Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
Hallo,

Wij hebben binnenkort een beachvolleybal evenement bij ons in het dorp. Het gaat nog vrij ouderwets, met boekjes. Dit werkt goed, maar ik kwam gisteren op het idee om het programma en de uitslagen misschien in een app te kunnen bouwen. Ik ben beginnend webdeveloper op een opleiding (1e jaars), ik ken de basis van HTML5, CSS, Javascript en net een begin gemaakt aan PHP.

Mijn idee was dat je je team moet selecteren en dat je dan je volgende wedstrijd krijgt te zien en dan de wedstrijden die volgen. Daarnaast wilde ik een pagina waar je de uitslagen van je poule kunt zien. Het enige probleem waar ik mee zit zijn de uitslagen en hoe ik vanuit Excel kan importeren, die moeten namelijk live geüpdatet moeten kunnen worden.

Is dit mogelijk dmv HTML, CSS en Javascript? Of is dit nog te hoog gegrepen voor mij?

Alvast bedankt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Maak gewoon een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Reageer dan inderdaad niet.....

[ Voor 74% gewijzigd door Creepy op 16-04-2014 16:38 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:01
Mijn ervaring is dat een mobiele website net zo makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

krietjur

Where am I?

Website voor bouwen inderdaad, ben je gelijk ook niet meer afhankelijk van alleen Android telefoons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Misschien kun je eens kijken naar jQuery Mobile. En voor het Excel gebeuren kun je eens http://major.io/2008/11/0...iles-into-mysql-with-php/ doornemen.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
De huidige website is gebouwd met Joomla, je hebt er wel extensies voor maar die kosten alleen maar geld.

Stel dat ik snel een website maak, hoe kan ik ervoor zorgen dat de uitslagen live bijgewerkt worden(PHP?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:48

JJ93

Error 418

Live updaten via Excel lijkt me niet een goed idee. Dan zou ik eerder denken aan een database met een speciale website pagina waar de gegevens ingevoerd kunnen worden door de administrators.

Een Android app kan je ook niet zo maar bouwen. Er is veel fragmentatie dus moet je eigenlijk vanaf Android 2.1 ondersteunen. Dan moet je je wel verdiepen in de support libraries en dat is soms nog flink lastig.

Als je uiteindelijk je Android app hebt dan zijn er nog steeds mensen met iOS, WP en BlackBerry die de app niet kunnen gebruiken.

Ik zou dus gewoon voor een mobiele website gaan. Als je je verdiept in PHP en MySQL zou je een simpele database zonder al te veel moeite kunnen opzetten.

Je kan of een speciale mobiele website maken, of gewoon een responsive site maken en dan mobile first werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:55:
[...]

De huidige website is gebouwd met Joomla, je hebt er wel extensies voor maar die kosten alleen maar geld.

Stel dat ik snel een website maak, hoe kan ik ervoor zorgen dat de uitslagen live bijgewerkt worden(PHP?)?
[google=joomla responsive template free] levert genoeg hits op.

Een dynamische pagina maak je vaak met PHP en MySQL. Die laatste is een database, waarin je de uitslagen invoert. Je kunt bijvoorbeeld phpmyadmin gebruiken om je database te bewerken.

Edit: http://www.joomla.org/3/en Joomla 3 is standaard met bootstrap.

[ Voor 5% gewijzigd door HuHu op 16-04-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:27
In aanvulling op bovenstaande post:
Ik heb goede ervaring met deze kant en klare (en lege) responsive Joomla 2.5 template: http://kgretk.com/_h5bp4j_.php
Joomla heeft vanaf versie 3 verbeterde Bootstrap ondersteuning. Misschien is dat voor jouw project meer passend. Ik lees positieve verhalen over het T3 framework, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Hetzelfde geldt voor Blank Template.
Om alleen voor dit evenement een app te ontwikkelen lijkt me inderdaad wat vergaand, zie ook de hierboven al genoemde struikelblokken. Al kan dit natuurlijk een mooie aanleiding zijn om daar ervaring mee op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Bedankt voor de reacties. Als ik straks thuis ben zal ik hier is allemaal naar kijken.

Dit is trouwens de website *snip*
De template is van yootheme.

