Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Snel internetten, emailen, youtube video's afspelen, etc.
En games als:
Minecraft, dota 2, left 4 dead 2, team fortress 2, garry's mod, tribes ascend, warframe, dat soort simpele games. Liefst op 30+ FPS met low / medium kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Inclusief verzend kosten, liefst rond de 400 euro. Veel performance voor maar 20 euro is niet zo erg, maar alles wat over de 400 gaat, zal ik moeten lenen, anders heb ik me pc eind van de zomervakantie (hihi).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een monitor, een muis en me vader heeft nog windows 7 liggen. Weet niet precies welk model maar dat zal niet uitmaken denk ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Videokaart
- Ram geheugen
- Moederbord
- Harde schijf
- Voeding
- Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst eigenlijk van Intel en Nvidea. Omdat deze zuiniger en een langere levensduur schijnen te hebben. AMD is een beetje lawaaierig en hoor ik slechte verhalen over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb momenteel een pc waarvan je het geluid 2 kamers verderop kunt horen. Ik wil graag een stille pc (daarom ook geen AMD
)
Ga je overklokken?
Nope.
Dit is het lijstje waar ik zelf aan zat te denken:
Ik vergelijk het eigenlijk met de laptop van mijn broer. Zijn laptop runt de spellen die ik wil spelen ook, ook al zou ik liever een iets hogere FPS willen hebben dan hij heeft
Hij heeft de:
Acer Aspire 7560G
- AMD A6 Quad Core 1,4GHz
- AMD Radeon HD 6720G2 Dual Graphics (Dedicated 1GB)
- 6GB ram
Dus als mijn samenstelling beter is dan dit, dan is het eigenlijk al goed genoeg.
Nog een vraagje, er zijn 2 versies van de MSI GTX 660, wat is het verschil?
MSI GeForce GTX 660 Gaming / Deze heeft ietsie pietsie meer kloksnelheid, maar het is echt geen verschil.
MSI GeForce GTX 660 2GB / Deze is 10 euro goedkoper, en net zo goed. Wtf?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Snel internetten, emailen, youtube video's afspelen, etc.
En games als:
Minecraft, dota 2, left 4 dead 2, team fortress 2, garry's mod, tribes ascend, warframe, dat soort simpele games. Liefst op 30+ FPS met low / medium kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Inclusief verzend kosten, liefst rond de 400 euro. Veel performance voor maar 20 euro is niet zo erg, maar alles wat over de 400 gaat, zal ik moeten lenen, anders heb ik me pc eind van de zomervakantie (hihi).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een monitor, een muis en me vader heeft nog windows 7 liggen. Weet niet precies welk model maar dat zal niet uitmaken denk ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Videokaart
- Ram geheugen
- Moederbord
- Harde schijf
- Voeding
- Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst eigenlijk van Intel en Nvidea. Omdat deze zuiniger en een langere levensduur schijnen te hebben. AMD is een beetje lawaaierig en hoor ik slechte verhalen over.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb momenteel een pc waarvan je het geluid 2 kamers verderop kunt horen. Ik wil graag een stille pc (daarom ook geen AMD
Ga je overklokken?
Nope.
Dit is het lijstje waar ik zelf aan zat te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3420 Boxed | € 53,- | € 53,- |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 660 2GB | € 144,65 | € 144,65 |
| 1 | WD Blue WD5000AAKX, 500GB | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 55,35 | € 55,35 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 37,95 | € 37,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 406,40 | |
Ik vergelijk het eigenlijk met de laptop van mijn broer. Zijn laptop runt de spellen die ik wil spelen ook, ook al zou ik liever een iets hogere FPS willen hebben dan hij heeft
Hij heeft de:
Acer Aspire 7560G
- AMD A6 Quad Core 1,4GHz
- AMD Radeon HD 6720G2 Dual Graphics (Dedicated 1GB)
- 6GB ram
Dus als mijn samenstelling beter is dan dit, dan is het eigenlijk al goed genoeg.
Nog een vraagje, er zijn 2 versies van de MSI GTX 660, wat is het verschil?
MSI GeForce GTX 660 Gaming / Deze heeft ietsie pietsie meer kloksnelheid, maar het is echt geen verschil.
MSI GeForce GTX 660 2GB / Deze is 10 euro goedkoper, en net zo goed. Wtf?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen