Android in auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 08:08
Aangezien ik de laatste tijd veel en ook lange ritten in de auto zit, ben ik op zoek naar een mooie oplossing om te kunnen navigeren, bellen en muziek te luisteren.

Momenteel heb ik een redelijk werkzame situatie:
  • Peugeot 107
  • Sony autoradio met USB en AUX in
  • Parrot carkit
  • Nexus 5 met Sygic om te navigeren/bellen
  • iPhone 4s van werk om soundcloud/spotify te kunnen luisteren / bellen.
Dit werkt aardig, maar het is een geklooi om iedere keer als ik in de auto stap al die kabeltjes aan te sluiten, apps op te starten etc.
Plus de muziekbediening op de iPhone is niet erg veilig in het verkeer.
Ook is de kwaliteit van de aux in slecht, met ruis en dof geluid.
Geluid via USB stick rechtstreeks in de Sony radio is wel prima, maar de bediening is redelijk beperkt en ik moet continu nieuwe muziek handmatig iedere keer op die USB stick zetten.

Op zoek naar een betere oplossing hiervoor ben ik helaas nog niet veel tegengekomen.
Als er al iets bestaat wat een beetje in de buurt komt, dan is het hondsduur >:(.

Tot nu toe kwam ik bv dit tegen:
http://www.autoradioexper...ie-oem-speciaal-dashframe

waar je nog een 2din frame voor moet kopen:
http://www.autoradioexper...bouwframe-dashboard-frame

Dan ben je bijna €500 kwijt voor een systeem met onduidelijke specs (welke android versie? Wat voor soc draait het op etc.) en onduidelijkheid over mogelijkheid om te upgraden/apps te installeren.
Ook heeft Parrot een soortgelijk systeem voor rond de €500, deze draait ook nog op oude android en de specs zijn ook niet erg speciaal.

Wat ik wel erg mooi vond, maar helaas ook way overpriced was dit voor de C1:
http://www.citycartuning....teem-av-map-geosat-6.html

Vooral hoe dit weggewerkt zit in het dashboard is erg netjes.
Zo’n los klepje of houder voor een tablet ofzo zou al heel gaaf zijn.

Ik ben benieuwd of er hier goede tips zijn voor een mooi 2din systeem, het liefst op Android. Of wellicht een knappe mogelijkheid om bv. Een Nexus 7 tablet in te bouwen ofzo.
Ook ben ik benieuwd hoe jullie je usb/aux kabeltjes hebben weggewerkt via het dashboard.
Ik kon hier nog niet veel over vinden op dit forum en sowieso eigenlijk niet op internet. Maar ik ben vast niet de eerste die zoiets zou willen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het niet beter (en leuk) om zelf een LCD schermpje te fixen en een car PC te maken die je vervolgens ergens netjes wegbouwt. Dan laat je daar het OS op draaien wat je zelf wilt en kan je alles inrichten zoals jij het het liefst hebt :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-05 14:19

Sebazzz

3dp

Ik heb een JVC audioradio met Bluetooth. Die koppelt met mijn Windows Phone en dat werkt gewoon perfect. Muziek luisteren, nummers skippen, bellen. Allemaal geen probleem. Ik kan zelfs SMSjes ontvangen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
DennusB schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:23:
Is het niet beter (en leuk) om zelf een LCD schermpje te fixen en een car PC te maken die je vervolgens ergens netjes wegbouwt. Dan laat je daar het OS op draaien wat je zelf wilt en kan je alles inrichten zoals jij het het liefst hebt :)
Zat ik ook aan te denken, bv icm met een androidstick.
Echter zit je dan met de aansturing van het touchscreen.
Ik wil het namelijk wel makkelijk te bedienen hebben tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pusherman_ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:26:
[...]

Zat ik ook aan te denken, bv icm met een androidstick.
Echter zit je dan met de aansturing van het touchscreen.
Ik wil het namelijk wel makkelijk te bedienen hebben tijdens het rijden.
Mogelijk het geheel vervangen door een 7" Android tablet? (Nexus7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Fly-guy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:51:
[...]

