• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:30
http://launch.blendle.nl/images/blendle_logo.png

Dit is Blendle. Je bladert gratis door kranten en tijdschriften. Je volgt vrienden, collega's en BN'ers en leest de artikelen waarvan zij vinden dat je ze niet mag missen. En je betaalt altijd alléén voor wat je leest.

nieuws: Onlinekiosk Blendle gaat 28 april open voor grote publiek

Ik ben Blendle nu een paar dagen aan het uittesten en het bevalt me zeer goed. De grootste toegevoegde waarde voor mij:
  • ik kan via alerts kijken wat er over bepaalde onderwerpen geschreven wordt
  • ik hoef niet meer te kiezen tussen een lokale en een landelijke krant (ik lees ze nu beide)
Voor de eerste die zich bij me meldt via DM heb ik een invite met € 2,50 tegoed

...less is more

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat eerste vind ik vooral handig voor mn scriptie, direct alerts als er nieuws is over mn onderwerp.

Hoi!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 14:25

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bedankt voor de invite, funk-e! Net even wat rond zitten kijken, en het werkt inderdaad geweldig. Komt trouwens mooi uit, net nu ik een onderzoek doe naar de digitale krant. ;)

Wat me wel meteen op viel was:
- Klöpping spreekt in het filmpje hierboven (uit september 2013, ik weet) over de mogelijkheid om te kunnen delen via Facebook, maar die is voor mij onvindbaar
- Brabants Dagblad bevat alleen het 's Hertogenbosch gedeelte, en niet bijvoorbeeld Tilburg Plus. Nu maakt dat voor mij niet zo veel uit omdat wij thuis toch al een abonnement op deze krant hebben. En ik verwacht dat dit binnenkort wel tot de keuzes behoort.
- bij de NRC.next zijn grote artikelen van 1 pagina net zo duur als een klein artikel van 10 regels. Dat kleine artikel is vaak ook meer een alinea van een groter artikel. Om nu meerdere malen 10 cent te betalen om het volledige artikel te kunnen lezen vind ik wat te veel van het goede.

• funk-e
hyptonize schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:49:
- Klöpping spreekt in het filmpje hierboven (uit september 2013, ik weet) over de mogelijkheid om te kunnen delen via Facebook, maar die is voor mij onvindbaar
kan ik ook niet vinden
- Brabants Dagblad bevat alleen het 's Hertogenbosch gedeelte, en niet bijvoorbeeld Tilburg Plus. Nu maakt dat voor mij niet zo veel uit omdat wij thuis toch al een abonnement op deze krant hebben. En ik verwacht dat dit binnenkort wel tot de keuzes behoort.
Dit valt mij ook op bij het dagblad van het noorden (daar kun je de speciale regio-edities ook niet van terugvinden)
- bij de NRC.next zijn grote artikelen van 1 pagina net zo duur als een klein artikel van 10 regels. Dat kleine artikel is vaak ook meer een alinea van een groter artikel. Om nu meerdere malen 10 cent te betalen om het volledige artikel te kunnen lezen vind ik wat te veel van het goede.
Dat is ook in de Quote het geval: een ingezonden brief van 4 regels kost daar €0,29, net zo duur als een groot artikel. Ik denk dat ze hier nog een oplossing voor moeten zoeken.

Het is trouwens ook een enorme klus om de artikelen in Blendle te krijgen:
Elke nacht sturen tientallen kranten uit verschillende landen ons duizenden artikelen, in een mix van PDF-, JPEG- en XML-bestanden (ja echt, zo werkt dat). Elke uitgever heeft zijn eigen systeem met een eigen format, en elke nacht converteert ons workflowsysteem al die verschillende feeds naar ons eigen format, voor gebruik in één centrale database. Voor elke uitgever die besluit mee te doen aan Blendle moeten we ons workflowsysteem aanpassen.
bron

...less is more

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 14:25

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Gelukkig is het nog in béta, want er moeten nog wel wat dingen gebeuren. Maar dat zijn details. Over het algemeen werkt het echt heel lekker en het is echt een geweldig concept. Ik hoop ook dat er nog een mobiele app wordt gebouwd.

Shit, ik kwam er net achter dat ik enkele uren geleden een mail heb ontvangen dat ik ben uitgenodigd voor Blendle. Deze heb ik niet gezien en ik heb de code van funk-e gebruikt. :X Dus mocht iemand alsnog interesse hebben in een invite, stuur me even een PM!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:42
Heb gisteren een invite gekregen, werkt erg goed en zie er wel potentie in. Nu nog meer kranten en magazines.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:51
hyptonize schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:23:
Gelukkig is het nog in béta, want er moeten nog wel wat dingen gebeuren. Maar dat zijn details. Over het algemeen werkt het echt heel lekker en het is echt een geweldig concept. Ik hoop ook dat er nog een mobiele app wordt gebouwd.

Shit, ik kwam er net achter dat ik enkele uren geleden een mail heb ontvangen dat ik ben uitgenodigd voor Blendle. Deze heb ik niet gezien en ik heb de code van funk-e gebruikt. :X Dus mocht iemand alsnog interesse hebben in een invite, stuur me even een PM!
Het werkt zeker goed. Ook op mobiel. Ik snap dus alleen nooit waarom mensen er een aparte app voor willen? Die site van hun is responsive en werkt perfect op pc, tablet en mobiel. Wat heeft een app nog voor meerwaarde?

Twitter

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 22:57

iChaos

It's Lupus.

Klinkt als een interessant concept :) Mocht iemand een uitnodiging over hebben om er eerder op te kunnen, dan hoor ik het graag!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:05
Inmiddels kan iedereen een account aanmaken. Behalve wat kinderziektes ben ik onder de indruk. Als de prijzen van sommige artikelen nog war zakken, denk ik dat dit zeker een succes kan worden.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:26
Ik zelf ook zeker onder de indruk. Ik vraag mij alleen af waarom dat de prijzen zo sterk verschillen. Als je een artikel van de new scientist pakt kost die steevast rond de 80 cent maar een artikel in de elsevier is een stuk goedkoper.

Eerlijk gezegd ben ik zelf nog niet te spreken van de kwaliteit van de artikelen. Ik mis bij het lezen zo de afbeeldingen die er in de preview wel bij staan.

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
De prijzen van artikelen worden voor zover ik weet bepaald door de uitgever. Daar kan Blendle dus niet zo veel aan doen. NRC is redelijk goedkoop maar rekent voor alles hetzelfde, VK heeft meer diverse prijzen maar kan fors duurder zijn. Zo krijg je dus concurrentie tussen aanbieders. Ik denk dat het een kwestie wordt van kijken welk prijspijl gaat aanslaan.

