Bewegingssensor op afstand uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
Beste Tweakers,

Graag zouden we bij ons op het werk een pagina op het intranet hebben waarop te zien is welke vergader/spreekkamers er bezet en vrij zijn. Het lijkt me erg mooi om er een bewegingssensor te hebben welke we op afstand uit kunnen lezen, en zo op de webpagina aan kunnen geven of de vergader/spreekkamer bezet of vrij is.

Weet iemand of dergelijke systemen bestaan?

Mvg,
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Waarom niet via outlook agenda's regelen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
ChojinZ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:37:
Omdat niet iedereen netjes de ruimte reserveert. Dat is wel de policy, maar simpelweg niet iedereen houdt zich eraan. Je wilt ook niet voor iedere 10 minuten een ruimte reserveren, dus dit zou een mooie oplossing zijn.
Daarnaast is het een leuk project, als het zou lukken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
ChojinZ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:37:
de bewegingssensor lijkt me toch een beter beeld geven. (Hier doen we het met een agenda, maar lang niet altijd gaat de vergadering ook echt door..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kontaktje maken op zo'n schuifbordje vrij/bezet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:46:
een kontaktje maken op zo'n schuifbordje vrij/bezet ..
Is lang niet zo cool als
Roy23 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:40:
:)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het wat mag kosten .. http://www.saville-av.com...izard-room-management.htm

zelf knutselen met een arduino, een pir een zender per kamer.. ontvanger ect. binnen een prof organisatie lijkt mij minder 'cool' maar wel leuk 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Omdat niet iedereen netjes de ruimte reserveert. Dat is wel de policy, maar simpelweg niet iedereen houdt zich eraan.
Dat is een kwestie van opvoeden lijkt mij.
[...]

Je wilt ook niet voor iedere 10 minuten een ruimte reserveren, dus dit zou een mooie oplossing zijn.
Daarintegen zit je wel weer met een ander probleem:
het kan gaan voorkomen dat je kijkt naar de sensor, je ziet dat de kamer vrij is en er vervolgens naartoe gaat. Als iemand anders op het zelfde moment ook kijkt naar de sensor en denkt: "Hey, de kamer is nu vrij, laat ik gaan vergaderen" dan heb je dus 2 personen die een kamer claimen omdat zij beide zagen dat de ruimte vrij was. Bij een reservering heb je dat probleem niet.
MisterEagle schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:44:
[...]

de bewegingssensor lijkt me toch een beter beeld geven. (Hier doen we het met een agenda, maar lang niet altijd gaat de vergadering ook echt door..)
Lijkt mij niet. Zie mijn voorbeeld van een vrije ruimte die door 2 personen geclaimd word zonder reservering.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
combinatie is misschien wel het beste.

Is er gereserveerd, zoja -> is er ook daadwerkelijk een gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
MisterEagle schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:12:
combinatie is misschien wel het beste.

Is er gereserveerd, zoja -> is er ook daadwerkelijk een gebruik
Dat zou denk ik ook wel de beste oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
ChojinZ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:54:
[...]

Dat is een kwestie van opvoeden lijkt mij.

[...]
In zat gevallen is het helemaal niet handig om te reserveren, zoals ik het zie in een bedrijf waar ik werkte tenminste.

Het gebeurde nog wel eens dat je even iets met iemand moest doorspreken, gewoon random tijdens een werkdag. In plaats van dat midden op de werkvloer doen en en snel kijken of er een vergaderhokje vrij is.

Gaat misschien om 5 min, echte vergadering kun je het niet noemen.

Zo'n outlook systeem is leuk voor echte afspraken, maar de korte "kijk eens even mee" gesprekken werkt dat gewoon niet voor. Veel te omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Is er niet al een alarmsysteem met bewegingsmelders aanwezig? Misschien kun je dan via de alarminstallatie uitlezen welke sensoren wel / niet getriggerd worden.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Wat nu als ze net de kamer aan het schoonmaken zijn of iemand telefoneert daar met zijn telefoon?

Wij gebruikte een spreadsheet dat alleen door receptie ingevuld kon worden en door iedereen gelezen kon worden - no reservation - no meeting!!

KISS

[ Voor 44% gewijzigd door clogie886 op 17-04-2014 08:34 ]

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:50:
als het wat mag kosten .. http://www.saville-av.com...izard-room-management.htm

zelf knutselen met een arduino, een pir een zender per kamer.. ontvanger ect. binnen een prof organisatie lijkt mij minder 'cool' maar wel leuk 8)
Wij hebben een soortgelijk systeem op kantoor. Is gekoppeld aan outlook en als je na 10 minuten niet de kamer in komt valt hij vrij, dus dit werkt met bewegings/geluid sensoren. Via het kastje kan je de agenda zien en ook adhoc meetings boeken op het paneeltje zelf.

Weet alleen even het merk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29

Rmg

Draadloze elcheapo bewegingssensor : http://www.ebay.com/itm/5...ain_0&hash=item23233d150e

433Mhz versie van een jeelink erbij http://www.digitalsmarties.net/products/jeelink

Er zal dan nog waarschijnlijk wat software op de jeelink moeten en je ontkomt er ook niet aan om wat software op de PC te draaien, maar hiermee zou je het moeten kunnen bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hmm ik zou een uC (bv een Arduino pro mini) combineren met een bewegingsmelder (PIR) en dat per kamer doen. Dan centraal koppelen met bv nRF24L01+ modules naar een arduino met een Ethernetshield. Vanaf daar naar een willekeurig script/webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 16:13
elke ruimte voorzien van webcam?
plugwise, en dan met plugwise "scan" gebruiken en daar de status van opvragen, ( misschien kan plugwise e.e.a. zelfs voor je maken.
als laatste kun je nog plugwose gebruiken, die achter de bewegingsmelder voor het licht zetten, om dan te kunnen zien of t ligt aan is of uit. (plugwise circles zijn goedkoper dan scan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
ChojinZ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:54:
Daarintegen zit je wel weer met een ander probleem:
het kan gaan voorkomen dat je kijkt naar de sensor, je ziet dat de kamer vrij is en er vervolgens naartoe gaat. Als iemand anders op het zelfde moment ook kijkt naar de sensor en denkt: "Hey, de kamer is nu vrij, laat ik gaan vergaderen" dan heb je dus 2 personen die een kamer claimen omdat zij beide zagen dat de ruimte vrij was. Bij een reservering heb je dat probleem niet.
Of, iemand weet niet meer in welke kamer hij moet zijn en loopt ze allemaal af, triggert alle sensoren en ze staan allemaal op "bezet". Zelfde voor de schoonmaakster, iemand die even het licht uitdoet, de secretaresse die een bloemetje op tafel zet, etc, etc.. Bovendien weet je niet hoe lang de kamer nog bezet zal zijn.
[...]

Omdat niet iedereen netjes de ruimte reserveert. Dat is wel de policy, maar simpelweg niet iedereen houdt zich eraan.
Bij ons was dat vrij simpel, reservering heeft altijd voorrang. Niet gereserveerd en een ander wel? wegwezen.

Wat me beter lijkt, een (digitale) parkeerschijf op de deur waarop je aangeeft tot hoe laat jouw bespreking duurt.
Pagina: 1