P III 550E @ 733 gaat niet.

Pagina: 1
Acties:

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Topicstarter
Mijn Coppermine van 550 Mhz wil boven de 633 Mhz niet stabiel lopen.
Het gaat o.a. mis bij de 3D Mark99 Max demo met de melding ( File music.dat is not in orginal form.)
Ook treden er script en registerfouten op.

Mijn systeen Abit BE6II , P3-550E, 128Mb 133Mhz,Asus V3800TV AGP, SB Live Value, WD 20 GB.

Bios versie QJ ( RV geeft IRQ Probl.)
De Ultra ATA66 is uitgeschakeld
CPU Core op 1.7V helpt niet.
Geheugentiming 3,3,3.

Heeft iemand nog goede raad of heb ik gewoon pech.

Verwijderd

Corevoltage verhogen en kijken wat ie dan doet. Met je Abit mobo kun je niet hoger als 1.75V maar als je de bios flashed terwijl het corevoltage op 1.70 staat, heb je na het flashen 1.80V als default en kun je hem ophogen tot 2.05V.
BTW wat voor koeling heb je? (zorg bij oc-en altijd voor extra goede koeling ipv de standaard fans) Het lijkt alsof de proc fouten maakt en dat kan komen door een te hoge temp. vanwege een hoog corevoltage.
Suc6

• Bertus | IA
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03-2009

Bertus | IA

member of pienie

Topicstarter
Er zit een Iceberg dual fan koeler op, de temp is 53 graden.
Met de standaard koeler en de CPU op 550 Mhz was dit 58 graden.
Volgens de leverancier zijn dit geen verontrustende temperaturen.
Ik gebruikte ook Cpuidle om de temp wat lager te houden maar nu het uitgeschakeld is lijkt het systeem wat stabieler te zijn.

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een coppermine die 53 graden wordt?

Mijn 500 coppermine wordt op 733 nog geen 40. Misschien dat ik iets mis hoor maar...

Verwijderd

Ik zou bij 53 graden meteen naar de winkel rennen om een fatsoenlijke koeler te kopen.
Ik heb een Celly2 566, eerst geprobeerd op 100Mhz FSB maar wilde ie niet booten, hij werd meteen 53 graden met een corevoltage van 1.75V. Nu met mijn Golden Orb, stabiel op 850Mhz met een corevoltage van 1.85V wordt ie maar 31 graden. Ik denk dat extra koeling een uitkomst voor je is.

Verwijderd

Ik heb mijn PIII550E@825 en 150MHz FSB met twee ICEberg coolers op een Titan heatsink met een extra 6x6 turbo cooler in het midden er bij gezet, en aan de achterkant een 5x5 afzuigende fan op het clipsysteem gemonteerd.

En bij mij blijft hij onder de 40 graden.

Maar het kan zijn dat ie bij jou de Thermal Core Diode direct uitleest via het circuit van de Abit, dat hebben de nieuwere BE6II's, moet je even kijken of er een sensor onder aan naast het slot 1 zit.

Anders is de 59 graden te hoog!
Leest ie het uit via die Interne CPU Thermal Core Diode dan is er niks aan de hand, want dan is het logisch dat ie in de kern 58 graden meet!

Maar bij mij komt er wel een Alpha Combo op voor alle zekerheid. http://hardware.netmenu.nl
Pagina: 1