Logitech Harmony - aanpassen gedownload device zonder learn

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een Logitech Smart Control en gebruik dit om mijn beamer, AVR en scherm te besturen.
De beamer en AVR werken prima, maar het celexon Home Cinema scherm heeft wat issues.

Als ik een film wil starten en een "movie event" opstart gaan nu eerst alle apparaten aan, wordt de input juist gezet en daarna wordt het scherm pas naar beneden gedaan.

Echter heeft het scherm even nodig om naar beneden te gaan en zou het fijner vinden als het event daarmee begint. maar ik kan dit niet naar boven verplaatsen omdat het geen "power on command" is.

Op dit moment gebruik ik de afstandsbediening die ik gevonden heb in de repository omdat het mij niet gelukt is om het goed zelf op te nemen. de wizard zegt dan wel dat het gelukt is, maar als ik het commando zend dan gebeurd er niks.
De afstandbediening heeft wel de juiste knoppen omhoog, omlaag en stop. maar zou dit graag willen veranderen in "aan", "uit", "stop"

Is het mogelijk om een bestaande control te veranderen zonder de leer mode te gebruiken?
Of is er wel een workaround om een "normaal" commando boven aan de lijst te krijgen?

Is er iemand al tegen een gelijkwaardig probleem aangelopen en heeft dit kunnen oplossen?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:37

TommieW

Numa numa.

Bij de eigenschappen van de activiteit zou je de volgorde van het inschakelen moeten kunnen instellen.

Ik weet niet precies hoe die Smart Control van jou werkt: ik heb alleen ervaring met de Harmony One.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Madcat
  • Niet online
De volgorde kan ik wel aanpassen, maar het moet met power on beginnen.
Als ik het commando op de plek sleep waar ik het wil hebben zegt hij dat dat niet kan/mag.

Gebruikt de Harmony One dan andere software dan de Smart Control?
De web applicatie of IOS tool geven dezelfde foutmelding, de exacte melding weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dan je pas custom commands kon sturen als alle apparatuur aan staat. Terwijl ik heb aangegeven in de configuratie dat dit apparaat geen aan en uit knop heeft.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:33
Madcat schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:12:
De volgorde kan ik wel aanpassen, maar het moet met power on beginnen.
Als ik het commando op de plek sleep waar ik het wil hebben zegt hij dat dat niet kan/mag.

Gebruikt de Harmony One dan andere software dan de Smart Control?
De web applicatie of IOS tool geven dezelfde foutmelding, de exacte melding weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dan je pas custom commands kon sturen als alle apparatuur aan staat. Terwijl ik heb aangegeven in de configuratie dat dit apparaat geen aan en uit knop heeft.
Kan je niet aangeven dat ie wel een aan/uit-knop heeft, deze bovenaan zetten (dat doet toch niks) en gelijk erna je scherm naar beneden laten gaan?

• Madcat
  • Niet online
Dat kan dus helaas niet, eerst moeten alle apparaten aan worden gezet en alle input commandos gedaan worden, en daarna kan er pas een custom command worden gestuurd.

De eerst mogelijke plek die wordt geaccepteerd door de software is onderaan....

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:33
Madcat schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:36:
Dat kan dus helaas niet, eerst moeten alle apparaten aan worden gezet en alle input commandos gedaan worden, en daarna kan er pas een custom command worden gestuurd.

De eerst mogelijke plek die wordt geaccepteerd door de software is onderaan....
Ik zou de helpdesk bellen of mailen. Zij kunnen dan een custom activiteit voor je aanmaken.

Althans, dat konden ze vroeger met de oude software. Misschien is dat nu niet meer mogelijk, maar proberen kan altijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Rogar op 16-04-2014 19:19 ]

• Madcat
  • Niet online
Ik heb het inmiddels opgelost door 2 knoppen te gebruiken bij het aan en uit schakelen.
aan de fictieve aan knop heb ik de down knop toe gevoegd, nu is het wel mogelijjk!

bedankt voor het meedenken
Pagina: 1