Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Galaxy S5: Samsung-telefoon volgens het boekje

Pagina: 1
Acties:

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik had het ook al in de comments gezet, maar ik was even vergeten (zullen we het schuiven op het net wakker zijn) dat er natuurlijk ook nog GR was.

Iets wat ik persoonlijk een redelijk kritiek punt vind aan de vingerafdruk scanner, is het feit dat hij nogal makkelijk te omzeilen is. Zie bijvoorbeeld dit artikel. Niet alleen is het makkelijk te omzeilen, maar omdat er niet na elke reboot een pin ingevoerd hoeft te worden bij het eerste gebruik is het nog eens onveiliger dan bijvoorbeeld bij de iPhone. Daarnaast is het ook gevaarlijker omdat het gebruikt kan worden om paypal betalingen te doen.

Persoonlijk vind ik dit een zeer groot minpunt. Het was al een gimmick, maar nu is het ook nog eens een beveiligingsrisico. Daarnaast laat het, imo, zien dat Samsung het helemaal niet zo nauw heeft met beveiliging (dit soort tactieken waren immers al lang bekend en toch is het nog steeds mogelijk) en doet mij dus ook twijfelen aan de algemene veiligheid van de S5. Zoals RobbieB is het helemaal niet bekend wat er met de gegevens van de vingerscanner gebeurd, wat redelijk zorgwekkend is.

Helaas is dit allemaal niet in de review terug te vinden, terwijl dit, volgens mij, toch wel een redelijk kritiek punt is.

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 16-04-2014 09:47 ]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Goed punt :) een review wordt bij ons iets eerder opgeleverd dan het daadwerkelijke publicatiemoment ivm eindredactie en opmaak, en dit nieuws viel er daarom net buiten. Ik heb een passage toegevoegd aan het stuk over de scanner en ook melding ervan gemaakt in de conclusie.

Verwijderd

Gropah schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:42:
Ik had het ook al in de comments gezet, maar ik was even vergeten (zullen we het schuiven op het net wakker zijn) dat er natuurlijk ook nog GR was.

Iets wat ik persoonlijk een redelijk kritiek punt vind aan de vingerafdruk scanner, is het feit dat hij nogal makkelijk te omzeilen is. Zie bijvoorbeeld dit artikel. Niet alleen is het makkelijk te omzeilen, maar omdat er niet na elke reboot een pin ingevoerd hoeft te worden bij het eerste gebruik is het nog eens onveiliger dan bijvoorbeeld bij de iPhone. Daarnaast is het ook gevaarlijker omdat het gebruikt kan worden om paypal betalingen te doen.

Persoonlijk vind ik dit een zeer groot minpunt. Het was al een gimmick, maar nu is het ook nog eens een beveiligingsrisico. Daarnaast laat het, imo, zien dat Samsung het helemaal niet zo nauw heeft met beveiliging (dit soort tactieken waren immers al lang bekend en toch is het nog steeds mogelijk) en doet mij dus ook twijfelen aan de algemene veiligheid van de S5. Zoals RobbieB is het helemaal niet bekend wat er met de gegevens van de vingerscanner gebeurd, wat redelijk zorgwekkend is.

Helaas is dit allemaal niet in de review terug te vinden, terwijl dit, volgens mij, toch wel een redelijk kritiek punt is.
Ik wil even zeggen dat ik de pincode ook erg onveilig vind. Je kan die gemakkelijk bij iemand afkijken en daarmee heb je toegang tot al die persoons z'n e-mail, foto's, contacten etc. Ik vind dat redelijk zorgwekkend.

Ook de patrooncode is gemakkelijk af te kijken of in 90% van de gevallen op te maken uit de vlekken(strepen) op het scherm ( http://static.usenix.org/...tech/full_papers/Aviv.pdf ).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 10:06 ]

Verwijderd

Telkens als je de telefoon wil opladen, moet je dit dus lospriegelen en hoewel dat na verloop van tijd enigszins went, blijft het een beetje irritant. Dat is bij andere waterdichte telefoons, zoals de Xperia's van Sony, echter niet anders. Het is de prijs die je betaalt om te kunnen bellen onder de douche
Vreemde opmerking
De xperia's Z1 en Z2 hebben een magnetisch oplaadpunt.
Die hoef je niet via USB op te laden maar kun je gewoon in een dock plaatsen of met een magnetische oplaadkabel opladen zonder telkens een klepje open te frunniken.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Dat vind ik helemaal geen vreemde opmerking; dat charging dock/magnetische lader krijg je er namelijk niet bij en moet je los kopen. Het overgrote deel van de Xperia Z1/Z2-bezitters zal hun telefoon met de meegeleverde lader opladen en krijgt dus met het klepje te maken. Heb het voor de volledigheid erbij gezet.

• quarkstar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10 19:15
Goede en informatieve videoreview Wout !
Pagina: 1