Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11 09:19

Ttje

"We shall never surrender"

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar adapter om mijn Nexus 7 2013 te dupliceren naar mijn TV.
Ik wou het eerst via een slimport doen. Een gekocht maar deze werkte helaas niet...
Nu weer opzoek, maar kwam erachter dat je ook je scherm zogenaamd kan 'spiegelen' doormiddel van een miracast adapter (correct me if i'm wrong :) ). Diverse tv's ondersteunen dit en waar dit ook is ingebouwd, maar helaas, in mijne niet.
Dus ik ben nu opzoek naar zo'n adapter;
Helaas werkt een chromecast niet om je scherm te spiegelen, maar echt alleen een aantal apps.
Een goed alternatief is de belkin miracast video adapter maar deze is 80 dollar wat ik toch echt te veel vind voor zo'n dingetje 8)7
De EZcast lijkt me dus het beste alternatief. Bijna dezelfde functies http://www.xclusive-deals...-m2-original-hdmi-dongle/

Heeft iemand ervaringen met zulke soort adapters?
Alle opmerkingen zijn welkom! _/-\o_

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Iemand?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:44
Zojuist probeerde ik mijn Cyanogenmod 11 Note 2 te koppelen met een Netgear PTV3000, maar die wordt niet eens gevonden. Waarschijnlijk gaat het alleen met een stock rom werken.

Je Nexus 7 zou er wel goed mee moeten werken: YouTube: Nexus 7 miracast wireless screen mirroring

Uiteraard niet vloeiend en foutloos, maargoed, wel draadloos.

Aangezien je slimport wel gewoon hoort te werken, is het waarschijnlijk een beter idee eens te onderzoeken wat hierbij het probleem is. Voordat je nieuwe apparatuur aanschaft wat dan mogelijk ook niet lijkt te werken.

• Ttje

Ttje

Topicstarter
Moning2 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:02:
Zojuist probeerde ik mijn Cyanogenmod 11 Note 2 te koppelen met een Netgear PTV3000, maar die wordt niet eens gevonden. Waarschijnlijk gaat het alleen met een stock rom werken.

Je Nexus 7 zou er wel goed mee moeten werken: YouTube: Nexus 7 miracast wireless screen mirroring

Uiteraard niet vloeiend en foutloos, maargoed, wel draadloos.

Aangezien je slimport wel gewoon hoort te werken, is het waarschijnlijk een beter idee eens te onderzoeken wat hierbij het probleem is. Voordat je nieuwe apparatuur aanschaft wat dan mogelijk ook niet lijkt te werken.
Ik bedoelde dat de slimport zelf niet werkte en deze retour heb gedaan.

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 21:36
Hi763 Miracast WiFi Display Dongle (Black)

Heb ik besteld. Helaas nog niet binnen. Komt bij focalprice vandaan. Geen idee waar die winkel zit. Ik gok ergens in Azië. Kostte me 14,63. Vond het het proberen waard.

Ik laat wel weten of het werkt als die binnen is.

Edit
Hij is binnen. Werkt uitstekend met mijn S5. Instellen is fluitje van een cent.

[ Voor 14% gewijzigd door sander_dr op 30-04-2014 21:39 . Reden: Hij is binnen ]

• Ttje

Ttje

Topicstarter
sander_dr schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:51:
Hi763 Miracast WiFi Display Dongle (Black)

Heb ik besteld. Helaas nog niet binnen. Komt bij focalprice vandaan. Geen idee waar die winkel zit. Ik gok ergens in Azië. Kostte me 14,63. Vond het het proberen waard.

Ik laat wel weten of het werkt als die binnen is.

Edit
Hij is binnen. Werkt uitstekend met mijn S5. Instellen is fluitje van een cent.
Goed om te horen!
Hoe werkt het precies? Toch maar overwegen dan om deze ook te kopen.
Heb je een linkje? Want ik kan hem niet vinden op focalprice. :P
Laat maar, heb hem inmiddels al gevonden, my bad :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ttje op 04-05-2014 20:14 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kan met mijn Nexus7/Asus Memopad HD7 en Note 3 icm EZcast dongle mijn telefoon/tab scherm mirroren naar mijn tv.

Hou er wel rekening mee dat het niet helemaal super is, daarmee bedoel ik :
-Kwaliteit, b.v. films met snelle scenes kunnen wat blokkerig zijn.
-Beeld, mijn note3 is full hd en dat werkt mooi, maar b.v. de nexus7 en memopad HD7 zijn 720p dit wil nog weleens gek doen.
-Er zit een redelijke vertraging in net geen seconde schat ik zo.

De EZcast dongle lijkt me de mooiste oplossing gewoon de mirror functie starten, dongle besturen en de mirror functie selecteren en gaan met die banaan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ttje

Ttje

Topicstarter
prutser001 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:09:
Ik kan met mijn Nexus7/Asus Memopad HD7 en Note 3 icm EZcast dongle mijn telefoon/tab scherm mirroren naar mijn tv.

Hou er wel rekening mee dat het niet helemaal super is, daarmee bedoel ik :
-Kwaliteit, b.v. films met snelle scenes kunnen wat blokkerig zijn.
-Beeld, mijn note3 is full hd en dat werkt mooi, maar b.v. de nexus7 en memopad HD7 zijn 720p dit wil nog weleens gek doen.
-Er zit een redelijke vertraging in net geen seconde schat ik zo.

De EZcast dongle lijkt me de mooiste oplossing gewoon de mirror functie starten, dongle besturen en de mirror functie selecteren en gaan met die banaan.
Zou een SlimPort een betere oplossing zijn?
Pagina: 1