Wat ik irritant vindt is de iPad bug (crashes van de browser) en ook het feit dat je slecht kan zien hoe groot een artikel eigenlijk is. Je kan natuurlijk wel snel sluiten of geld terug vragen als het korter is dan je dacht, maar van te voren weten is m.i. toch prettiger. Wat mij opviel is dat je advertenties niet kan openen. Die zou ik als gratis artikel verwachten eigenlijk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• funk-e
ATS schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:35:
Wat mij opviel is dat je advertenties niet kan openen. Die zou ik als gratis artikel verwachten eigenlijk.
+1

Dit is echt een gemiste kans. Vooral omdat uitgevers hiermee veel waardevolle informatie kunnen krijgen (aantal clicks, personen die x lezen bekijken advertentie y enz)

...less is more

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 12:49

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik zie hier weinig toekomst in, tenzij er een 'spotify'-achtig model komt waarbij je voor een vast bedrag per maand onbeperkt toegang hebt. De gemiddelde particulier zal echt niet voor 80 cent een artikel "kopen" terwijl hij voor 2,5 x dat bedrag een volledige krant krijgt. Ik ben in het verleden ook wel eens op sites van kranten gestuit die mij los voor een bepaald artikel wilden laten betalen, in dat geval haakte ik meestal af en ging ik de informatie wel elders halen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• funk-e
Tsjipmanz schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:23:
Ik zie hier weinig toekomst in, tenzij er een 'spotify'-achtig model komt waarbij je voor een vast bedrag per maand onbeperkt toegang hebt. De gemiddelde particulier zal echt niet voor 80 cent een artikel "kopen" terwijl hij voor 2,5 x dat bedrag een volledige krant krijgt. Ik ben in het verleden ook wel eens op sites van kranten gestuit die mij los voor een bepaald artikel wilden laten betalen, in dat geval haakte ik meestal af en ging ik de informatie wel elders halen.
Je moet niet vergeten dat dit de eerste stap is.

Je kan nooit van het oude vastgeroeste model naar ineens een spotify-achtige dienst. Die stap is veel te groot. Uiteindelijk zullen we wel daar terecht komen, maar dit is slechts de eerste stap.

Ik ben zelf erg enthousiast omdat ik verschillende bladen kan lezen voor relatief weinig geld. Als ik een papieren krant lees, lees ik slechts 10% van de artikelen (waarvan misschien de helft niet eens echt interessant is). In Blendle pik ik die 5% eruit en lees ik daarnaast veel meer verschillende kranten en bladen.

Maar het belangrijkste voordeel tov een abonnement op een krant: Als ik geen tijd heb lees ik niets, maar betaal ik ook niets.

Een app vind ik trouwens wel onmisbaar, dus ik hoop dat deze snel gelanceerd wordt. Het offline lezen van artikelen zou voor mij heel veel waarde hebben omdat ik dagelijks met de trein reis (met een slechte 3g en wifi-verbinding)

[Voor 8% gewijzigd door funk-e op 30-04-2014 16:59]

...less is more

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat er wel een markt voor is, maar dat dit een vrij beperkte is, gezien de grote hoeveelheid `gratis informatie´ die (op legale wijze) beschikbaar is. Maar we zullen zien, misschien zit ik er faliekant naast. Ik zal er in elk geval geen gebruik van maken.

- Soulseek rulez -

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Ik had eigenlijk verwacht dat tweaker Wace http://tweakers.net/gallery/52805/ de TS zou zijn.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-06 22:31
Biersteker schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:01:
Ik had eigenlijk verwacht dat tweaker Wace http://tweakers.net/gallery/52805/ de TS zou zijn.
Dat dacht ik dus ook!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ik erger me vooral aan de mailtjes die je krijgt.. Heb alerts staan op Oekraine en Turkije, en ik word al overspoeld met mailtjes, dat is wel een hele irritante eigenschap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mailtjes is ook mijn grootste ergernis. Sowieso omdat er een 3-tal standaard aan staan blijkbaar. Irritant gedrag :(

Nu alles uitgezet, slechte start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
Inderdaad het aantal mailtjes is voor mij ook een probleem. Maar wat ik raar vind is dat je niet kunt kiezen om bijvoorbeeld wekelijks bericht te krijgen. Of 3x per week. Ik had gehoopt dat men dat iets beter had uitgewerkt.

• PWM
  • Niet online
Gebruik het nu op mijn laptop (met 15 inch QHD scherm) en iPad Air. 2 schermen die lekker lezen. Ook de Surface RT die ik heb leest ook nog lekker.

En nu ik gewend ben: Blendle werkt wel erg goed. Zit lekker te lezen en door kranten te bladeren, zoals mijn vader vroeger (en nu nog :p ) 's avonds de kranten doorneemt.

Werkt erg fijn. Je klikt wel snel een 2-3 euro weg als je niet uitkijkt.

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:12

Scrummie

Think different

Het standaard krijgen van mails, het standaard laten volgen van allerlei mensen, het feit dat je op Twitter om de haverklap artikelen tegen komt die van Blende komen, zonder dat het er bij staat, en je dus de eerder verguisde paywall tegen komt, en het overmatige gehype van Klopping en de hele perswereld erom heen, en dat het lijkt alsof alleen de 'journalistieke' wereld hier op zit te wachten (90% van de mensen die ik ken in het echt weet niet wat of wie Blende is) zodat ze eindelijk weer eens wat verdienen, heeft ervoor gezorgd dat ik er nu al zo'n afkeer naar heb, dat ik driftig op zoek was naar een "verwijder account" knopje, maar niet kon vinden. Alle alerts en dergelijke uitgezet, Klopping ontvolgd op Twitter, en ik wacht rustig af of het een succes word, maar ik verwacht het alles behalve.

Doelgroep is gewoon veel te klein.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Webgnome
PWM schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 19:52:
Je klikt wel snel een 2-3 euro weg als je niet uitkijkt.
En dat is nou juist het probleem denk ik van dit soort diensten. Vergelijkbaar met een f2p game of Itunes. De bedragen zijn zo klein dat je er geen erg in hebt hoeveel je eigenlijk uit geeft. Verder ben ik het volledig eens dat het door de gehele opt-out constructie erg irritant begint te worden.

Laatst een mail gestuurd of dat het er ooit nog aan komt dat je iedereen in één klap kan ontvolgen wordt ik direct met JE aangesproken.. sorry maar dat gaat ook niet helpen.

