[Debian7] Terminator terminal venster grootte aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 18:48
Ik gebruik op mijn Debian7 de Terminator Terminal. En ik ben nu bezig mijn XFCE DE een beetje aan het tweaken naar mijn eigen smaak. En daarbij pak ik meteen het uiterlijk van mijn terminal mee. Als ik nu Terminator open, krijg ik een klein venstertje van 80x24 (karakters). Nu moet ik telkens het venster handmatig vergrootten naar bijvoorbeeld 125x40. Zo heb ik wat meer werkruimte, en komt de background picture wat beter uit de verf.

Maar kan je dit in XFCE of Terminator ook aanpassen dat de venster grootte standaard een andere waarde heeft hij het openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Xfce heeft z'n eigen terminal, xfce4-terminal, dus waar heb je 't nou over, Terminator of een andere? Want die van Xfce pas je aan in $HOME/.config/xfce4/terminal/terminalrc. De waarde "MiscDefaultGeometry" bepaalt de grootte van 't venster als je 'm nieuw opent.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik weet dat xfce zijn eigen terminal heeft. Maar ik bedoel echt Terminator. Vindt deze wat prettigere werken en kan je een beetje naar eigen smaak brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die zal dan vast net zo'n bestand hebben voor configuratie waar je 't aan kunt passen, mocht je 't niet in de Preferences kunnen vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

https://wiki.archlinux.org/index.php/Terminator / http://manpages.ubuntu.co.../terminator_config.5.html
man terminator_config
The config file can be found in ~/.config/terminator/config.

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 17-04-2014 11:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Thanx. Het is soms vragen naar de bekende weg, maar ben nog een noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik had de kracht van man pages al wel ontdekt maar te snel overheen gelezen en daardoor de man page terminator-config gemist... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Met / kan je in man pages zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Config is aangepast, en hij doet nu precies wat ik wil :)

thanx!
Pagina: 1