[ Voor 16% gewijzigd door Creepy op 16-04-2014 16:36 . Reden: Niet nodig.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Je kunt het ook gewoon buiten Joomla houden. Maak een leeg mapje op je server dat toegankelijk is vanaf het web. Zet daarin een kale index.php met bootstrap. Flans een klein scriptje in elkaar dat de uitslagen uit je MySQL db haalt en je bent klaar.

Op je site en tijdens het evenement kun je dan mensen naar website.nl/event verwijzen.

[ Voor 1% gewijzigd door Creepy op 16-04-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik was al van plan om het buiten Joomla te gaan doen, is veel makkelijker. Moet me nog wel even in MySQL gaan verdiepen, weinig ervaring mee. Ik ga er in ieder geval binnenkort mee is aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik heb nog een vraagje, ik heb al op internet gekeken, maar ik kan niet het goede vinden waarnaar ik op zoek ben. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bijvoorbeeld dat ik op ''Poule A'' klik (dmv van <select> tags) en dan alleen die teams laat zien en de rest niet?

[ Voor 20% gewijzigd door TheRicolaa10 op 17-04-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met een AJAX-request.

Niet om lullig te doen, maar je hebt over de hele breedte van het project een gebrek aan kennis. Je weet weinig van de PHP-kant en daarbij ken je een relatief basaal concept als AJAX niet. Dat is niet erg, maar misschien moet je je dan eerst eens gaan richten op het opdoen van die ontbrekende kennis voordat je probeert iets te maken dat door anderen gebruikt moet worden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Triviale vraag. Ga je nu van dit topic een helpdesk topic maken voor je projectje? Wellicht eens met een concreet voorbeeld komen, inclusief copy/pasta van je code en een duidelijke uitleg van je "probleem". Misschien ook een ander topic hiervoor maken.

@NMe, hoeft niet direct weer ajax calls te zijn.. kan ook domweg met CSS c.q Jquery/javascript gedaan worden.. Alleen de vraagstelling is gewoon summier.

[ Voor 26% gewijzigd door Douweegbertje op 17-04-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Modbreak: Doe dat maar via DM. ;)

[ Voor 78% gewijzigd door NMe op 18-04-2014 17:04 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
@NMe, Excuus, Je heb gelijk.

Iets meer context: Ik ben met een soortgelijk projectje bezig. (vergevorderd en bedrijfsmatig.) Maar heb nog genoeg oude code samples liggen, om de TS iig een duwtje in de richting te geven. (Die ik zolang het ter lering en vermaak is, geen problemen mee heb om te delen.) via DM ofc ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Biersteker op 18-04-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Het klopt inderdaad dat ik niet zo veel ervaring mee heb. Hoewel ik wel wat andere reacties had verwacht. Ik ben nog bezig om een goede basis te leggen, zodra ik die heb zal ik die laten zien. Uiteindelijk leer je het toch door het te doen en vragen te stellen. En misschien is het wel iets te ambitieus van mij, maar ik wilde het in ieder geval proberen iets van te maken.

@Biersteker: Zou ik de codes is mogen zien? wel via pb natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:24:
Het klopt inderdaad dat ik niet zo veel ervaring mee heb. Hoewel ik wel wat andere reacties had verwacht.
We zijn niet zo goed in het motiveren van mensen die beginnen met programmeren door "maar wat aan te rommelen" heb ik wel vaker gemerkt; we zijn serieuze professionals en hebben daar maar weinig begrip voor. En dat terwijl denk ik velen van ons ook op die manier zijn begonnen. 8)7

Enfin, ga maar lekker kloten tot het iets doet; misschien ga je het wel leuk vinden. En die app zou ik zeker ook nog in elkaar proberen te flansen, want dat is ook best geinig. En als je die dingen vaak genoeg hebt gedaan moet je het gaan doen zoals het eigenlijk hoort :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

farlane schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:13:
[...]
we zijn serieuze professionals en hebben daar maar weinig begrip voor.
Excuus, maar dit is eigendunk. Het uitstralen van eigendunk is in mijn ogen verkeerd, zeker tegen een 'beginner'.
Wat aanrommelen is de enige manier om wat te leren. Ook voor een 'professional'. Niemand is ineens ervaren met een nieuwe CLI, API, library of taal.

