Jaarlijkse onderhoud/upgrade game pc advies gevraagd.....

Pagina: 1
Acties:

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:03
Zoals de titel het al aangeeft is het waarschijnlijk weer tijd om wat onderhoud te plegen, ik doe dat 1 x per jaar met dit jaar een budget van max 400,-.
Gezien onze huishouding kan ik me dit 1x per jaar veroorloven en moet dus goed over de componenten nadenken.
Wat doe ik met de pc nou eigenlijk alles de gehele dag en s,avonds draai ik graag een paar potjes bf4 best een zwaar spel dus kwa eisen aan een pc.

Aan hardware heb ik nu:
cpu :Phenom x6 1090t
ram: 8 gb ddr3 Corsair lp
mobo: ASRock 970 Extreme3 R2.0
videokaart: Sapphire HD 7850 2GB
ssd: Samsung 840 evo 250 gb
waterkoeling : Corsair h80i
voeding : 600 watt Coolermaster

Nu wil ik mijn pc weer 100% klaar maken voor 1 jaar en twijfel nog erg wat nu te vervangen en wat ook daadwerkelijk een upgrade is ,ik zat zelf aan het volgende te denken.

Nieuwe videokaart : Sapphire R9 270X Dual-X OC Boost 4 gb
koeling cpu : Noctua NH-D14 (ben niet tevreden met de h80i)

Misschien de processor voor een AMD FX 6350 (ook een 6 core) maar is dat ook daadwerkelijk een verbetering.

Al met al te veel keuzes en te veel vragen, wat zouden jullie veranderen aan mijn hardware en zou mijn cpu nog voldoende zijn voor 1 jaar de 1090 t x6.
Of raden jullie geheel wat anders aan, ik ben nog een redelijke leek maar leer er steeds meer bij vandaar kom ik eerst advies inwinnen. Ik kan immers maar 1 x het geld uitgeven. :D

Carpe scrotum

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

De CPU upgrade is een optie. Ik denk dat je misschien beter voor deze dan kan gaan : pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition
Deze kan je overklokken, en dan gooi je gewoon de multiplier omhoog. Zal je hetzelfde uitkomen als de duurdere 6350.

Daarnaast kan je je huidige CPU ook nog overklokken. De H80i zal goed voldoen volgens mij, ik vraag me af wat er dan niet aan bevalt?

De FX6300 is wat beter met single core taken. Maar ik vraag me echt af hoeveel het uit zal maken. Met games zou je een aantal fps hoger kunnen halen (ook mits het games zijn die b.v. maar 1 core gebruiken).
De CPU upgrade zal in theorie een versnelling zijn, maar hij volgens mij wat tegenvallen in de praktijk.

even terug op de CPU-koeler, die Noctua lijkt me teveel van t goede met jouw set-up. Ga dan voor deze koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Scheelt niet heel veel, maar is een stuk kleiner en maak minder geluid.

Wil je echt je game prestaties verbeteren. Neem een beter GPU. 400 euro kan je een goede GPU van kopen. Hoewel de CPU hem wellicht zal ophouden. De FX6300 biedt dan een lichte verbetering.

Dus dan krijg je bijvoorbeeld zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 93,-€ 93,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 265,50€ 265,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,45

Daarnaast kan je je koeler, CPU en GPU verkopen. Wat je weer een terugwinst oplevert. Of gebruik de onderdelen voor een andere PC.

* Ik zal proberen op te zoeken of de CPU's veel beperkingen hebben met huidige games. Dit is wat uitzoek en leeswerk.

Daarnaast denk ik ook, als je dan je CPU wilt upgraden, ga dan gelijk voor iets toekomst bewuster: pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition

Ik zou met een upgrade iig hiervoor gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,45

270X biedt na mijn mening niet genoeg voordeel tegenover je 7850. De 280X daarin tegen wel.
De CPU upgrade biedt ook meer kracht, deze beide opties lijken mij wel het overwegen waard.

