Toon posts:

Mavericks 101 Examen, voorbereiding stof?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag beste Tweakers! :*)

Morgen moet ik het Mavericks 101 examen afleggen, en heb hier gebruik gemaakt van een verplichte 3 daagse training, samen met de exam preparation guide.

Maar ik ben benieuwd of er nog andere tips & ticks lijstjes beschikbaar zijn, google geeft me namelijk erg weinig informatie, maar misschien dat iemand iets lokaal op zijn HD heeft staan?

Ben benieuwd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:35

3DDude

I void warranty's

Wat dacht je van dagelijks gebruiken?
Indien je wilt zijn er ook voor system administration CBT nuggets, hier zou je ook naar kunnen kijken.
Of dat specifiek voor mavericks 101 geldt dat weet ik niet, klinkt behoorlijk basaal..?

Heb je wel eens iets in terminal gedaan?
heb je wel eens console bekeken?
weet je alles te vinden? :)

[ Voor 19% gewijzigd door 3DDude op 16-04-2014 15:32 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:58
Als je de 3 daagse training gevolgd hebt mag dit geen probleem zijn. Genoeg verhalen op internet gelezen van mensen die het enkel met zelfstudie gedaan hebben.

Ik overweeg het examen in de toekomst ook een keer af te leggen, maar mocht iemand inderdaad nog oefenmateriaal oid hebben dan hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:57
Download even de Revise IT app op je iPhone, ongeveer 50% van de vragen komt letterlijk in het examen voor.

Mijn kennis vooraf was eigenlijk niet veel anders dan zelf een beetje klooien in OS X, maar ik heb totaal geen IT of systeembeheer ervaring. Heb zelf een 3-daagse cursus gedaan en geoefend met die app. Had toen een 90% score. EZ-PZ...

ps. Het is console, niet logger ;), bedank me maar na afloop :P

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
eindelijk!!
Ik overweeg al een poosje een Apple certificerings topic te openen!

Zelf heb ik de standaard online certificaten gehaald, heb nu OSX Support essentials aangeschaft, en daarmee zou je voldoende stof moeten kennen om het examen door te lopen!

Unflux, waar doe jij je examen? is er meer dat je met ons delen wil wat betreft dit onderwerp?
Waarom doe je het examen? is het voor je werk, of voor de lol? of of of..

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb in het verleden een aantal examens gedaan (o.a. voor ACSA traject, dat toen nog bestond) en vond de examens nou niet bijster spannend. Multiple choice en niet dusdanig moeilijk dat het met zelfstudie (lees: beetje door het boek heen werken) niet te doen is.

Dat was 10.4/10.5/10.6. Ik weet niet of de examens erop vooruit gegaan zijn, maar gezien het verdwijnen van het ACSA traject vrees ik eerder het omgekeerde. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen.

Ik ben qua examens meer gecharmeerd van de RedHat methode (RHCSA/RHCE/RHCA), waarbij je simpelweg achter een live systeem gezet wordt, een aantal opdrachten krijgt om uit te voeren met/op dat systeem, en een tijdslimiet. Op die manier wordt niet getoetst of je een multiple-choice test kan gokken, maar of je de materie ook écht beheerst. Of je secuur kunt werken. Of je begrijpt wat een regressietest is. ;) Of je kunt presteren onder tijdsdruk. Het is een stukje pittiger, maar dat maakt het certificaat imho ook wel waardevoller.

Enfin: benieuwd wat het tegenwoordig inhoudt ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Heb het Mavericks Support Essentials (101) examen nooit gedaan, maar de eerdere Support Essentials (10.7 en 10.8) examens waren allemaal zeer eenvoudig en zou je na een drie daagse cursus met twee vingers in de neus moeten kunnen halen. Sowieso is de beste voorbereiding op een dergelijk examen dagelijks intensief het OS gebruiken, dan zit je wel safe :) Desnoods nog de door Apple aangeraden literatuur doorwerken, dan zit je echt geramd :)

Het Server Essentials (201) examen is wel een stukje ingewikkelder. Maar ja, hierna ben je dan ook ACTC (volgens mij tegenwoordig het hoogste niveau?) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

DouweGNL schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:45:
Heb het Mavericks Support Essentials (101) examen nooit gedaan, maar de eerdere Support Essentials (10.7 en 10.8) examens waren allemaal zeer eenvoudig en zou je na een drie daagse cursus met twee vingers in de neus moeten kunnen halen. Sowieso is de beste voorbereiding op een dergelijk examen dagelijks intensief het OS gebruiken, dan zit je wel safe :) Desnoods nog de door Apple aangeraden literatuur doorwerken, dan zit je echt geramd :)

Het Server Essentials (201) examen is wel een stukje ingewikkelder. Maar ja, hierna ben je dan ook ACTC (volgens mij tegenwoordig het hoogste niveau?) ;)
Van wat ik zo kan vinden houdt het tegenwoordig inderdaad op bij ACTC. Jammer, want met name de meer gevorderde examens naar ACSA toe waren nog wel een beetje uitdagend. Aan de andere kant kan je je afvragen hoe groot de markt voor ACSA nog is, gezien het verwaarloosbare aandeel van OSX Server.

Voor hele kleine bedrijfjes is het nog wel een beetje interessant, maar verder heeft Apple eigenlijk na 10.6 al afscheid genomen van OSX Server

[ Voor 13% gewijzigd door Whieee op 17-04-2014 22:28 ]

Launching containers into space

Pagina: 1