Problemen met Gmail IMAP in WLM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Hallo,

Ik probeer iemand te helpen met het volgende probleem en ik kom er zelf even niet meer uit. Er komen namelijk regelmatig een foutmeldingen te staan bij het ontvangen/verzenden van e-mail binnen Windows Live Mail. Eerst komt de volgende melding: "Kan Postvak IN niet op de IMAP-server selecteren. Vernieuw de mappenlijst en probeer het opnieuw". Waarna de volgende melding komt: "De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit".

Ik heb zelf al geprobeerd om het e-mail account opnieuw toe te voegen, maar dit heeft helaas niet geholpen. Verder staan alle IMAP instellingen van Gmail goed ingesteld en is er altijd een draadloos netwerk in het bereik van de laptop. De router is een Cisco EPC3925 alles in een wifi-modem van Zeelandnet. Verder hoeven er naar mijn weten geen poorten open te staan en houdt de Windows Firewall niets tegen.

Bedankt alvast voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:39
Misschien niet helemaal de suggestie waar je op zit te wachten maar zou je eens een ander programma kunnen proberen om te kijken of daar soortgelijke fouten optreden? Installeer dus eens Mozilla Thunderbird en kijk of dat wel goed functioneert.

Daarmee kan je in ieder geval uitsluiten of het aan het programma ligt (WLM in dit geval) of dat er misschien toch iets met de connectiviteit aan de hand is.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
Hoi Bart,

Inderdaad een goede tip. Ik ga dit zeker proberen. Laat wel weten of dit het probleem oplost ;-)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
Hij wilt liever even geen ander mailprogramma gebruiken, omdat hij dit goed kent en eigenlijk afhankelijk van is. Maar ik ben zomaar bang dat het wellicht wel aan de connectiviteit ligt, gezien hij dit probleem op andere plekken niet heeft behalve thuis. Er is als virusscanner Windows Security Essentials geïnstalleerd en het besturingssysteem is Windows 7.

Heb nog even gechecked of er in zijn Windows Firewall niets geblokkeerd wordt, maar hier kan ik ook niets vinden. Waar zou ik nog eens kunnen kijken? Het bereik is ook goed, is ook een range extender geïnstalleerd, dus dat zit wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door justin1992 op 21-04-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het over een los programma op Windows gaat verplaats ik je topic: Windows Clients ==> CSA :)

Ik zou het een tijdje bedraad proberen, dan weet je of het aan het wireless ligt. Tijdelijk dus, net zoals dat hij niet permanent hoeft over te stappen om tijdelijk te testen met een andere mail client ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In aanvulling op F_J_K:
't is IMAP. Je kunt dus in principe 23 verschillende mailprogrammas tegelijkertijd proberen. In wezen is het alleen een andere userinterface...
* Jester-NL houdt zijn mening over WLM verder maar voor zich ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jester-NL op 21-04-2014 16:21 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1