Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Bedoeld als waarschuwing voor andere kopers en discussie.

Ik heb de GoT regels gelezen, persoonlijke informatie zal ik niet rechtstreeks posten.
De persoonlijke informatie die ik heb ontvangen is waarschijnlijk nep.

--

Op Marktplaats vorige week een verkoper gevonden die graag zijn Bitcoin apparatuur wou verkopen.
Een mooie prijs maar nog steeds realistisch.

3 Miner's Butterfly Labs bestaand uit 2 maal 8 GH's en 1 maal 60 GH's.
Na lange e-mail correspondentie zijn we elkaar tegemoet gekomen op een prijs van € 250,-.
Verkoper kan veel apparatuur in één keer verkopen, beide partijen blij.

Ophalen besproken en een adres ontvangen, deze is waarschijnlijk nep.
Uiteindelijk gekozen voor versturen, had ik dat maar niet gedaan.

De verkoper vraagt vervolgens dat er betaald kan worden in Bitcoins via de dienst Bitonic.
Bitcoins betaald, geen reactie meer, meerdere e-mails.

Wallet adres 1BRrzVyBZ6poa9Uz4kdqdyN94pAiEeFeuR

--

Enkele dagen geen mails, meerdere mails verstuurd, opnieuw Marktplaats gecontroleerd.
Opnieuw een verkoper, zelfde apparatuur, andere naam, screenshots gemaakt.

Exact dezelfde correspondentie, zelfde betaalwijze, andere woonplaats.
Geconfronteerd met de realiteit maar geen e-mail terug.

IP-adres achterhaald doormiddels de headers van de e-mail.
Morgen stap ik naar de Politie, e-mail naar Bitonic, Marktplaats, Opgelet op Internet en et cetera is al onderweg.

--

Iemand nog tips voor bovenstaand?

Financiën zijn weg dat begrijp ik, om meer oplichting te voorkomen wil ik graag zoveel mogelijk informatie achterhalen, verzamelen en opsturen.

Informatie verzameld;
- E-mailadres nummer 1
- E-mailadres nummer 2
- Marktplaats correspondenties
- IP-adressen en e-mail headers
- Blockchain bewijs van de transactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 09:20
Wat bedoel je precies met:
De verkoper vraagt vervolgens dat er betaald kan worden in Bitcoins via de dienst Bitonic.
Heb jij bitcoins overgemaakt op een Bitonic adres dat hij je gegeven heeft? Als dat zo is, moet Bitonic zijn rekeningnummer hebben waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
wsitedesign schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:13:
Wat bedoel je precies met:

[...]

Heb jij bitcoins overgemaakt op een Bitonic adres dat hij je gegeven heeft? Als dat zo is, moet Bitonic zijn rekeningnummer hebben waarschijnlijk.
Excuus.

Ik heb Bitcoins besteld bij Bitonic en deze rechtstreeks laten betalen naar zijn wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 09:20
In dat geval... Pech. Je zou op de blockchain wel kunnen kijken of je de transacties verder kunt volgen... Misschien komt er daar nog iets interessants uit... Ik vermoed dat een oplichter wel zal proberen ze terug in geld om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Wacht even. Dus jij bent de koper die een afspraak wilt maken om de spullen op te halen, om vervolgens nog voordat je die gozer uberhaupt hebt gezien, Bitcoins naar hem over te maken?
Paar dingen die ik niet begrijp. Afspreken doe je meestal zodat je de spullen kunt zien? Plus het feit dat hij ook nog eens expliciet om Bitcoins vraagt? Niet om geheel lullig te doen maar wat mij betreft een 1+1=2

Overigens vind ik dit niet echt Bitcoin oplichting. Dit is een gewoon standaard methode van oplichting alleen nu is de beste man zo slim geweest om zijn slachtoffers in Bitcoin te laten betalen. En ook hier krijg ik gelijk weer zoiets van, dat heb je toch door? Hoelang zitten we nou met zijn allen op internet? Leren we dan nooit?