Ook met bedenkingen van verkoop van je oude producten kan je die Gelid tranquillo koeler er nog bij nemen. Maar ik wil alsnog wel weten waarom de 80i niet bevalt.

Hierbij een website, in dit artikel zie je BF4 en de CPU verschillen. Jouw CPU Phenom II x6 (1100T). Die haalt 94 fps terwijl de andere 95/96 halen. Nauwelijks verschil dus. Kijk voor de gein nog even op die website. Er zijn een hoop spellen waarbij ze de CPU hebben getest. Het is ook game afhankelijk of je CPU de rest zal gaan vertragen.

[ Voor 27% gewijzigd door mirno op 16-04-2014 17:33 ]

我的名字是Mirno

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Je meet niet vergeten dat BF4 mantle ondersteund. Dit zal betekenen dat je CPU nauwelijks zou botlenecken. Volgend jaar komt DDR4 misschien ook uit dus dan kan je veter cpu+mobo vervangen.
Dus dit jaar misschien de r9 290 met aftermarket koeler (msi Gaming of Asus direct cuII raad ik aan) en nog de Noctua CPU koeler.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• foxtrot81
mirno schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:00:
De CPU upgrade is een optie. Ik denk dat je misschien beter voor deze dan kan gaan : pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition
Deze kan je overklokken, en dan gooi je gewoon de multiplier omhoog. Zal je hetzelfde uitkomen als de duurdere 6350.

Daarnaast kan je je huidige CPU ook nog overklokken. De H80i zal goed voldoen volgens mij, ik vraag me af wat er dan niet aan bevalt?

De FX6300 is wat beter met single core taken. Maar ik vraag me echt af hoeveel het uit zal maken. Met games zou je een aantal fps hoger kunnen halen (ook mits het games zijn die b.v. maar 1 core gebruiken).
De CPU upgrade zal in theorie een versnelling zijn, maar hij volgens mij wat tegenvallen in de praktijk.

even terug op de CPU-koeler, die Noctua lijkt me teveel van t goede met jouw set-up. Ga dan voor deze koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Scheelt niet heel veel, maar is een stuk kleiner en maak minder geluid.

Wil je echt je game prestaties verbeteren. Neem een beter GPU. 400 euro kan je een goede GPU van kopen. Hoewel de CPU hem wellicht zal ophouden. De FX6300 biedt dan een lichte verbetering.

Dus dan krijg je bijvoorbeeld zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 93,-€ 93,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,45

Daarnaast kan je je koeler, CPU en GPU verkopen. Wat je weer een terugwinst oplevert. Of gebruik de onderdelen voor een andere PC.

* Ik zal proberen op te zoeken of de CPU's veel beperkingen hebben met huidige games. Dit is wat uitzoek en leeswerk.

Daarnaast denk ik ook, als je dan je CPU wilt upgraden, ga dan gelijk voor iets toekomst bewuster: pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition

Ik zou met een upgrade iig hiervoor gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,45

270X biedt na mijn mening niet genoeg voordeel tegenover je 7850. De 280X daarin tegen wel.
De CPU upgrade biedt ook meer kracht, deze beide opties lijken mij wel het overwegen waard.

Ook met bedenkingen van verkoop van je oude producten kan je die Gelid tranquillo koeler er nog bij nemen. Maar ik wil alsnog wel weten waarom de 80i niet bevalt.

Hierbij een website, in dit artikel zie je BF4 en de CPU verschillen. Jouw CPU Phenom II x6 (1100T). Die haalt 94 fps terwijl de andere 95/96 halen. Nauwelijks verschil dus. Kijk voor de gein nog even op die website. Er zijn een hoop spellen waarbij ze de CPU hebben getest. Het is ook game afhankelijk of je CPU de rest zal gaan vertragen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord ik denk dat het dan enkel een goede videokaart gaat worden met een goede cpu koeler.(ik ga waarschijnlijk toch voor de Noctua koeler vanwege de goede verhalen)
In feite heeft het dus weinig zin idd om mijn cpu te vervangen , tenminste ik zal daar het minst waar voor me geld van krijgen.
Ik zal de specs eens gaan bekijken van de 280x en me eens in die videokaart gaan verdiepen.
Btw waarom ik niet tevreden met de h80i hij maakt te veel lawaai de led unit is al kapot had eerst enkel nog maar groen en rood nu niks meer, en de software loopt ook niet altijd even lekker.
Al met al heb ik weer liever een goed luchtkoeler en geen simpele closed loop waterkoeling unit meer.