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Webgnome schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:44:
[...]
Laatst een mail gestuurd of dat het er ooit nog aan komt dat je iedereen in één klap kan ontvolgen wordt ik direct met JE aangesproken.. sorry maar dat gaat ook niet helpen.
Nou he, de brutaliteit :X

- Soulseek rulez -

• Scrummie

Scrummie

Think different

Mja, jij hecht daar geen waarde aan. Anderen wel. Moet je in een land waar klantvriendelijkheid en service wel gewaardeerd word echt niet mee aankomen. En dan bedoel ik niet Nederland natuurlijk ;-).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Als je inlogt op GoT staat er ook "Je wordt doorgestuurd waar je vandaan kwam". Op vi.nl staat "Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn" Sterker nog, vrijwel elke Nederlandstalige site heeft dit soort meldingen. Het is in de 21 eeuw vrij normaal geworden om op internet mensen aan te spreken met "je". Dat wil niet zeggen dat vousvoyeren helemaal niet meer moet, netjes is het wel, maar wanneer iemand van 32 al verontwaardigd is dat hij met "JE" wordt aangesproken gaat dat nergens over. Het gaat hier om een 'hip' initiatief als Blendle, niet om de site van MAX of een uitvaartbedrijf.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ze proberen er een beetje geforceerde hipheid in te krijgen. Knoppen met "Supersymphatiek" ipv OK of het hebben over de " Interwebs".

Heb er geen last van, maar het staat een beetje dom. Aan de andere kant, het zal ook wel met doelgroep te maken hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

PWM schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:13:
[...]
Ze proberen er een beetje geforceerde hipheid in te krijgen. Knoppen met "Supersymphatiek" ipv OK of het hebben over de " Interwebs".
:') Dat soort dingen zou eerder reden voor mij zijn om af te haken dan het feit dat ik met "je" aangesproken zou worden

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik haak nu ook af. Ik heb de klantenservice benaderd voor een probleem. Die meld mij nu dat ik lieg en dat mijn probleem helemaal niet kan 8)7

Even tegoed opmaken en wegwezen dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 561095

Wordt geen succes. Sowieso is de NL-markt te klein. En concurrenten zoals Nu.nl en Tweakers.net bieden hun artikelen gewoon gratis aan. Over een half jaar is de hype over en over een jaartje (of twee) trekken ze de stekker er uit, let maar op. Echt veel betalende mensen om het een goudmijntje te laten worden, gebeurt toch niet.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 561095 op 09-05-2014 10:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind het echt een enorm slecht concept. Iedereen roept altijd maar dat alles gratis, open en vrij moet zijn op internet en nu moet ik gaan dokken voor m'n nieuws. Dan maar een RSS feed hoor...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik vind het echt heel relax en tof. Ik koop graag de groene of bijv. de zaterdag versie van de trouw maar ik mis op deze manier wel altijd de zaterdagversie van de VK, die ik ook graag lees. Nu kan ik alle kranten doorbladeren en gewoon lezen wat ik wil.

Het enige wat ik mis is goede integratie met mijn kindle :(

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 16:11
funk-e schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:56:
Je moet niet vergeten dat dit de eerste stap is.

Je kan nooit van het oude vastgeroeste model naar ineens een spotify-achtige dienst. Die stap is veel te groot. Uiteindelijk zullen we wel daar terecht komen, maar dit is slechts de eerste stap.
Waarom niet? Dat deed Apple ook met de muziekindustrie. Het is vaak een buitenstaander die laat zien dat je wel degelijk een industrie op zijn kop kunt zetten. Dat komt echter zelden van de gevestigde orde, omdat die blijven vasthouden aan hun oude verdienmodel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 11:35

samo

yo/wassup

Maar iTunes ging ook niet van 0 naar werdeldveranderaar. Heck, zelf spotify heeft er rustig te tijd voor genomen. Zomaar verwachten dat iemand anders ineens de ideale oplossing neerzet vind ik redelijk naief.

Ik vind het vooral goed om te zien dat er niet alleen bedacht wordt wat een alternatief kan zijn, maar dat we ook kunnen kijken of het wat is. Voor het incidenteel artikel, bijvoorbeeld omdat iemand er naar linkt, zie ik mezelf het dan ook zeker gebruiken. Net als de correspondent voor wat meer achtergrond en nieuwe informatie.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funk-e
PWM schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:58:
Ik haak nu ook af. Ik heb de klantenservice benaderd voor een probleem. Die meld mij nu dat ik lieg en dat mijn probleem helemaal niet kan 8)7

Even tegoed opmaken en wegwezen dus.
wat was het probleem dan? ben wel benieuwd

...less is more

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11
Ik vind het helemaal ideaal werken. Betalen voor interessante artikelen en verder niets. Ik heb ook een abbo op de Correspondent, daar kom ik gewoon niet aan toe om te lezen. Vind ik eigenlijk zonde (van m'n geld). De paar (feature requests) contacten die ik met de service desk heb gehad waren prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
funk-e schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:33:
[...]

wat was het probleem dan? ben wel benieuwd
Ik heb gisteren eigenlijk speciaal voor Blendle een iPad Air gekocht. Leest gewoon erg prettig, en ik lees graag nieuws en achtergrond.

Ik lig in bed, op mijn 6 uur oude iPad, en ik krijg tussen mijn nieuws een bericht van Blendle/Vodafone: Als je nu stort, verdubbelen we het bedrag. Ik klik op die link, stort, en... niets. Vanochtend een bericht gestuurd, krijg ik terug:
He,

Dat kan niet :-) Die Vodafone actie liep woensdag vanaf 13.00 uur tot ongeveer 21.00 uur. Daarna is er geen enkele melding meer van op de site geweest. En het kan zeker niet dat jij gister nog in je opwaardeer scherm hebt zien staan dat je extra te goed kreeg van Vodafone. Wel heb je 2,50 van ons gehad als kadotje.

Groeten,
Echt een WTF voor mij. Een " Computer sais no" reactie, terwijl ik gewoon op een nieuw device was ingelogged.

Op mijn vraag of hij nou zegt dat ik lieg/scheel ben:
ik wil niet beweren dat je liegt... ik zeg alleen dat het technisch onmogelijk is dat jij die advertentie gister op Blendle gezien hebt.
Dat is toch hetzelfde :?
En nogmaals, als je er recht op had gehad, had je dat a. gelijk gezien bij het afrekenen, en was het er b. gelijk bijgeschreven. En wat betreft klantenbinding... al met al heb je inmiddels al 5 euro kado gehad!
Ben echt pissig :( A. Gewoon genaaid. B. Ze zeggen wel dat ik lieg. C Van een vooruitstrevend bedrijf (imago dan) een reactie krijgen die je van Nuon verwacht.

[Voor 4% gewijzigd door PWM op 09-05-2014 10:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gewoon aangeven dat je voor de Persgroep werkt. Dan is het zó geregeld.
Verder vind ik het hele 'je' verhaal ook eigenlijk niet kunnen én doen ze inderdaad té "hip"/brutaal.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 21:38
Kecin schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:50:
Gewoon aangeven dat je voor de Persgroep werkt. Dan is het zó geregeld.
Verder vind ik het hele 'je' verhaal ook eigenlijk niet kunnen én doen ze inderdaad té "hip"/brutaal.
Buiten dat staat het ook bomvol spelfouten, ook dat vind ik niet kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik hoef die 20,- niet. Het gaat er mij om hoe een organisatie werkt. Of men hulpvaardig is, of men zegt wat ze doen en doen wat ze zeggen.