[ Voor 29% gewijzigd door The Great HooD op 17-04-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
The Great HooD schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:53:
Wacht even. Dus jij bent de koper die een afspraak wilt maken om de spullen op te halen, om vervolgens nog voordat je die gozer uberhaupt hebt gezien, Bitcoins naar hem over te maken?
Paar dingen die ik niet begrijp. Afspreken doe je meestal zodat je de spullen kunt zien? Plus het feit dat hij ook nog eens expliciet om Bitcoins vraagt? Niet om geheel lullig te doen maar wat mij betreft een 1+1=2

Overigens vind ik dit niet echt Bitcoin oplichting. Dit is een gewoon standaard methode van oplichting alleen nu is de beste man zo slim geweest om zijn slachtoffers in Bitcoin te laten betalen. En ook hier krijg ik gelijk weer zoiets van, dat heb je toch door? Hoelang zitten we nou met zijn allen op internet? Leren we dan nooit?
Pardon? Dus er wordt nooit een transactie gedaan zonder de producten te zien?
Dit is toch het hele idee achter producten kopen op het internet?

Afspreken was niet van toepassing, dit is alleen besproken. De producten zouden verstuurd worden.
Er worden volop producten verkocht met Bitcoin, helaas ook door deze oplichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:45

BLACKfm

o_O

Iedereen weet dat Bitcoins een stuk anoniemer zijn dan een rekeningnummer van de bank. Wat is het voordeel van betalen in Bitcoins als je ook gewoon 250 euro had kunnen overmaken? Niet dat je daar uiteindelijk je geld mee terug krijgt, maar je had in ieder geval wel wat meer gegevens.

En als het even tegenzit heb je met dat ip adres ook alleen maar het wifi signaal van de buren of een gemasked adres te pakken (als het een beetje slimme oplichter is).

Leuk om te betalen in bitcoins, maar omdat het steeds vaker gebeurt wil dat niet zeggen dat het daardoor veilig is, zeker niet in particuliere gevallen.

Edit: Laat ik het anders zeggen, als je gewoon betaald had met echt geld, dan was je net zo verontwaardigt. Dus het probleem ligt niet aan de bitcoins, het gevaar wel, maar dat is bij iedereen bekend (toch?).

[ Voor 14% gewijzigd door BLACKfm op 17-04-2014 15:14 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta er persoonlijk ook wel van te kijken hoe iemand een persoon die deze nog nooit gezien heeft, adres, persoon, paspoort etc. niet na heeft getrokken, enz ga nog maar door compleet vertrouwt met 250 Euro voordat er uberhaupt iets wordt geleverd. *Mond valt open* het is 2014.

Ik denk dat de les van 250,- een goede les is geweest, want de pak kans is denk ik nihil.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
ThinClientQ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:37:
[...]

Pardon? Dus er wordt nooit een transactie gedaan zonder de producten te zien?
Dit is toch het hele idee achter producten kopen op het internet?

Afspreken was niet van toepassing, dit is alleen besproken. De producten zouden verstuurd worden.
Er worden volop producten verkocht met Bitcoin, helaas ook door deze oplichter.
Sorry, verkeerd gelezen. Dacht dat hij langs zou komen en de spullen op zou halen.

Maar goed, zoals hierboven aangegeven, dit is gewoon een oplichting, maar dan met Bitcoins. Overigens op de vraag of als hij met Euro's betaalt had hij wel iets had kunnen doen. Nee dat kan niet. Je kunt naar Banken en de Politie stappen maar die mogen of willen niets doen. Bank geeft geen gegevens vrij door privacy wetten etc. Politie doet niks omdat, nouja, omdat het politie is, helaas hebben die geen tijd meer voor de gewone burger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Bitonic lijkt mij een beetje overbodig in dit verhaal.
Je had net zo goed de bitcoins rechtstreeks vanaf je eigen wallet kunnen versturen, nu doe je dat alleen via Bitonic. Als jij de iDeal transactie hebt goedgekeurd dan kunnen zij vrij weinig voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 07:16
Dit kan toch al een aantal maanden niet meer bij Bitonic? Ik vind het overigens wel een geniale betalingswijze. Sneller dan geld overmaken. Het is iDeal voor particulieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:45

BLACKfm

o_O

drvinnie schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:19:
Dit kan toch al een aantal maanden niet meer bij Bitonic? Ik vind het overigens wel een geniale betalingswijze. Sneller dan geld overmaken. Het is iDeal voor particulieren ;)
Sneller? Voordat de bitcoins zijn bijgeschreven (bevestigd) ben je net zo lang, zo niet langer kwijt dan bij bijvoorbeeld een ING > ING overschrijving.

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1