Mogelijk het geheel vervangen door een 7" Android tablet? (Nexus7)
Overweeg ik ook, zoals aangegeven in mijn startpost. Echter hoe werk je dit weer mooi weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Je kunt sowieso extra ruimte creeren doordat je de versterker niet perse op de plek van de radio hoeft te hebben. Elders in het dashboard is dan ook prima mogelijk. Gewoon een 12V versterker pakken, en die input geven vanaf een tablet ofzo :)

Je zou zelf een dashboarddeel kunnen verzagen, en met fiberglas matjes een tablet erin kunnen verwerken. Inspiratie kun je wel halen uit dit topic denk ik: [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik heb even gekeken naar de Pioneer Appradio en zeker die appradio 3 (SPH-DA110) is een mooi apparaat:

http://www.pioneer.eu/nl/...35829/SPH-DA110/page.html

Ik liet me eerst weerhouden door de beperkte beschikbaarheid van apps. Maar na een beetje zoeken kwam ik er achter dat er een project bestaat om het beeld van een android device 1:1 te mirroren; Appradio Unchained:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2451980

Als je hier een android HDMI stick aan hangt, dan heb je dus de volledige android ervaring en mogelijkheden. Dit is exact wat ik zoek (denk ik).
Nu nog even goed nadenken of ik de investering de moeite waard vind.

Ik hou jullie wel op de hoogte en tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frens1
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04-2014
Misschien hier iets mee? Hebben ook Steerwheeling aansluiting. Moet je wellicht daar een verloopkabel bij versieren? Ook voor de power / LS aansluitingen, een verloop naar ISO kabel. Als je de eigen wagenmerk specifieke aansluitingen weet, kun je de bedrading er zo aan vast knijpen met van die kabel knijpers! (snijden zo door de isolatie heen, tenzij de kabel kernen te dun zijn).
Ik heb zelf de MM Android besturing 4.0.4 car speler zonder een DVD, die DVD intereseert mij niet zoveel.
Was een aardig gepruts in mijn Fiesta, maar hij zit en werkt! En ik moet zeggen, voor mij, speelt goed, Bleutooth/GPS/achteruitrij camera aansluiting enz.. :) Als je maar onder de (ik dacht) 450,-e blijft hoef je geen invoerrechten te betalen, alleen BTW. Bij mij was dat voor een totaal bestellings bedrag 255,-e ongeveer 29,80e BTW, kwam er dan nog bovenop.

http://www.chinavasion.co...S_Wi-Fi_3G_Bluetooth_RDS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 09:36
Kan je niet gewoon beter een Parrot Asteroid Smart en dan heb je tenminste kwaliteit ipv rare chinese namaakmeuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06-2020

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Appleman schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:17:
Kan je niet gewoon beter een Parrot Asteroid Smart en dan heb je tenminste kwaliteit ipv rare chinese namaakmeuk.
/nofi maar dit is wel een klassieke apple reactie, er is plenty goed spul dat uit China komt. De xiaomi's en oppo's maken ook echt een opmars en het feit dat er geen groot / bekend bedrijf achter zit betekent niet dat het troep is.

Voor mij zou de hardware trouwens niet de grootste zorg zijn maar de software, is er bijvoorbeeld een launcher die geschikt is als dashboard. Heb van de car mode sinds 2.3 geen spoor meer gezien. :?

http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:14
China spul kan inderdaad prima zijn, maar dan moet het prijsverschil wel de moeite waard zijn. Imho is dat het hier niet, ik zou liever 100,- meer uitgeven en voor de parrot gaan. Het gaat natuurlijk niet alleen om het prijsverschil en de kwaliteit, maar ook service, garantie en support spelen een factor. Zo'n 2din autoradio opsturen naar china voor garantie kost natuurlijk ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik heb even gekeken naar de Parrot Asteroid Smart, maar ik denk dat de mogelijkheden van een Pioneer Appradio 3 icm. androidstick dan wel beter zijn... Volledige vrijheid in wat je wilt installeren qua apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Pusherman_ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:52:
[...]

