Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een tablet met een mooi scherm voor een lage prijs. Mijn budget is tot €150 euro, maar zoals je hieronder kan zien heb ik zelf al een in gedachte die eroverheen zit.
De tablet moet ook lang meegaan. Tenminste een volle schooldag + 3 uur. Ongeveer 8 uur dus.
Qua specificaties verwacht ik niet het allerbeste in deze prijsklasse. Een quadcore met a7 cores is normaal, verder verwacht ik gewoon minimaal 1GB. Met een schermgrote van 7 tot 8 inch.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Memo Pad HD 7 Blauw€ 132,90€ 132,90
1Lenovo IdeaTab Yoga 8 16GB Zilver€ 180,05€ 180,05
1Samsung Galaxy Tab 3 7" Wifi Wit€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,95

Ik wil een tablet kopen met VVV bonnen. Dus geen nexus 7 (2012)

Waarom de Asus Memo 7?
Dit is gewoon een alround tablet die nergens in uitblinkt behalve de prijs.

Waarom de Samsung Galaxy tab 3 7"?
Hetzelfde verhaal dan de Memo 7

Waaorm de Lenovo ideatab 8?
dit is een tablet met een handige kickstand. Precies zoals ik verwacht ben van de surface. Dit vond ik erg fijn. Een ander ding waarin deze tablet uitblinkt zijn de speakers. Hij heeft er twee aan de voorkant. De batterij duur is ook EXTREEM lang. 17 uur met normaal gebruik!!! Een nadeel is de prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Pataar op 16-04-2014 20:54 ]

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 16:12
Zelf heb ik ook de Asus Memo Pad HD7 Blauw overwogen, maar uiteindelijk toch iets meer geld erin gestoken en gekozen voor de nieuwe Nexus 7. Dit valt wel buiten je budget.

Als je voor de Memo Pad gaat en VVV bonnen gebruikt koop je hem wellicht bij Bol.com, let dan even op of je wel de juiste Memo Pad koopt, er zijn namelijk twee versies.
De 8GB versie heeft geen stereo geluid, een mindere camera en natuurlijk minder geheugen ten opzichte van de 16GB.

Wat mij betreft valt Samsung gelijk al af, omdat ik geen fan ben van de bloatware en de vormgeving van Samsung. De Samsung heeft overigens ook een Quadcore.

Dus wat mij betreft is de Asus en de Lenovo het meest geschikt, maar dit is een kromme vergelijking aangezien het grote verschil in de prijs. Zo kunnen we bij wijze van spreke ook nog de nieuwste Nexus 7 meenemen in de overweging.

• Pataar
dankjewel voor de tip! Heeft nog iemand meer ervaringen met de memo of ideatab?

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 13:08
Ja, ik heb meermalen met zo'n Memo Pad HD 7 gewerkt. Geen bloedsnel apparaat, en hij komt met een behoorlijke stapel bloatware. Maar wanneer je er geen games op gaat spelen, is het echt een prima ding, helemaal gezien de prijs. Asus is daarnaast terughoudend geweest met aanpassingen / skins voor Android en dat is bij voorbaat al een winstpunt t.o.v. de Samsung.
Zorg dat die voorgeïnstalleerde rommel eraf is en je hebt een tablet die vlot genoeg is voor jouw gebruiksdoel.
Voor het geval je em nog niet gezien had: deze review is ook positief over o.a. de prijs/kwaliteit-verhouding.
Ik zou, welke tablet je ook gaat kiezen, wel eerst naar een Mediamarkt of Saturn lopen om even te proberen.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
We hebben de HD7 ook, hij is op zich goed voor allround, je kunt ook spellen prima spellen, alleen niet op hoge kwaliteit. En idd de bloatware is irritant, maar is weg te werken. Gewoon leuke budget tablet.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Pataar
Dan wordt het toch maar de memo hd 7. Weet iemand waar je nog een fijne goedkope cover kan kopen? Het liefst zodat hij ook rechtop kan staan.

Pagina: 1