Front speaker in stereo modus

Pagina: 1
Acties:

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Topicstarter
Hallo iedereen,

Laat ik eerst even vermelden dat ik op audiogebied een leek ben.

Ik schets even de huidige situatie. Creative Soundblaster Zx in pc waarop ik het volgende aan heb gesloten:
  • M'n 2.1 set van Logitech op de voorkant l/r aansluiting (zit sub bij)
  • 2 oude boxen met eigen versterking op de achterkant l/r aansluiting
  • M'n Creative D100 (stereo) speaker op de front/sub aansluiting (sub is uitgezet via software, gaat via front l/r)
Samen draait 't in 5.1 surround.

M'n vraag is of ik op de een of andere manier die D100 als front speaker beide speakers kan laten gebruiken. Er komt namelijk momenteel alleen geluid uit de linkerkant van de speaker (logisch want het is front dus mono), alleen kan ik via convertor stekkertje linker geluid simpelweg ook op rechterkant zetten?
Hij is zit met simpele 3,5 mm aansluiting op de kaart.

Elk advies is welkom!

[ Voor 0% gewijzigd door Yosecret op 16-04-2014 17:46 . Reden: typo ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zoek een 3,5 mm mono stekkertje zoals deze... Of zou je dan de boel kortsluiten?

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 16-04-2014 20:23 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Je weet dat je op deze manier geen echt 5.1 hebt? De subwoofer heeft dan een eigen kanaal nu zit hij aan je Logitech fronts gekoppeld.

Hier stond iets over een splitter, maar ik weet niet helemaal zeker of dat werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Peenutzz op 16-04-2014 22:36 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Yosecret

Yosecret

Topicstarter
mr.paaJ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:18:
Zoek een 3,5 mm mono stekkertje zoals deze... Of zou je dan de boel kortsluiten?
Heb deze gekocht, eens kijken wat dat op gaat leveren.
Peenutzz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:26:
Je weet dat je op deze manier geen echt 5.1 hebt? De subwoofer heeft dan een eigen kanaal nu zit hij aan je Logitech fronts gekoppeld.

Hier stond iets over een splitter, maar ik weet niet helemaal zeker of dat werkt.
Jawel, heb via software bass via front laten lopen, Creative heeft altijd creatieve oplossingen. :)
Ik ga eens even kijken of die splitter iets gaat uithalen, kan het altijd proberen.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 16:34
Yosecret schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:43:
[...]

Heb deze gekocht, eens kijken wat dat op gaat leveren.

[...]

Jawel, heb via software bass via front laten lopen, Creative heeft altijd creatieve oplossingen. :)
Ik ga eens even kijken of die splitter iets gaat uithalen, kan het altijd proberen.
offtopic:
Dat is nog steeds geen echt 5.1, want het signaal wordt niet apart naar de sub gestuurd, maar 'vermengd' met het frontsignaal

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In principe geeft je front/sub ook gewoon signaal uit als een stereo-jack, 'links' front en 'rechts' sub.

Je zou dan gewoon zoiets moeten hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamewebwinkel.nl/Image/Tulp%20-%20Jack%203,5mm%20Adapter%20Converter%20Stereo%202x%20Composite.jpg

Tulp-splitter op 1 van de 2 naar stereo, opgelost.

Zo hou je het 100% zuiver, ik weet niet of het slim is een mono-jack in een stereo-uitgang te doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Yosecret

Yosecret

Topicstarter
Als ik deze gebruik komt het geluid nog steeds alleen uit de linker speaker.
SinergyX schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:52:
In principe geeft je front/sub ook gewoon signaal uit als een stereo-jack, 'links' front en 'rechts' sub.

[afbeelding]

Zo hou je het 100% zuiver, ik weet niet of het slim is een mono-jack in een stereo-uitgang te doen.
Hoe bedoel je? Door links (front, snap ik) aan te sluiten op die splitter blijft het toch alleen op links?

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
SinergyX schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:52:

[afbeelding]

Wat hij zegt...
Het ene kanaal waar je wel geluid op krijgt verdubbel je dan met zo iets:
http://www.yagoda.nl/tulp...rdeler-ykabel-p-1773.html
en die twee tulpjes sluit je aan op de plug die SinergyX voorstelt.

Jij wil eigenlijk gewoon 2 speakers (in 1 behuizing) als Center speaker gebruiken..Front speakers worden meestal de speakers links en rechts voor mee bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door 4-systeembeheer op 23-04-2014 16:45 ]

• Yosecret

Yosecret

Topicstarter
4-systeembeheer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:44:
[...]

Wat hij zegt...
Het ene kanaal waar je wel geluid op krijgt verdubbel je dan met zo iets:
http://www.yagoda.nl/tulp...rdeler-ykabel-p-1773.html
en die twee tulpjes sluit je aan op de plug die SinergyX voorstelt.

Jij wil eigenlijk gewoon 2 speakers (in 1 behuizing) als Center speaker gebruiken..Front speakers worden meestal de speakers links en rechts voor mee bedoeld.
Op die manier, klinkt inderdaad erg logisch. En op het eerste gezicht handiger dan front/sub signaal mengen.

Toenet die C2G - Audio-adapter op de output van de geluidskaart aangesloten in plaats van input van speaker (wat ik eerst had gedaan |:( )en nu krijg ik geluid over beide speakers. Net getest of er uberhaupt iets op rechts (sub) zit maar dat is niet het geval. Bevestiging dat de sub zoals software aangeeft inderdaad via frontL/R Logitech set gaat. Lijkt er op dat dit geen problemen op gaat leveren.

Iedereen bedankt voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1