Overweeg ik ook, zoals aangegeven in mijn startpost. Echter hoe werk je dit weer mooi weg...
Daar is een topic over o p XDA, ergens. Kan het zo snel niet terug vinden maar daar zou je even naar kunnen kijken. Mensen hadden hele mooie oplossingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-04 14:55
Mmmm heel interessant topic. Ik ben met exact dezelfde gedachten aan het spelen voor de "nieuwe" auto van mijn vrouw. Betreft een Citroen C3 uit 2011. Nu wil zij voor haar werk een tablet gaat gebruiken, dus eigenlijk is dat voor mij de mooiste oplossing. Enige waar ik nog niet helemaal uitkom is hoe ik dan een telefoon handsfree moet gaan maken en de tablet als navigatie. Zit je volgens mij nog steeds met 2 standalones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 09:36
Je kan ook kiezen voor de Parrot Asteroid Tablet

2 in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Appleman schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:44:
Je kan ook kiezen voor de Parrot Asteroid Tablet

2 in 1.
Als ik die zo zie is het zeker interessant alleen vind het geen volwaardige tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Zoals ik al eerder zei wil ik graag de tablet als portable houden. Ik vraag me af wat jullie van de volgende oplossing vinden:
  • Auto radio met 1x AUX IN lekker laten zitten
  • Kleine audiomixer aanschaffen om van 2 inputs 1 veilige output te maken voor de AUX IN van de radio
  • Bijvoorbeeld Belkin Air nemen als Carkit voor de telefoon. AUX ingang in de mixer.
  • Tablet mounten voor navigatie en audiobibliotheek.
  • Audio van tablet of via BT naar BT-to-AUX reciever of direct inpluggen via jack in mixer (via BT scheelt weer een kabeltje)
  • Tablettalk installeren op Android tablet en Android telefoon. Kan je met je Tablet je telefoon opnemen die in je broekzak zit.
In theorie betekent dit dat als je instapt, je auto verbinding maakt met je telefoon en je tablet. De audio van je tablet (muziek en navigatie) over de speakers van je auto gaat. Je telefoon via de Belkin Carkit ook over je auto speakers gaat.

Kwestie van mooi wegwerken en voila, mooie portable oplossing. Je zou zelfs nog voor je tablet de app Car Home Ultra kunnen installeren voor een slick omgeving.

Enige wat ik denk ik nog niet heb kunnen tacklen is hoe je bijvoorbeeld via je tablet een contact uit kan kiezen om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Voor het gemak en de audio kwaliteit zou ik niet je phone via je tablet naar je radio laten lopen.
Ik denk dat je het beste een andere autoradio met bluetooth en een aux ingang kan namen.
Je kunt je telefoon dan rechtstreeks via BT met je autoradio verbinden en en de tablet met een kabeltje.

Zorg dat je van die autoradio de aux ingang eerst even test in de winkel. Het liefst een nemen met een aux ingang aan de achterkant, want tot nu toe merk ik vaak dat die aux ingangen (en zeker die aan de voorkant) slecht geluid en ruis geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Idee is ook niet om het geluid van de telefoon via de tablet te lussen, maar ze naast elkaar aan de AUX ingang aanbieden. Als je de een op BT zet en de ander op aux, moet je kanaal switchen bij bellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Dat is het verschil tussen bv muziek afspelen via je phone via BT naar je autoradio of bellen.

Bij muziek is het zeg maar echt een andere input. Bij bellen gaat het bellen altijd voor tov je input die je op dat moment hebt.

Dus of je nou via radio/aux/usb/bt muziek luistert maakt niet uit. Als je gaat bellen of gebeld wordt, dan heeft dat altijd voorrang
Pagina: 1