Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een allround systeempje worden dus downloaden, internetten, office en af en toe een game kunnen spelen. Ook moet het systeem een lange tijd mee gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het budget ligt op dit moment op max. 750 euro. Als er adviezen zijn waarbij dit net iets hoger uitkomt kan ik die ook altijd meenemen in het besluit. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: merk weet ik zo niet
Muis: Logitech
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, het belangrijkste is dat het goed werkt en dat het het beste systeem is voor het beoogde budget.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet een beetje aan de stille kant zijn en misschien dat hiervoor nog een andere kast kan worden gekozen?
Ga je overklokken?
Nee
Hier wat ik zelf bij elkaar heb gezocht:
Toelichting:
CPU: Lijkt mij ruim voldoende.
MOBO: Niet duur en zit alles aan wat er nodig is.
GPU: Gekozen vanwege de bbg en het ook niet kunnen vinden van eentje die net zo goed is voor dezelfde prijs.
HDD: Genoeg ruimte voor nu en er komt over ongeveer een jaar een NAS bij.
Behuizing: Deze is denk ik iets te open. Het moet een kast zijn met een clean look en een beetje stil is.
TOBO: Simpel toetsenbordje
RAM: uit de bbg
Voeding: Uit de bbg
SSD: Veel goeds over gelezen en niet duur.
Dat was hem dan, ik hoop dat jullie me nog wat advies kunnen geven.
Zoals gezegd moet hij een beetje aan de stille kant zijn en moet hij er netjes uitzien. Ook komt er dus over ongeveer een jaar een NAS bij.
Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het wel.
Alavst bedankt.
Het moet een allround systeempje worden dus downloaden, internetten, office en af en toe een game kunnen spelen. Ook moet het systeem een lange tijd mee gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het budget ligt op dit moment op max. 750 euro. Als er adviezen zijn waarbij dit net iets hoger uitkomt kan ik die ook altijd meenemen in het besluit. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: merk weet ik zo niet
Muis: Logitech
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, het belangrijkste is dat het goed werkt en dat het het beste systeem is voor het beoogde budget.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet een beetje aan de stille kant zijn en misschien dat hiervoor nog een andere kast kan worden gekozen?
Ga je overklokken?
Nee
Hier wat ik zelf bij elkaar heb gezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 152,89 | € 152,89 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 63,- | € 63,- |
| 1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 227,50 | € 227,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 48,33 | € 48,33 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 9,86 | € 9,86 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 47,40 | € 47,40 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 89,55 | € 89,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 747,48 | |
Toelichting:
CPU: Lijkt mij ruim voldoende.
MOBO: Niet duur en zit alles aan wat er nodig is.
GPU: Gekozen vanwege de bbg en het ook niet kunnen vinden van eentje die net zo goed is voor dezelfde prijs.
HDD: Genoeg ruimte voor nu en er komt over ongeveer een jaar een NAS bij.
Behuizing: Deze is denk ik iets te open. Het moet een kast zijn met een clean look en een beetje stil is.
TOBO: Simpel toetsenbordje
RAM: uit de bbg
Voeding: Uit de bbg
SSD: Veel goeds over gelezen en niet duur.
Dat was hem dan, ik hoop dat jullie me nog wat advies kunnen geven.
Zoals gezegd moet hij een beetje aan de stille kant zijn en moet hij er netjes uitzien. Ook komt er dus over ongeveer een jaar een NAS bij.
Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het wel.
Alavst bedankt.