Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuis netwerk video streamen vanaf nas

Pagina: 1
Acties:

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 16:52
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar het frustreert mij enorm, dus ik zal eerst de situatie schetsen en dan het probleem.

In mijn meterkast komt de internet verbinding binnen en staat de modem. Via zo'n ding dat via het elektriciteit netwerk werkt staat de router in de woonkamer. Hier heb ik mijn nas op aangesloten.

Ik woon in een nieuwbouwwoning en heb overal slecht signaal. Ik heb daarom een access point boven geplaatst en bedraad verbonden met de modem.

Misschien allemaal niet heel netjes en alles doet het. Vanuit het hele huis kan ik met mijn Android tablet en telefoon met es file Explorer alle bestanden zien, bekijken en afspelen zonder problemen.

Nu heb ik alleen een dell xps 12 gekocht en die ziet de Nas als ik op het access point zit soms niet meer. De laptop vindt hem sowieso niet, maar daar rechtstreeks verbinding te maken met het ip adres werkt het soms wel. Ook stottert het afspelen van films als hij wel verbonden is, veel meer dan op de Android devices.

Nu hoef ik verder geen speciale dingen te doen. Ik wil eigenlijk gewoon op mijn Windows laptop hetzelfde kunnen als de combinatie android en es file Explorer.

Kan dit?

Edit ik gebruik op de xps12 alleen verkenner en vlc.

Verwijderd

Je zit op zich goed maar je maakt het moeilijk om de vraag te beantwoorden. Je beschrijving levert een hoop informatie maar laat cruciale informatie achterwege (zoals het merk en type van de elektriciteits-adapters, aantal elektriciteits-adapters, merk en type van de NAS, merk en type van het access point, instellingen van het access point, merk en type android tablet en telefoon, OS versies)

Het is per definitie zo dat ethernet over powerline een beetje een gok is. Soms werkt het prima, soms ook niet. Als je dan het verkeer ook nog eens over WiFi laat lopen, ben je helemaal aan de goden overgeleverd. Dan heb je ook nog de NAS als factor, afhankelijk van het merk en type kan de performance verschillen.

Kortom, het klinkt mij niet vreemd in de oren dat het in deze situatie op een tablet/telefoon prima werkt maar dat het op een laptop niet vooruit te branden is. Vervelend is het natuurlijk wel.

De beste oplossing is je laptop via een netwerkkabel direct met het NAS te verbinden. Doet het probleem zich nog steeds voor? Dan is het de combi NAS-laptop.
Loopt alles prima in de bovenstaande situatie? Dan verbind je de laptop via de powerline met de NAS. Doet het probleem zich nu voor? Dan is het je powerline-laptop combi.
Herhaal bovenstaande met NAS-WiFi-Laptop en NAS-Powerline-WiFi-Laptop indien nodig.