ook zo klaar )

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 17-04-2014 10:11 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

shinzo1984 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:43:
[...]

Het schijnt dat de goodkoopste versie niet vooruit te fikken is
Er is maar een versie raspberry pi, qua CPU tenminste... misschien dat ze een "duurdere variant" out-of-the-box overklokken, meeste OpenELEC images die je kunt downloaden bieden bij eerste boot een keuze aan, de standaard 700MHz, of overclocks helemaal tot-en-met 1GHz. Alleen daar kun je wel wat mee draaien, maar voor stabiliteit is een heatsinkje wel handig...

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 14:31
Hoe kan netflix draaien op een rpi? netflix draait toch niet onder linux of xbmc?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 10:28

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

G.Scholtens schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:43:
Hoe kan netflix draaien op een rpi? netflix draait toch niet onder linux of xbmc?
Wel in XBMC, niet op Linux. (dus ook niet op de RPi.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 14:31
Tukk schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:20:
[...]

Wel in XBMC, niet op Linux. (dus ook niet op de RPi.
Dus netflix draait wel in xbmc, maar dan zeker de android variant? Ik dacht dit dit niet werkte op een pi

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 18:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

quote: van de website
Wij hebben deze spelers voorzien van een geheime software ( dit geven wij hier niet door i.v.m. concurrentie. Hierdoor lopen de spelers velen malen beter!
De Filmspeler 1080p heeft een unieke (niet te kopiëren) softwareversie en een gebruiksvriendelijke plug-&-play configuratie. De snelle en stabiele software biedt u het grootste gebruiksgemak en bevat innovaties en bijzondere componenten die u niet op andere systemen tegenkomt.
bij de concurrent speelt deze geen full hd af. Bij ons wel, ivm custom build versie
Wij staan bekend als de nr 1 van programmeren en installeren van XBMC.
Stabiele software, met de hand geprogrammeerd.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/34216676.jpg

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 13:43
Beetje het zelfde idee als http://ditistv.nl/.

Ik heb een keer hun image gedownload en geinstalleerd op een PI. Wat een rotzooi. Helft van de films werken niet of het geluid valt weg e.d.

Dit is misschien weg gelegd voor mensen welke nogal snel content zijn maar ik zou zo een kastje aan niemand aan willen raden.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8cd9X.png
_O- haha, daar moet je inderaad voor opletten :D

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

G.Scholtens schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:59:
[...]

Dus netflix draait wel in xbmc, maar dan zeker de android variant? Ik dacht dit dit niet werkte op een pi
Het werkt niet als je OpenElec o.i.d. gebruikt, want dat is Linux.
Op android draai het wel, maar dan in de app.

ontopic: Het is een scam, hij heeft geen content en doet net alsof hij hetzelf aanbied. Doet hij wat illegaals?
Niet met illegaal downloaden, denk ik, mogelijk wel met te veel beloven.

[ Voor 21% gewijzigd door Tukk op 17-04-2014 14:21 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 22:01
De versie van 60€ heeft een PI onboard, de andere zijn van die android tv sticks in custom behuizing... Dus netflix kun je op die android sticks wel draaien dan...

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:36
Schnoop schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:16:

Ik heb een keer hun image gedownload en geinstalleerd op een PI. Wat een rotzooi. Helft van de films werken niet of het geluid valt weg e.d.
Dat zei ik al, dat sommige films niet werken etc. ligt aan de sources natuurlijk, ditistv maakt namelijk gewoon gebruik van de plugins zoals icefilms etc. er is niets aan gesleuteld door die toko's zelf, hooguit hebben ze de skin wat aangepast.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Ik heb zelf de Raspberry Pi, sneller clas10sd kaartje erbij gekocht met een mini toetsenbord met trackball en dat werk lekker. Alles lekker streamen en dankzij het classe10 sd kaartje ook lekker snel.

Standaard sets met openelec erop kan je al voor 39 euro kopen.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:09
Umbrah schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:09:
Ach, niet ELKE torrent en ELKE usenet binary is ook werkelijk illegaal. Betwijfel of icenet an-sich zelfs illegaal is. Ik heb ooit eens een zelfgemaakt filmpje op ThePirateBay gezet, en bij het filmpje neergezet dat ik het onder CreativeCommons vrij geef. Resultaat: 100% legale torrent!
True... maar als je de nieuwste Hollywoodfilms en series gaat kijken zonder ervoor te betalen, dan weet je natuurlijk heus wel dat dat niet in de haak kan zijn.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:55:
Ik heb zelf de Raspberry Pi, sneller clas10sd kaartje erbij gekocht met een mini toetsenbord met trackball en dat werk lekker. Alles lekker streamen en dankzij het classe10 sd kaartje ook lekker snel.

Standaard sets met openelec erop kan je al voor 39 euro kopen.
Class 10 zal echt wel een overkill zijn. Ik draai 1080p films via wired vanaf mijn synology ds110+ waarin een gewone simpele 7200rpm HDD inzit.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tukk schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:13:
[...]

Class 10 zal echt wel een overkill zijn. Ik draai 1080p films via wired vanaf mijn synology ds110+ waarin een gewone simpele 7200rpm HDD inzit.
Een klasse 10 kaart is dan ook meestal veel langzamer dan een normale HDD. Verder gaat het ook niet om het afspelen van de media maar het gaat over het OS wat op de SD-kaart staat. Daarvoor wil je een zo snel mogelijk kaart hebben zodat het OS lekker loopt.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:58

skoozie

SCSI

Schnoop schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:16:

Dit is misschien weg gelegd voor mensen welke nogal snel content zijn maar ik zou zo een kastje aan niemand aan willen raden.