Wat betreft de app, gewoon eens wat rommelen met PHP en forms. Je komt er wel! Eventueel wil ik je wel helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:15:
Excuus, maar dit is eigendunk. Het uitstralen van eigendunk is in mijn ogen verkeerd, zeker tegen een 'beginner'.
Wat aanrommelen is de enige manier om wat te leren. Ook voor een 'professional'. Niemand is ineens ervaren met een nieuwe CLI, API, library of taal.

Wat betreft de app, gewoon eens wat rommelen met PHP en forms. Je komt er wel! Eventueel wil ik je wel helpen :).
Je hebt wel mijn hele post gelezen?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Er is op een verschil tussen wat aanrommelen en fatsoenlijk gestructureerd een nieuwe vaardigheid leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:54:
Er is op een verschil tussen wat aanrommelen en fatsoenlijk gestructureerd een nieuwe vaardigheid leren.
Er is een verschil tussen professionals en mensen met een hoopje certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
En hoewel jullie allen een goed punt hebben, is het misschien niet de bedoeling dat we die standpunten op deze manier uitdragen. Waarom mag TS niet vragen "hoe het zit"? Hij kan dan achteraf zelf nog wel bepalen of hij het zelf kan, en zo ja, hoe dan.

Dit moet geen helpdesk-topic worden voor je eigen projectje, maar we moeten het ook niet laten verwateren tot de aloude discussie "wij zijn profs en newbies gaan maar naar <vul hier wat geks in>, want wij voelen ons te goed"

TS: ik denk dat je goed moet kijken wat voor werk je je op de hals haalt. Iedereen begint ergens met een scriptje, maar misschien is het bouwen van een realtime resultaten app nog net even 2 stappen te ver. Probeer eerst gewoon wat basisdingen van PHP/MySQL/Javascript/Bootstrap/jQuery onder de knie te krijgen. En kijk dan hoe je dat praktisch in zou richten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:49
Caelorum schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:54:
Volgens mij heeft TS nog behoorlijk weinig ervaring (niet verkeerd bedoeld, we've all been there) met programmeren. Je gaat mij niet wijsmaken dat de gemiddelde persoon in het begin "fatsoenlijk gestructureerd" een programmeertaal leert.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Iets wat ik heel handig vind om een 'concept' app (die overigens wel gewoon werkt) te maken, is Rheti. Dit is een app waarmee je heel makkelijk via drag en drop en blocks (ook webcontainers, buttons etc etc.) een app kan maken. Aangezien het binnen een app op je telefoon werkt kun je makkelijk een UI voor je app maken. Rheti is nu nog in Beta, maar je kan een invite via je google account vragen op http://rheti.com/ . Ik zou dit niet gebruiken voor je uiteindelijke apps maar meer voor prototyping. :)
Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ben er vanmiddag samen met system76 mee bezig geweest. Nadat het filteren met de <select> optie gelukt was ging ik verder met het maken van het wedstrijdschema. Maar aangezien dat het een vrij groot toernooi is moet ik meer dan 30 tabellen aan gaan maken, s' middags komt er dan weer nieuw wedstrijdschema op basis van de uitslagen in de ochtend waardoor het dus onbegonnen werk is. Dus heb het project maar even uitgesteld. Als jullie eventueel nog ideeën hebben hoe ik dit misschien kan uitwerken, waardeer ik dat zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat je zo veel tabellen nodig hebt. Waarschijnlijk heb je geen goed tabelschema gemaakt. Wat voor tabellen heb je allemaal bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Waarom 30 tabellen? ;) 3 tabellen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Aangezien er vorig jaar zo'n ruim 90 teams meededen en die allemaal onder verschillende poules moet indelen. En ieder wedstrijdschema is anders.

[ Voor 3% gewijzigd door TheRicolaa10 op 21-04-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Dan nog. Zo veel tabellen lijkt me niet kloppen. Daar moeten betere oplossingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een aantal moet je nooit laten afhangen van tabellen, of kolommen. Dus geen oplopende nummeringen in je structuur.

Verdiep je daarom eens in Databasenormalisatie: Wikipedia: Databasenormalisatie

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 10:47
Als je makkelijk een 'realtime' webapp wilt maken, dan zou je ook nog eens kunnen kijken naar Meteor. Zeer geschikt om snel een app in elkaar te 'hacken'

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Pagina: 1