Blendle doet heel erg open, hip, aardig etc. Als je een probleem hebt gaan ze in de ouderwetse bedrijfsmodus blijkbaar. Jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:16

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 561095 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:08:
Wordt geen succes. Sowieso is de NL-markt te klein. En concurrenten zoals Nu.nl en Tweakers.net bieden hun artikelen gewoon gratis aan. Over een half jaar is de hype over en over een jaartje (of twee) trekken ze de stekker er uit, let maar op. Echt veel betalende mensen om het een goudmijntje te laten worden, gebeurt toch niet.
Ik vind dus dat het wel schort aan journalistieke kwaliteiten en vooral achtergrond/research als het gaat om gratis nieuws content op het internet. Tweakers doet nog een redelijke poging, maar over het algemeen is gratis nieuws gewoon een herkauwen ANP/Reuters artikeltjes. Eigen artikels zijn meer van 'meh'. Ik werd destijds niet warm of koud van de Metro, Spits en dergelijke. De Pers deed nog een beetje moeite maar het is gewoon geen Volkskrant.

Als ik bij mijn ouders thuis de Volkskrant en VK magazine lees of een achtergelaten NRC of FD in de trein, dan wist ik direct waarom die kranten geld kosten: gedegen achtergrond onderzoek en bronnen, goed geschreven en opgebouwd, boeiend ondanks dat veel onderwerpen niet direct aanspraak op mij hebben.

Dáár heb ik dus ook geld over. Is Blendl de oplossing? Ik twijfel. Ik denk dat ik door het hebben van een tegoed toch eerder kies voor artikels waar ik een interesse in heb, en laat ik de rest links liggen.

Misschien moet ik het eens proberen, en als het niet past, neem ik een Volkskrant Digitaal/Zaterdag+ abbo.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0Henk 'm!

Als je meer diepgang zoekt (anders dan ANP/Reuters/AFP etc): een weektijdschrift (HP de Tijd/VN/Groene Adammer etc). NRC is om te huilen de laatste tijd (de online-redactie dan). Helaas zit FD niet op Blendle.

Maar ik ben zelf het goedkoopste uit door: iedere maand te switchen van proefabonnementen op (betaalde) krant. 10 euro voor 6 weken Parool etc (dat is dus maar 20 cent per dag voor een betaalde papierenkrant i.t.t. 1 artikel op Blendle).

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 561095 op 09-05-2014 11:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 23:07
Is het idee achter een TV en een krant niet dat je eens niet al te veel vooraf hoeft te kiezen en uit te pluizen ?
Je krijgt een bundel spullen, voor een x-bedrag, waarbij al in de prijs al rekening mee is gehouden dat het je niet allemaal beliefd.

Soms heb je dan mazzel en is de hele krant interessant en krijg je meer voor je geld .. soms wellicht iets minder.

Heb hiermee een beetje hetzelfde als met bijvb rekeningrijden .. wellicht zou ik met dat systeem in totaal hetzelfde betalen als nu met wegenbelasting + overige kosten .. maar op de een of andere manier heb ik liever dat ik dat gewoon voor een "x-bedrag" kan afkopen, dan voor alles die micro-bedragen af te mag gaan lopen wegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:16

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 561095 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:11:
Als je meer diepgang zoekt (anders dan ANP/Reuters/AFP etc): een weektijdschrift (HP de Tijd/VN/Groene Adammer etc). NRC is om te huilen de laatste tijd (de online-redactie dan). Helaas zit FD niet op Blendle.
Mja mja, kan ook, maar de weekendkrant plus Magazine van de Volkskrant is ongeveer op dat niveau qua diepgang en daarbij krijg je ook nog de digitale krant door de week.
Maar ik ben zelf het goedkoopste uit door: iedere maand te switchen van proefabonnementen op (betaalde) krant. 10 euro voor 6 weken Parool etc (dat is dus maar 20 cent per dag voor een betaalde papierenkrant i.t.t. 1 artikel op Blendle).
Dit is mij tien keer te veel werk.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
samo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:20:
Maar iTunes ging ook niet van 0 naar werdeldveranderaar. Heck, zelf spotify heeft er rustig te tijd voor genomen. Zomaar verwachten dat iemand anders ineens de ideale oplossing neerzet vind ik redelijk naief.
Ik snap even niet wat je bedoelt. iTunes was zo'n beetje een instant succes en ze hebben aan het model zelf weinig gewijzigd (anders dan DRM verwijderen). iTunes heeft de muziekwereld echt wel op de kop gezet met hun nieuwe bedrijfsmodel en dat zie je nu bij ook Spotify. En ook Spotify heeft vooralsnog weinig aan het model gewijzigd: het is nog steeds streaming muziek in een abonnementsvorm. Daar zie je overigens ook weer dat de verandering niet vanuit de gevestigde orde kwam (op dat moment overigens Apple), maar van een "outsider". ik denk dat je dus wel degelijk kunt verwachten dat er een partij komt met een model dat aanslaat.

Nu weet ik natuurlijk niet of Blendle een succes wordt (overigens gun ik ze het van harte, ze proberen het immers wel met een nieuw model :) ), maar ik vermoed van niet. Ik ben het eens met de kritiek die al eerder voorbijkwam dat het waarschijnlijk meer had aangeslagen als het ging om een abonnementdienst met toegang tot alles. Ik snap dat zoiets heel moeilijk is om van de grond te krijgen, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Wat Apple deed met iTunes werd ervoor ook onmogelijk geacht en voordat partijen kwamen met streaming abonnementsdiensten voor films en muziek zag de gevestigde orde er ook weinig heil in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 24-05 09:58
gekkie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:19:
Is het idee achter een TV en een krant niet dat je eens niet al te veel vooraf hoeft te kiezen en uit te pluizen ?
Je krijgt een bundel spullen, voor een x-bedrag, waarbij al in de prijs al rekening mee is gehouden dat het je niet allemaal beliefd.

Soms heb je dan mazzel en is de hele krant interessant en krijg je meer voor je geld .. soms wellicht iets minder.

Heb hiermee een beetje hetzelfde als met bijvb rekeningrijden .. wellicht zou ik met dat systeem in totaal hetzelfde betalen als nu met wegenbelasting + overige kosten .. maar op de een of andere manier heb ik liever dat ik dat gewoon voor een "x-bedrag" kan afkopen, dan voor alles die micro-bedragen af te mag gaan lopen wegen.
Dat is een bekend verschijnsel. Er is wel onderzoek naar gedaan in de tijd dat vaste internetaansluitingen nog bemeterd waren. Mensen kochten graag af voor één bedrag, ook als dat duurder uit viel dan gewoon betalen voor gebruik.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 11:35

samo

yo/wassup

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:47:
[...]

