Problemen met USB poorten 1155/1150 moederborden?

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Inleiding
Ik bouw voor mijn hobby PC's. Niet alleen voor mijzelf, maar ook wel eens voor andere. Gedurende het jaar heb ik een aantal PC's gebouwd met deze socket: 1155/1150.
Daarnaast heeft mijn eigen PC een 1150 bord -> pricewatch: MSI Z87-GD65 Gaming
En mijn ouders sinds een week deze-> pricewatch: MSI B85-G43 Gaming

Mijn eigen muis is de logitech g700 (zowel bedraad als draadloos), en bij de laptop hebben we deze draadloze muis -> pricewatch: Logitech Wireless Mouse M185 (Grijs)

Probleem omschrijving
Het probleem wat ik met de PC op mijn kamer heb is dat ik wel een een soort storing heb... met de Logitech G700. Wanneer ik soms dus bezig ben met de muis, in draadloze stand, valt hij af en toe weg. Dus ik beweeg de muis en opeens blijft deze hangen op het scherm, ook als ik dan toevallig een actie als rechtermuis knop o.i.d. doe dan reageert ie op dat moment niet. Het is vaak maar 1 seconde. Dan weer niet. Maar als dit elke 10 tot 60 seconde een x een seconde gebeurd is dat nogal irritant.
Wanneer ik deze muis op de andere 1155/1150 PC's test (of de muis van de laptop) merk ik dat ik hierbij ook weleens die storing heb. Het is dus niet alleen mijn muis of mijn PC.
Wanneer ik de muis via draad bestuur heeft deze geen problemen.

De draadloze muis heeft in de laptop ook geen problemen, ook heeft de g700 in de laptop geen problemen.
Wanneer ik beide muizen op mijn oude PC gebruik, die naast de TV staat voor films. Zijn er ook geen problemen, dit is een AM2 moederbord.

Alle 1155/1150 PC's die ik in elkaar heb gezet leken last te hebben van dit draadloze muizen probleem.

Daarnaast heb ik er ook niet altijd last van. De ene dag helemaal geen last van, de andere dag juist weer wel heel erg. Ik heb geen flauw idee waar het aan kan leggen.
De muis was vrij prijzig, dus vind het ook zonde om hem weg te doen, op mijn oude PC (de am2) werkte hij dus prima.

Iemand enig idee waarom de draadloze muizen die storing hebben op alleen deze moederborden? Of een ander idee? Het zijn overigens beide radio gestuurde muizen.

Ik hoop dat iemand hier iets over weet.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:15
Toevallig heb ik een G700 muis met een Asus Z87-A moederbord en totaal geen problemen ermee, gebruikt hem altijd draadloos. Welke revisie Z87 heb je? C1 of C2? Misschien is dit ook een C1 bug? Of toch meer een probleem met je muis wat alleen op 1155/1150 borden zich voordoet (dat de ontvanger meer stroom vraagt dan normaal en die borden daar problemen mee hebben).

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Jaa, ik zat ook al aan dat probleem te denken. Ik denk dat ik nu de C1 heb.
Maar ik heb vorige week nog een nieuw moederbord besteld, daarop had ik dit ook. Dat zou wel al C2 moeten zijn rond deze tijd.
Ik zal eens checken wat ik heb.
Koldur schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:47:
Toevallig heb ik een G700 muis met een Asus Z87-A moederbord en totaal geen problemen ermee, gebruikt hem altijd draadloos. Welke revisie Z87 heb je? C1 of C2? Misschien is dit ook een C1 bug? Of toch meer een probleem met je muis wat alleen op 1155/1150 borden zich voordoet (dat de ontvanger meer stroom vraagt dan normaal en die borden daar problemen mee hebben).

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Volgens CPU-Z heb ik revisie 04 wat de C1 is. 05 is C2 dus ik heb idd die C1.
Zal eens kijken bij de PC in de kamer hiernaast. Die heeft revisie 05 en dus de C2. Zal die PC nog eens goed uittesten met de draadloze muis.

我的名字是Mirno

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Ik heb een G700s (voorheen een G700 gehad, deze is terug gegaan vanwege een kapotte muisknop) en een Asus P8Z77-V PRO. Tot nu toe heb ik de problemen die jij beschrijft niet ervaren.
Volgens CPU-Z is de revisie van mijn chipset 04.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Het kan ook een soort storing door de lucht zijn. Maar dan vind ik het alsnog vreemd dat de laptop nergens last van heeft.

我的名字是Mirno

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:53
Sinds kort heb ik hetzelfde met mijn logitec m500 draadloze muis. Echter alleen de eerst +-5min na opstarten van mijn pc, daarna is het weg. Het probleem doet zich ook ongeveer 1x per minuut voor, muis reageert gewoon niet vooor 3 sec en gaat dan weer verder..

Heb helaas geen oplossing voor je

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen gehad met een logitech wireless, dit bleek te wijten aan de plaatsing van de usb ontvanger. Ik heb hem nu in plaats van achter op het moederbord aangesloten op het frontpanel en sindsdien zijn de problemen voorbij.
Had bij mij met interferentie te maken.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Heb zo'n beetje alle USB poorten al gebruikt, voor en achter. Ik merk voorin wel wanneer ik een externe HDD erop aansluit en data overschrijf dat de muis nauwelijks meer werkt... Tot dit over is.
Ik ben bang dat het ook interferentie is. Maar geen idee waardoor het nou komt. Woon in een vrij afgelegen gebied.

我的名字是Mirno

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:15
Dergelijke interferentie komt dan ook niet van nabij gelegen woningen, maar eerder lampen, magenetron o.i.d.
Het bereik van muizen e.d. is niet groot, dus is de interferentie ook niet te zoeken in andere dingen dan je eigen huis.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Maar de draadloze muis zit op 2,4GHz. Net als de wifi. We hebben nu echter al voor de 3e x een andere router (niet om de reden van de muis, maar om overstap internet abbonement) Maar het probleem blijft hetzelfde.
Het kan idd door iets als de mobiel komen, ik heb het idee wanneer ik deze b.v. oplaad of bij de muis in de buurt heb er dusdanig wat problemen ontstaan.
Ik heb dus nog steeds niet echt een goede conclusie, omdat het probleem zich ook niet constant voort doet. De afgelopen 2 dagen heb ik er nauwelijks last van.
Koldur schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:01:
Dergelijke interferentie komt dan ook niet van nabij gelegen woningen, maar eerder lampen, magenetron o.i.d.
Het bereik van muizen e.d. is niet groot, dus is de interferentie ook niet te zoeken in andere dingen dan je eigen huis.

我的名字是Mirno

Pagina: 1