bij ons op het bedrijf draait een server met hierop SBS2008 sp2 en Exchange 2007.
Deze server verzorgt voor 20 man de email en bestanden naar volle tevredenheid.
Voordat de mail bij onze server komt wordt deze door een spamfilter gehaald wat bij onze IT-leverancier wordt gehost. Dit werkt prima, echter ontstaan er wat scheurtjes in de relatie waardoor wij eigenlijk liever een spamfilter op onze server hebben draaien dan dat we afhankelijk zijn van derden.
Nu weet ik dat SBS/Exchange over een ingebouwd basis filter beschikt, maar er zijn ook software pakketten van andere partijen wie meer / beter functionaliteit hebben.
Zo ben ik o.a. Spamfighter en Surfright tegen gekomen.
- Hoe zijn jullie ervaringen met een "lokaal" spamfilter.
- Zijn er nog specifieke valkuilen om rekening mee te houden.
- Welke software / dienst zouden jullie aanraden
Deze server verzorgt voor 20 man de email en bestanden naar volle tevredenheid.
Voordat de mail bij onze server komt wordt deze door een spamfilter gehaald wat bij onze IT-leverancier wordt gehost. Dit werkt prima, echter ontstaan er wat scheurtjes in de relatie waardoor wij eigenlijk liever een spamfilter op onze server hebben draaien dan dat we afhankelijk zijn van derden.
Nu weet ik dat SBS/Exchange over een ingebouwd basis filter beschikt, maar er zijn ook software pakketten van andere partijen wie meer / beter functionaliteit hebben.
Zo ben ik o.a. Spamfighter en Surfright tegen gekomen.
- Hoe zijn jullie ervaringen met een "lokaal" spamfilter.
- Zijn er nog specifieke valkuilen om rekening mee te houden.
- Welke software / dienst zouden jullie aanraden