Ik snap even niet wat je bedoelt. iTunes was zo'n beetje een instant succes en ze hebben aan het model zelf weinig gewijzigd (anders dan DRM verwijderen). iTunes heeft de muziekwereld echt wel op de kop gezet met hun nieuwe bedrijfsmodel en dat zie je nu bij ook Spotify. En ook Spotify heeft vooralsnog weinig aan het model gewijzigd: het is nog steeds streaming muziek in een abonnementsvorm. Daar zie je overigens ook weer dat de verandering niet vanuit de gevestigde orde kwam (op dat moment overigens Apple), maar van een "outsider". ik denk dat je dus wel degelijk kunt verwachten dat er een partij komt met een model dat aanslaat.
iTunes heeft een groot deel van het succes te danken aan de iPod, zonder dat apparaat had er onvoldoende marktpenetratie geweest voor de tool. Daarnaast had iTunes dankzij de iPod de schaalgrootte om tegen de grote labels te zeggen "en nú meedoen!". En iTunes had tonnen funding.
Spotify was geen instant wereldwijd succes. Is kleiner begonnen en steeds uitgebreid, qua functionaliteit, content en beschikbaarheid. Of zoals het toevallig van de week nog in een tweet voorbij kwam:
Nu weet ik natuurlijk niet of Blendle een succes wordt (overigens gun ik ze het van harte, ze proberen het immers wel met een nieuw model :) ), maar ik vermoed van niet. Ik ben het eens met de kritiek die al eerder voorbijkwam dat het waarschijnlijk meer had aangeslagen als het ging om een abonnementdienst met toegang tot alles. Ik snap dat zoiets heel moeilijk is om van de grond te krijgen, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is. Wat Apple deed met iTunes werd ervoor ook onmogelijk geacht en voordat partijen kwamen met streaming abonnementsdiensten voor films en muziek zag de gevestigde orde er ook weinig heil in.
Ik ben ook niet overtuigd dat dit dé oplossing is. Maar het is wel één tool die zoweel de consument (lezer) als uitgever laat nadenken over nieuwe vormen van informatieverdeling. Het is inderdaad te duur, het is lastig in te schatten hoe duur een artikel is (veel opletten) en onduidelijk waarom (afspraken achter de schermen). Maar zij hebben een beter retourbeleid dan elk ander paid-content-deliveryplatform dat ik ken. En ze starten met een behoorlijke penetratie van het aanbod. Wel enige kudos voor een dienst in ontwikkeling!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
samo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:29:
iTunes heeft een groot deel van het succes te danken aan de iPod, zonder dat apparaat had er onvoldoende marktpenetratie geweest voor de tool. Daarnaast had iTunes dankzij de iPod de schaalgrootte om tegen de grote labels te zeggen "en nú meedoen!". En iTunes had tonnen funding.

Spotify was geen instant wereldwijd succes. Is kleiner begonnen en steeds uitgebreid, qua functionaliteit, content en beschikbaarheid. Of zoals het toevallig van de week nog in een tweet voorbij kwam:
[afbeelding]
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Mijn punt van kritiek op Blendle is niet of ze wel of niet een instant succes zijn, het punt dat ik maak is dat ik - helaas - vermoed dat hun bedrijfsmodel in de basis niet klopt waardoor het op deze manier nooit een groot succes zal worden.
Ik ben ook niet overtuigd dat dit dé oplossing is.
Wat dat betreft zijn we het dus gewoon eens.
Maar het is wel één tool die zoweel de consument (lezer) als uitgever laat nadenken over nieuwe vormen van informatieverdeling. Het is inderdaad te duur, het is lastig in te schatten hoe duur een artikel is (veel opletten) en onduidelijk waarom (afspraken achter de schermen). Maar zij hebben een beter retourbeleid dan elk ander paid-content-deliveryplatform dat ik ken. En ze starten met een behoorlijke penetratie van het aanbod. Wel enige kudos voor een dienst in ontwikkeling!
Het is ook zeker harstikke knap wat ze doen. Begrijp me wat dat betreft niet verkeerd. En het is ook heel knap dat ze het met "beperkte" middelen doen. Maar dat het knap is, maakt iets nog niet succesvol. Daarvoor is denk ik nog een stap nodig. Wellicht gaan ze het ook wel voor elkaar krijgen om er ook een abonnementsdienst van te maken, maar ik heb nog niet gezien dat ze het überhaupt van plan zijn. of misschien gaat Spotify of Netflix over een paar jaar deze markt instappen, omdat zij al ervaring hebben met het opzetten van een abonnementsdienst op auteursrechtelijk beschermde werken, en breken zij de markt echt open.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht gaan ze het ook wel voor elkaar krijgen om er ook een abonnementsdienst van te maken, maar ik heb nog niet gezien dat ze het überhaupt van plan zijn.
Bij de wereld draait door gaven ze aan dat dat (op dit moment) geen optie was omdat de uitgevers daar domweg niet aan wilden meewerken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:26

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik acht de kans dat wij als Persgroep meewerken aan een abonnementenmodel of een Spotify-achtig "all you can eat" concept klein. Gezien de grote kans dat het ten koste gaat van bestaande abonnementen zou zo'n model dusdanig duur moeten zijn dat het voor de consument niet meer interessant is - Spotify is een geweldig model maar op dit moment vooral leuk voor de consument. Spotify zelf draait nog altijd verlies en de inkomsten voor artiesten zijn relatief klein.

Blendle is voor ons een mooie manier om mensen kennis te laten maken met (betalen voor) journalistiek maar uiteindelijk is het doel voor uitgevers natuurlijk om die te converteren naar vaste lezers.
Dat er daarnaast mensen zijn die gewoon af en toe eens een artikeltje willen lezen is prima, dat is voor ons simpelweg leuk meegenomen. Het is vooral interessant als je geen specifieke voorkeur hebt voor een bepaalde titel. Een (digitale) krant kost bij ons via iTunes 89 cent (zaterdag 1,79) dus als je meerdere artikelen van één titel wilt lezen is dat al snel aantrekkelijker.
DennusB schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:10:
Ik vind het echt een enorm slecht concept. Iedereen roept altijd maar dat alles gratis, open en vrij moet zijn op internet en nu moet ik gaan dokken voor m'n nieuws. Dan maar een RSS feed hoor...
Jij vind het naar ik aanneem vrij normaal dat je werkgever elke maand netjes wat overmaakt voor het werk dat je gedaan hebt. Dat mensen als het om internet gaat om het idee hebben gekregen dat ze er recht op hebben dat het werk van anderen voor hen vrij beschikbaar is maakt het nog niet normaal. Welcome to the real world.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Daniel schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:03:
Jij vind het naar ik aanneem vrij normaal dat je werkgever elke maand netjes wat overmaakt voor het werk dat je gedaan hebt. Dat mensen als het om internet gaat om het idee hebben gekregen dat ze er recht op hebben dat het werk van anderen voor hen vrij beschikbaar is maakt het nog niet normaal. Welcome to the real world.
Nog wel, maar dat betekent niet dat het zo blijft. We zien een verschuiving van schaarste, vroeger was inhoud/entertainment schaars en wilde men daarvoor betalen. Nu is het zo overdadig aanwezig (door diverse technologische en sociale ontwikkelingen) dat aandacht schaars aan het worden is, en we dus naar een aandachtseconomie aan het verschuiven zijn, waar oude verdienmodellen steeds minder goed werken.

