Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printopdracht blijft staan na printen

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32
Zoals de titel al zegt heb ik spontaan problemen met printen. Ik heb geprobeerd het zo volledig mogelijk uit te leggen en twijfelde tussen professional networking of Serversoftware en windows server

Wat hebben we
- Windows SBS 2011 standard
- Windows 7 clients
- Terminal server 2008 R2 Alle gebruikers werken op de Terminal Server, en hier doet het probleem zich dan ook alleen voor. Er wordt niet direct geprint van de windows 7 clients. Ik vermoedt dat het probleem hier ook is.
- De printers worden middels GPO gedeployed via de printer server. Deze staat geinstalleerd op de AD.
- Kyocera FS-C8020KX MFP met drivers 6.1 link

Probleem
Als ik vanuit een willekeurige programma een printopdracht verstuur dan wordt deze netjes naar printer gestuurd. De printer geeft ook netjes aan dat hij gaat printen. Soms komt er 1 blaadje uit, maar dat is ook het maximale. De printopdracht en vervolgens iedere opdracht die er na komt blijft in de wachtrij staan. Ook al print ik bijvoorbeeld een testpagina uit.

Gevolg
Deze opdracht moet ik verwijderen, wat niet altijd gaat. De printspooler herstarten wil hiervoor nog wel eens de oplossing zijn. Maar deze start moeizaam op als er opdrachten in rij staan. Daarnaast moet ik ook de printer uitzetten en weer aan.

Dingen geprobeerd
- Driver update naar de meeste recente versie.
- Printer op een universeel driver gezet.
- Printer poorten opnieuw toegevoegd.
- Printer volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Geen van bovenstaande dingen heeft geholpen, totdat ik op het idee kwam om de printer direct op de TS te installeren. Nu werken de printers wel.

Er zijn op de sbs2011 geen wijzigingen geweest, het lijkt er dus op dat het probleem spontaan is ontstaan.

google
Waar hebben we op gezocht?Nu is er van kyocera een monteur bij geweest en deze geeft aan dat de server niet reageert op het bericht wat de printer verstuurd.
Dit bericht kan zijn
  • De printopdracht is klaar.
  • Dit deel is geprint, stuur het volgende deel maar
Wat ik begreep gebeurt dit via SNMP, nu kan ik gaan wiresharken maar wat moet ik dan exact zien, en al klopt het wat de monteur zegt. Hoe ga ik dit dan oplossen op de server. Het is geen firewall issue want deze heb ik tijdens testen ook uitgehad.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:45
Wat voor type print poort gebruik je?

• josvane
Gewoon een TCP/IP poort.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:12
Dit topic past veel beter in WSS :)

If it ain't broken, tweak it!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom wil je in het blind gaan tasten? Die kyocera monteur komt met een vage melding, laat hem die melding maar goed omschrijven en dan kan je aan de hand daarvan gaan kijken waar het in jouw netwerk fout zit.

Dat een server niet reageert op een bericht is heel makkelijk gezegd, maar wat voor bericht en wat voor reactie zou er moeten zijn etc. etc. Oftewel details zodat je kan gaan troubleshooten ipv dat je blind wilt gaan wiresharken op een server

• josvane
@gomez12 ik open juist het topic omdat ik juist niet klakkeloos wil gaan testen. Maar een beetje huiswerk doen kan nooit kwaad.
Daarnaast is het aannemelijk dat we het moeten zoeken op de server dan bij de printer.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
josvane schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:16:
- Terminal server 2008 R2 Alle gebruikers werken op de Terminal Server, en hier doet het probleem zich dan ook alleen voor. Er wordt niet direct geprint van de windows 7 clients. Ik vermoedt dat het probleem hier ook is.
Ik zou eigenlijk (voordat ik drivers etc zou updaten) toch eerst kijken of het probleem zich ook voordoet bij de Win7 clients, zowel met als zonder printserver er tussen : het kost je hooguit 5 minuten om dit te testen en je weet in ieder geval in welke hoek je het probleem moet zoeken (printserver, printer of TS)

Verwijderd

Is de printer driver ook geinstalleerd op de terminal server?

Ik ga er even vanuit dat de printers via rdp worden gekoppeld vanaf de windows 7 clients.
Indien de driver niet aanwezig is op de Terminal server, wordt er vaak van "Remote Desktop Easy Print" gebruik gemaakt.
http://blogs.msdn.com/b/r...8-r2.aspx?Redirected=true

Je zal hiervan dan ook logs moeten zien in de eventvwr over niet herkende drivers voor redirected devices.
Mocht dit het geval zijn dan kan je de driver handmatig toevoegen door in het "Devices and Printers" op een printer te klikken, vervolgens boven in het menu op "Print Server Properties" en bij het tabje "drivers" de print driver installeren voor het specifieke apparaat.

• josvane
@BkiT.
De printers worden zoals te lezen is geinstalleerd via GPO. Ze zijn dus direct geinstalleerd op de TS, en worden niet gemapped met de RDP sessie.

Ik ben na de opening van mijn topic niet meer on-site geweest (het probleem is "tijdelijk" verholpen) om te testen vanaf een windows 7 bak.

Ik laat mijn bevinding nog weten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zet anders die snmp-opties eens uit op de printerdriver (op de Terminal Server). Ik heb daar wel vaker issue's mee gezien. SNMP en bi-directionele communicatie gewoon even disablen als test.

Network bi-directional printing support in Windows

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• josvane
@question Mark: Vergeten in de OP te zetten: Ook dat heb ik al geprobeerd maar loste het probleem niet op.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Woohooo

Smilie, James Smilie

Draait je printerserver op die SBS?
Heb je naast die Kyocera drivers ook nog andere drivers op die printerserver staan?
Heb je voorheen op die 5.3 drivers gebruikt?

Die drivers van Kyocera zijn echt een ramp icm met andere drivers, al heeeel veel tijd zelf ook in gestoken. Monteurs van Kyocera weten niks, je kan het beste naar de duitse support van Kyocera mail of je door laten verwijzen via de nederlandse support mocht je daar verder willen kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Woohooo op 28-04-2014 23:41 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

print hij de opdracht ook continu veel uit ?

wat bij mij wel eens geholpen heeft is bidirectional blablab uitzetten

lama

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 28-04-2014 23:44 ]

Iperf

Pagina: 1