Zoals de titel het al aangeeft is het waarschijnlijk weer tijd om wat onderhoud te plegen, ik doe dat 1 x per jaar met dit jaar een budget van max 400,-.
Gezien onze huishouding kan ik me dit 1x per jaar veroorloven en moet dus goed over de componenten nadenken.
Wat doe ik met de pc nou eigenlijk alles de gehele dag en s,avonds draai ik graag een paar potjes bf4 best een zwaar spel dus kwa eisen aan een pc.
Aan hardware heb ik nu:
cpu :Phenom x6 1090t
ram: 8 gb ddr3 Corsair lp
mobo: ASRock 970 Extreme3 R2.0
videokaart: Sapphire HD 7850 2GB
ssd: Samsung 840 evo 250 gb
waterkoeling : Corsair h80i
voeding : 600 watt Coolermaster
Nu wil ik mijn pc weer 100% klaar maken voor 1 jaar en twijfel nog erg wat nu te vervangen en wat ook daadwerkelijk een upgrade is ,ik zat zelf aan het volgende te denken.
Nieuwe videokaart : Sapphire R9 270X Dual-X OC Boost 4 gb
koeling cpu : Noctua NH-D14 (ben niet tevreden met de h80i)
Misschien de processor voor een AMD FX 6350 (ook een 6 core) maar is dat ook daadwerkelijk een verbetering.
Al met al te veel keuzes en te veel vragen, wat zouden jullie veranderen aan mijn hardware en zou mijn cpu nog voldoende zijn voor 1 jaar de 1090 t x6.
Of raden jullie geheel wat anders aan, ik ben nog een redelijke leek maar leer er steeds meer bij vandaar kom ik eerst advies inwinnen. Ik kan immers maar 1 x het geld uitgeven.
Gezien onze huishouding kan ik me dit 1x per jaar veroorloven en moet dus goed over de componenten nadenken.
Wat doe ik met de pc nou eigenlijk alles de gehele dag en s,avonds draai ik graag een paar potjes bf4 best een zwaar spel dus kwa eisen aan een pc.
Aan hardware heb ik nu:
cpu :Phenom x6 1090t
ram: 8 gb ddr3 Corsair lp
mobo: ASRock 970 Extreme3 R2.0
videokaart: Sapphire HD 7850 2GB
ssd: Samsung 840 evo 250 gb
waterkoeling : Corsair h80i
voeding : 600 watt Coolermaster
Nu wil ik mijn pc weer 100% klaar maken voor 1 jaar en twijfel nog erg wat nu te vervangen en wat ook daadwerkelijk een upgrade is ,ik zat zelf aan het volgende te denken.
Nieuwe videokaart : Sapphire R9 270X Dual-X OC Boost 4 gb
koeling cpu : Noctua NH-D14 (ben niet tevreden met de h80i)
Misschien de processor voor een AMD FX 6350 (ook een 6 core) maar is dat ook daadwerkelijk een verbetering.
Al met al te veel keuzes en te veel vragen, wat zouden jullie veranderen aan mijn hardware en zou mijn cpu nog voldoende zijn voor 1 jaar de 1090 t x6.
Of raden jullie geheel wat anders aan, ik ben nog een redelijke leek maar leer er steeds meer bij vandaar kom ik eerst advies inwinnen. Ik kan immers maar 1 x het geld uitgeven.
Carpe scrotum