Persoonlijk zou ik op dit moment niet meer investeren in modellen die consumenten laten betalen voor inhoud. Misschien dat er nog niches overblijven, maar ik denk niet dat Blendle met digitaal gerecycled papieren nieuws van gisteren op lange termein winstgevend zal blijken met dit model.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:26

Daniel

Kapitein NCC-1701
Johnny schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:20:
[...]

Nog wel, maar dat betekent niet dat het zo blijft. We zien een verschuiving van schaarste, vroeger was inhoud/entertainment schaars en wilde men daarvoor betalen. Nu is het zo overdadig aanwezig (door diverse technologische en sociale ontwikkelingen) dat aandacht schaars aan het worden is, en we dus naar een aandachtseconomie aan het verschuiven zijn, waar oude verdienmodellen steeds minder goed werken.

Persoonlijk zou ik op dit moment niet meer investeren in modellen die consumenten laten betalen voor inhoud. Misschien dat er nog niches overblijven, maar ik denk niet dat Blendle met digitaal gerecycled papieren nieuws van gisteren op lange termein winstgevend zal blijken met dit model.
Verandering van de waardeperceptie (media/nieuws is minder schaars, dus minder waard) is wat anders dan stellen dat de consument het recht heeft verworven op gratis media. Het is een balans: de vraag groeit (we hebben tegenwoordig veel meer tijd om media te consumeren dan 40 jaar geleden) en daardoor komen er meer aanbieders. Vervolgens daalt de prijs omdat de schaarste afneemt tot op het punt dat er weer evenwicht is tussen vraag en aanbod. Ik geloof niet dat die vraag 0 wordt, danwel dat het aanbod in stand blijft als de vraag-zijde besluit dat het niets waard is.

Dat is nu ook al niet zo, ook al is er niet altijd sprake van een directe betaling aan de aanbieder. Televisie? Je moet daar een abonnement voor hebben, en programma's worden betaald uit reclameinkomsten - bij publieke omroepen aangevuld met middelen uit de belastingpot. Twitter, Facebook, Huffington Post, Nu.nl en zo ongeveer de gehele rest van internet, allemaal gebaseerd op advertenties of donaties. Iets als Wikipedia is een uitzondering maar ook dat kan enkel bestaan door betalingen vanuit de vraagzijde - hetzij in geld, hetzij in tijd.

Het klassieke verdienmodel van papieren kranten via jaarabonnementen is al lang ten grave gedragen - althans, er is geconcludeerd dat dat in een neerwaartse trend zit die waarschijnlijk niet meer stopt. Dat wil echter niet zeggen dat er tussen dat en een free-for-all niets zit dat op de lange termijn een zowel voor vragers als aanbieders houdbaar model oplevert. Blendle is wat dat betreft een stap in de goede richting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waar moet ik aan denken, 50 euro per maand? Dat ben je nu aan Blendle ook snel kwijt. Als je voor dat bedrag met het hele gezin kan inloggen, is het nog best een goede deal.

Met een Windows tablet heb je momenteel erg weinig keus. Je kunt niet kiezen voor die krant via iTunes. Binnen Blendle zou het los kopen van één nummer dus ook meerwaarde bieden.

Was er al geklaagd over het verplichte sociale element in Blendle? Ik kan niet wachten op een concurrent die geen ontwikkeltijd verspilt aan deze 'features'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Daniel schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Verandering van de waardeperceptie (media/nieuws is minder schaars, dus minder waard) is wat anders dan stellen dat de consument het recht heeft verworven op gratis media. Het is een balans: de vraag groeit (we hebben tegenwoordig veel meer tijd om media te consumeren dan 40 jaar geleden) en daardoor komen er meer aanbieders. Vervolgens daalt de prijs omdat de schaarste afneemt tot op het punt dat er weer evenwicht is tussen vraag en aanbod. Ik geloof niet dat die vraag 0 wordt, danwel dat het aanbod in stand blijft als de vraag-zijde besluit dat het niets waard is.
Ik heb niet echt het idee dat de vraag naar media groeit. Het aanbod groeit echter wel, ook omdat informatie zo makkelijk aan te bieden is. Vanwege het enorme nieuwsaanbod zijn er eigenlijk altijd wel gratis nieuwsbronnen beschikbaar. Met Google News kan ik informatie zoeken in een enorme verscheidenheid van kranten/online nieuwsbronnen. Gratis.

De tijd dat mensen in de buidel gaan tasten voor iets dat (op dit moment nog) in overdaad gratis aanwezig is, is nog ver van ons verwijderd. Ik verwacht niet dat een dienst als Blendle daar verandering in zal brengen, al is het natuurlijk allemaal wel goed bedoeld.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Tsjipmanz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:39:
[...]

Ik heb niet echt het idee dat de vraag naar media groeit. Het aanbod groeit echter wel, ook omdat informatie zo makkelijk aan te bieden is. Vanwege het enorme nieuwsaanbod zijn er eigenlijk altijd wel gratis nieuwsbronnen beschikbaar. Met Google News kan ik informatie zoeken in een enorme verscheidenheid van kranten/online nieuwsbronnen. Gratis.

De tijd dat mensen in de buidel gaan tasten voor iets dat (op dit moment nog) in overdaad gratis aanwezig is, is nog ver van ons verwijderd. Ik verwacht niet dat een dienst als Blendle daar verandering in zal brengen, al is het natuurlijk allemaal wel goed bedoeld.
Wat mij betreft gaat je redenering mank op het feit dat je de artikelen op Blendle alleen ziet als nieuws. Een krant, of tijdschrift, is zoveel meer dan alleen hard nieuws. Het biedt achtergrond, opinie en inhoudelijke artikelen die je online veel moeilijker kan vinden (gratis). Het kan wel, maar ik vind een artikel in bijvoorbeeld de Groene, geschreven door een team van journalisten en waar veel onderzoek aan vooraf is gegaan, eigenlijk nergens online. Niet van het zelfde niveau. Ik betaal dus graag 15 cent voor een artikel dat net wat verder gaat dan het (gratis) bericht op news.google of nu.nl. Het geeft mij meer inzicht, een stukje duiding, etc.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

bonzz.netninja schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:06:
[...]

