Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37
M'n computer doet het dus opeens niet meer. Vanmiddag nog een remote desktop sessie gehad maar toen ik thuis kwam stond die nog wel aan alleen kreeg ik geen beeld. Kon hem ook niet uitzetten via de power knop (4seconden) dus de voeding maar uitgezet. Opstarten ho maar. Hoopte op een kapotte voeding maar een andere voeding doet precies hetzelfde. Er staat wel stroom op het moederbord en alle fans spinnen op voor de rest helemaal niks anders. Moederbord spontaan overleden? Heb ook al geprobeerd zonder video kaart via de onboard gfx en/of zonder dimms op te starten en heb het cmos gecleared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Iets meer informatie kan geen kwaad.
Heb je al Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Niet doorgenomen, maar heb het volgende gedaan:

1. Videokaart eruit gehaald en met onboard GFX geprobeerd en alle HDDs etc losgekoppeld.
2. Met 1 dimm en zonde dimms
3. Nieuwe voeding geprobeerd
4. Alle kabels gecheckt.
5. CMOS gecleared
6. Batterij uit het moederbord gehaald.

Het systeem Phenom II 965 is niet overklokt en met de Corsair dimms (2x2GB) heeft ie jaren fijntjes dienst gedaan.Moederbord is overigens aan het topic gekoppeld.

[ Voor 10% gewijzigd door paragon op 15-04-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Geen defecte onderdelen op het moederbord te zien ? Een bolle condensator bijvoorbeeld ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Nee die zien er allemaal nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Moederbord is wel een erg grote kanshebber met de dingen die je getest hebt. Het zou eigenlijk alleen anders nog de CPU kunnen zijn maar die kans is erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ja daar ging ik ook niet vanuit. Vind het alleen wel vreemd dat het systeem niet uitgaat als ik de power knop 4s lang ingedrukt hou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het moederbord geen sluiting met de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Dat ga ik morgen uitzoeken, maar het lijkt me sterk dat die opeens sluiting maakt. Morgen ga ik iig breadboarden... ..pffff

Update 1
Ik heb dus weer een post. Via de power switch pinnen op het moederbord kan ik het systeem wel aan zetten, maar ook bij 4s contact weer uitzetten. Nu even uitzoeken of het door de knop op de kast komt... 8)7

Update 2
Het was de reset knop of kabel. Deze heb ik dus uiteindelijk losgelaten en nu doet die het weer prima. Na wat opstart problemen ivm harddisks en een gereset bios.

[ Voor 66% gewijzigd door paragon op 16-04-2014 13:38 ]

Pagina: 1