[afbeelding]
_O- haha, daar moet je inderaad voor opletten :D
Wouw, als ik hem koop en hij werkt niet op mijn kijkbuis tv (lijkt me niet dat er scart of svideo op zit?) krijg ik er dan een tv bij? :D

edit: wow zelfs s-video!!!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• shinzo1984
Het is wel een beetje raar dat allebei de websites exact hetzelfde 'sfeerbeeld' gebruiken :p

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

PilatuS schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:19:
[...]

Een klasse 10 kaart is dan ook meestal veel langzamer dan een normale HDD. Verder gaat het ook niet om het afspelen van de media maar het gaat over het OS wat op de SD-kaart staat. Daarvoor wil je een zo snel mogelijk kaart hebben zodat het OS lekker loopt.
Is stand corrected.

Verwijderd

I was laats bij een friend in Almere the Netherlands,

Deze heeft een filmspeler X9 bij filmspeler.nl gekoch in Almere.

Na een paar weken en diversen films playing start device niet meer op.

Wij zoeken naar oorzaak, probeer to vind een reset button, so ik zag dat er was

sticker op bovenkant X9, sticker removed en ik vond MX onder de sticker.

(probeer eens sticker to remove)

Wij via google kijken naar fabrikant om wij filmspeler niet konden bereiken.

Blijkt X9 niet bestaan, MX wel, deze cost niet meer dan $69,00 on internet.

My friend betaald € 159,00 - so hij betaald more than 100 euro to much!!

It is oplichting :( , why 100€ to much en why put they a sticker on the (MX) box?

Zijn er meer mensen die deze hebben?? I want my money back, real fast!!!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Hiya Charly,

I'll just do it in English, seeing you're based in Detroid, and this might be easier for you. Sadly, with cheap SOC's like Raspberry Pi becoming available and a lot of off-the-shelve software such as XBMC and community plugins that allow people to build in a certain degree of automation, you're starting to see a rise of people and SME's, sometimes Asia-based, reverse-engineering the circuit boards/reselling these, and installing open-source software on this. Now this would not be a bad thing, but as my fellow Tweakers highlighted in this topic, the Dutch used by these people (or the English) is of such a poor level, and the quotes being made are so unbelievable, frankly: if their "visitor card" on the web is of such quality, the effort they took to integrate all these solutions is BOUND to be crap as well. Just like the warranty, and everything... Which is sadly also something that probably happened to your friend.

Now this could be a long and painful debate, but there is a law in Europe, that entitles you to receive a good quality product for the realistic live expectancy of the device. For electronics this is typically around 2 years. Many stores and factories usually provide one year extensive warranty, but that doesn't mean their responsibilities end there. The burden of proof simply shifts towards the consumer.

In your case, there's an agreement between your friend, and filmspeler.nl -- they could raise a tantrum that you've altered the product; you removed the sticker, after all, but I'd still try my luck.

Now about the price... that's something noone can say a thing about. In the supermarket as well you get many brands of peanut butter coming from the same factory in many different coloured jars. Yes, your friend overpayed, but also: he could have investigated. What he CAN however do is claim that he was promised a product that should deliver on all statements, as in: it works, and it performs function X and Y as promised on the website.

As this topic made clear, everybody can smack OpenElec in a raspberry pi and install something like couchpotatoe, that doesn't mean, however, that it's a full and integrated solution. Frankly: the poor chip is probably overclocked way too much. Either they can replace the product with something that DOES perform the advertised functions, or you can get the sale agreement declared void. Which means a refund. Minus damages probably for removing that sticker...

Anyhoo, all things said and done: a lesson is to be learned. Investigate before you buy. Tweakers.net has a very nice pricewatch, where the community reviews mediaplayers, and here on the forum many people actually build their own (which is rather easy...). I'm sure that if you read up and post smart, that plenty of people here are willing to help. And although this is a Dutch forum, we do speak English. Though we do appreciate the effort you took in trying Dutch.

Verwijderd

Ik heb een vraagje: dit is toch een streaming apparaat? Waar komt de content dan vandaan die je wilt streamen ? Of download je het van internet ergens en stream je het van je NAS of PC?
Ik gebruik nu apple tv3 en verder stream ik dan van uitzending gemist, of gedownloade films vanaf mijn imac.
Dus wat is voordeel of verschil tov apple tv?
Ook las ik dat er opslagruimte in zit.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

http://www.filmspeler.nl/...r-compleet--raspberry-pi-

Menen ze dit nu gewoon serieus of moet ik mezelf laten nakijken?

Wacht even: HAHAHAHAHAHAHAH
Ik ben er weer; wat is dit de grootste verzameling bullshit op 1 pagina, kijk erna...

Nu komt het mooiste! "Turbo configuratie / loopt 5 * sneller dan standaard prijs. *"

Jullie willen niet weten hoe hard ik kapot ga van het lachen, het kost je ook nog een 37 euro (voor het turbo geneuks dan hé), oftewel het bedrag wat een normale RasPie.

Sorry als ik een beetje raar doe, maar dit slaat hem alles.

Alle gekheid op een stokje: http://www.bedrijvenstek.nl/id-58606874/

[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 13-07-2014 01:00 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Nog meer gekheid op een stokje, dat is streetview informatie van juli 2009 waar je weinig of beter gezegd niets mee kunt.
Ondertussen zitten we halverwege 2014 en staan daar bewoonde huizen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Leuk genoeg geweest. Deze onzin is overduidelijk misleiding, nep, oplichting, etc.
Dit topic gaat dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 13-07-2014 09:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.