Wat mij betreft gaat je redenering mank op het feit dat je de artikelen op Blendle alleen ziet als nieuws. Een krant, of tijdschrift, is zoveel meer dan alleen hard nieuws. Het biedt achtergrond, opinie en inhoudelijke artikelen die je online veel moeilijker kan vinden (gratis). Het kan wel, maar ik vind een artikel in bijvoorbeeld de Groene, geschreven door een team van journalisten en waar veel onderzoek aan vooraf is gegaan, eigenlijk nergens online. Niet van het zelfde niveau. Ik betaal dus graag 15 cent voor een artikel dat net wat verder gaat dan het (gratis) bericht op news.google of nu.nl. Het geeft mij meer inzicht, een stukje duiding, etc.
Ik snap je punt, maar laten we ook niet net doen alsof "hard nieuws" het enige is dat je gratis via Google News kan vinden. Sterker nog, als jij Google News vergelijkt met nu.nl ken jij het volgens mij niet eens. Het ene is een nieuwssite, het andere een aggegrator van artikelen uit tientallen nieuwsbronnen (zowel kranten als tijdschriften). Een artikel als Wat gebeurt er na het referendum in Oost-Oekraïne? is geen ANP-artikeltje van 3 regels, maar gewoon een stuk dat de nodige relevante achtergrondinformatie bevat.

Voor het Blendle-model zoals dat er nu ligt zal er echt wel een markt zijn, maar die is kleiner dan de initiatiefnemers hopen. Jij betaalt met alle plezier 15 cent voor een artikel met "een stukje duiding ", maar geldt dat ook voor de gemiddelde Nederlander?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Tsjipmanz schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:40:
[...]

Ik snap je punt, maar laten we ook niet net doen alsof "hard nieuws" het enige is dat je gratis via Google News kan vinden. Sterker nog, als jij Google News vergelijkt met nu.nl ken jij het volgens mij niet eens. Het ene is een nieuwssite, het andere een aggegrator van artikelen uit tientallen nieuwsbronnen (zowel kranten als tijdschriften). Een artikel als Wat gebeurt er na het referendum in Oost-Oekraïne? is geen ANP-artikeltje van 3 regels, maar gewoon een stuk dat de nodige relevante achtergrondinformatie bevat.

Voor het Blendle-model zoals dat er nu ligt zal er echt wel een markt zijn, maar die is kleiner dan de initiatiefnemers hopen. Jij betaalt met alle plezier 15 cent voor een artikel met "een stukje duiding ", maar geldt dat ook voor de gemiddelde Nederlander?
Dat weet ik niet :) Ik geef echter aan dat er inderdaad wel een markt is dus daar zij we het over eens.

Ik probeerde trouwens mijn post nog zo genuanceerd neer te zetten dat ik ook niet claim dat google news of nu helemaal geen inhoudelijke artikelen zou bevatten maar die nuance is dan denk ik niet duidelijk geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tjsa heb nu voor 2 tientjes/maand een digitaal abo op een krant waar in totaal 5 mensen van lezen. Kreeg er nog een simpele tablet bij ook. Maar daar heb ik qua achtergrond meer dan voldoende aan, krijg 'm niet eens altijd uit, en zie mezelf dan niet daarnaast nog eens een los artikel uit een ander blad via dit concept aanschaffen. Als er ergens anders wat echt belangwekkends in staat dan wordt dat ook wel herkauwd via de gratis media.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 23:11
Ben zelf gaan blendlen naar aanleiding van die Vodafone actie. Erg prettig, gelijk maximaal opgewaardeerd. ;)
Ik koop geen stukken nieuws, daarvoor heb ik nu.nl en (jawel) de krant. Wat ik met name erg prettig vind, is de mogelijkheid tot aankoop van de diverse achtergrondartikelen zonder daarvoor direct een hele Volkskrant, NRC ofzo te kopen.
Ook het kunnen kopen van diverse artikelen uit een tijdschrift, zonder het hele ding te moeten kopen bevalt me. Laten we Quest of de Revu nemen. Die koop ik nooit, omdat het merendeel van de artikelen me niet interesseert. Als er wel eens een keer iets in staat, kan ik daar gewoon voor betalen ipv dat ik het in de supermarkt sta te lezen. ;)

Wat ik nog wel vervelend vind, is dat je eigenlijk alleen de tekst van het artikel koopt en dat de indeling soms niet overeen komt met wat er in beeld staat. Zo kocht ik een artikel over het ontkrachten van bepaalde EU-mythes.

Er leken ook wat interessante plaatjes bij te staan. Deze zaten er echter niet bij (die rechten moeten ze allemaal nog regelen kreeg ik al antwoord) en elke kop stond als eerste en vervolgens pas alle tekst. Waardoor het lastig was even onderscheid te maken tussen verschillende mythes.
Liefst zie ik dus uiteindelijk gewoon een soort scan van de pagina(‘s) ipv platte tekst. Maar dat is het nog niet.
Enfin.. het is natuurlijk beta. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Hm, kennelijk kan je ook een negatief saldo hebben? Ging net van 7 cent naar -17 cent, geen idee of je daarna nog door kunt met lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00

defiant

Moderator General Chat
Ik verbaast me altijd dat content aanbieders zelf nooit met hun eigen platform komen, of hun eigen API maken zodat je er meerdere blendle's kunnen worden ontwikkelt. Ik vind het altijd wel potentieel gevaarlijk als er 1 universele content/portal schil populair wordt rondom individuele aanbieders, voor een goede concurrentie moet je ook daarin kunnen kiezen. Je introduceert feitelijk een nieuwe 'middle man'.

Over blendle is mijn oordeel simpel: de markt in Nederland is imho simpelweg te klein hiervoor en het kwalitatieve aanbod is te laag; deze lage kwaliteit was er natuurlijk al in de markt. Succes in het buitenland lijkt me nog lastiger, gezien de grote media conglomeraten (o.a. Murdoch).

De crisis van de journalistiek is trouwens meer dan alleen het verdienmodel, juist door ervoor te betalen krijg je het principe van 'wie betaald, bepaald' en verdwijnt de onafhankelijke berichtgeving en controle op democratie. Dat probleem had je met betaalde oplages en wordt niet opgelost met blendle.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 10:31
Heb laatste tijd weer af en toe een proef-abo op een krant, en moet zeggen dat is gewoon perfect. Een krant licht in, en is verstrooiing, daar gaat dit concept tegenin. Plus papier is prettiger.
Had btw allang een abo genomen, als mijn optie bestond >> maandag plus zaterdag papieren editie, plus digitaal. Zaterdag plus digitaal bestaat wel, jah voor bijna evenveel poen (als 6 dgn de krant op de mat krijgen), pfft.