Carpe scrotum

• foxtrot81
Pataar schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:19:
Je meet niet vergeten dat BF4 mantle ondersteund. Dit zal betekenen dat je CPU nauwelijks zou botlenecken. Volgend jaar komt DDR4 misschien ook uit dus dan kan je veter cpu+mobo vervangen.
Dus dit jaar misschien de r9 290 met aftermarket koeler (msi Gaming of Asus direct cuII raad ik aan) en nog de Noctua CPU koeler.
Klopt Mantle loopt nog niet echt lekker maar dat zit er wel aan te komen, en als volgend jaar ddr4 uitkomt en ik op de boot wil stappen daarmee. kan ik beter dan pas mijn cpu mobo en ddr gaan vervangen idd.
Zoals het er nu uitziet word het enkel een goede videokaart (280x ?) en cpu koeler waarschijnlijk toch gewoon de Noctua koeler.

Carpe scrotum

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011)€ 63,04€ 63,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 328,54

Zoiets dus? De MSI is wel flink duurder, maar heeft goede software. Hij is ook heel hoog geklockt.

Je kan je videokaart verkopen voor €100 en de processor koeler misschien voor €50?

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Alsnog zou ik de Noctua niet nemen bij zo'n goedkope set-up. Je weet immers ook niet of hij wel in je behuizing past. Of je nog wel genoeg fan poorten open hebt, hij heeft er namelijk 2.
Daarnaast kost hij een hoop geld. Zo'n 65 euro. Terwijl je met een koeler van 25 ongeveer gelijke scores behaalt, en dat het stiller is. Het zal Hooguit 0,2 of 0,1GHz schelen.

Ik heb zelf ook de Noctua D14 maar dan icm een luxe systeem, mij valt ie wat tegen, hij is wel wat lawaaiiger dan ik verwacht had. En de resultaten vallen ook wat tegen, dit kan ook aan mijn CPU liggen, die wil gewoon niet hoger dan 4,4GHz halen. En daarbij moet het voltage in verhouding veel te veel omhoog, dus hij staat (helaas) maar op 4,2GHz.
Met een koeler van 25 euro, zou ik hier ook op uitkomen, dus in dat opzicht is die wat nutteloos.
Maar stel dat jouw CPU wel verder kan overklokken (wat waarschijnlijk wel zo is) dan is de winst in kloksnelheid het in mijn ogen niet waard op de prijs.

Het is natuurlijk je eigen keuze, en dit is mijn mening erop. Mocht je het dus toch besluiten om voor de Noctua te gaan, let dan op de ruimte in je behuizing + dat je 2 ventilator aansluitingen nodig hebt.

Ik heb ze bij mij nu beide op de fan controller. Maar wanneer ik deze op 5V zet (ipv de normale 12V) is er maar genoeg kracht om 1 van de fans te laten starten. Als ze allebij aan moeten in het begin moet ie dus even op 12V staan. (kan ook aan de fan controller leggen dat die niet genoeg vermogen levert)

Kijk maar of je er wat mee doet, en succes voor de rest!

我的名字是Mirno

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je hebt ook nog 7V op je standaard molex zitten (tss Rood en geel :))

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Dat is waar.
Moet je wel achter die verloop stukjes aan.
Damic schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:49:
Je hebt ook nog 7V op je standaard molex zitten (tss Rood en geel :))

我的名字是Mirno

Pagina: 1