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 30-05-2014 22:55]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Net begonnen met Blendle en het bevalt me wel aardig. Ik heb abonnementen op de zaterdagkrant van het FD en op de Groene. Blendle geeft me de kans om eens wat anders te lezen zonder dat ik een compleet blad moet kopen. Scheelt misschien ook dat ik in België woon en dat ik op deze manier wat makkelijker toegang heb tot NL tijdschriften / kranten.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Wie komt er nog steeds een keer of vaker per dag op Blendle? De hype is alweer een beetje voorbij volgens mij.....althans ik las in het begin heel actief nu praktisch niet meer. Een proef-abbo is meestal goedkoper inderdaad (of gewoon op de website van de kranten is helemaal gratis).

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik kom er 3-4 keer per week langs.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 10:14
Anoniem: 561095 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 01:12:
Wie komt er nog steeds een keer of vaker per dag op Blendle? De hype is alweer een beetje voorbij volgens mij.....althans ik las in het begin heel actief nu praktisch niet meer. Een proef-abbo is meestal goedkoper inderdaad (of gewoon op de website van de kranten is helemaal gratis).
Dit komt mij bekend voor, ik kijk minder vaak dan in het begin. De dagelijkse mailtjes van Blendle scroll ik door en gooi ze weg, zie ik iets interessants dan vergeet ik meestal te kijken... :+ (Komt ook omdat de trein icm t-mobile zwaar ellende is..)
Gemiddeld toch nog wel eens per 2 dagen.

• funk-e
Ik heb de laatste tijd niet meer in dit topic gepost, maar ik gebruik Blendle nog regelmatig.

Vandaag is bekend geworden dat Blendle een investering heeft ontvangen van $ 3,8mln van NYT!
Benieuwd hoe het in het buitenland gaat lopen!

...less is more

• St00mwals
  • Laatst online: 10:14
funk-e schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 01:27:
Ik heb de laatste tijd niet meer in dit topic gepost, maar ik gebruik Blendle nog regelmatig.

Vandaag is bekend geworden dat Blendle een investering heeft ontvangen van $ 3,8mln van NYT!
Benieuwd hoe het in het buitenland gaat lopen!
Ben benieuwd hoe ze dit in de praktijk gaan uitvoeren.
- Krijgt iedereen toegang tot alle artikelen, zoals nu ook het geval tussen NL en BE
- Krijg je alleen toegang tot de artikelen van je eigen land of regio?

Daarnaast zou het mooi zijn als ze wat gaan investeren in de verschillende apps en de snelheid. De mobiele website is beter dan de (wrapper) apps.

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
In de laatste Kritische Massa podcast aflevering was Alexander Klöpping te gast. Lekker lang interview van meer dan een uur.

Wat ik in de podcast hoorde is dat dat Vrij Nederland op vn.nl nu de eerste Blendle paywall staat. Het betalen voor artikelen gebeurd met een Blendle account. Als abonnee van vn.nl moet je koppeling tussen Blendle en vn.nl activeren om gratis te kunnen lezen. Erg benieuwd of dit gaat werken voor Blendle.

• Webgnome
Gisteren een mailtje gekregen dat er een nieuwe Blendle App uit is voor Android. Nu dacht ik in eerste instantie. Nou yay... Maar wat blijkt. De App werkt een stuk beter op mijn Boox Android tablet met Eink scherm. De vorige versie was , zoals bekend, een wrapper rondom hun website en dat lijkt dat ze er nu een echte app van hebben gemaakt.

Heb verder nog niet veel mee gespeeld maar het begin lijkt hoop gevend.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat klinkt goed. Gebruik Blendle af en toe op mijn Android-tablet, maar was wel vrij basic idd. Zal hem binnenkort eens proberen. Wat ik vooral mis is de mogelijkheid om offline tijdschriften te downloaden, maar dat zit er zo te zien nog steeds niet in. Ook wel jammer dat als je artikelen opent ze in platte tekst worden weergegeven. Dat leest natuurlijk wel makkelijk, maar bij veel tijdschriften komt het artikel beter tot zijn recht in de oorspronkelijke lay-out (qua afbeeldingen, infographics e.d. tussen de tekst).

Je hoort de laatste tijd overigens weinig meer van Blendle of Alexander Klöpping. Hoop dat ze het wel een beetje levend houden, want ik vind Blendle echt wel potentie hebben. Het aanbod moet dan wel groter worden.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Palomar schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:40:
Dat klinkt goed. Gebruik Blendle af en toe op mijn Android-tablet, maar was wel vrij basic idd. Zal hem binnenkort eens proberen. Wat ik vooral mis is de mogelijkheid om offline tijdschriften te downloaden, maar dat zit er zo te zien nog steeds niet in. Ook wel jammer dat als je artikelen opent ze in platte tekst worden weergegeven. Dat leest natuurlijk wel makkelijk, maar bij veel tijdschriften komt het artikel beter tot zijn recht in de oorspronkelijke lay-out (qua afbeeldingen, infographics e.d. tussen de tekst).

Je hoort de laatste tijd overigens weinig meer van Blendle of Alexander Klöpping. Hoop dat ze het wel een beetje levend houden, want ik vind Blendle echt wel potentie hebben. Het aanbod moet dan wel groter worden.
Ik vind het eigenlijk al vrij groot (het aanbod). Wat mis je dan nog? Ik zou nog wel een idee vinden om gratis content en betaalde te gaan combineren. Een soort flipboard maar dan ook met betaalde content er door heen

[Voor 7% gewijzigd door bonzz.netninja op 02-03-2016 19:00]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Palomar schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:40:

Voor wat betreft Nederland wel, maar ze zijn druk bezig met internationale uitbreiding. De VS komt er aan en in Duitsland timmeren ze al behoorlijk aan de weg.

Die nieuwe app is trouwens best fijn, net even geprobeerd. Ook fijn is dat ik alles gratis mag lezen, omdat ik curator ben voor wetenschap :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:00:
[...]

Ik vind het eigenlijk al vrij groot (het aanbod). Wat mis je dan nog? Ik zou nog wel een idee vinden om gratis content en betaalde te gaan combineren. Een soort flipboard maar dan ook met betaalde content er door heen
Staat idd veel op, maar bijv. computerbladen of de nieuwste autoweek dan weer niet.

En heb de nieuwe app eigenlijk nog niet gebruikt. De app kan nl. alleen in portrait mode gebruikt worden. Mijn tablet gebruik ik praktisch alleen in landscape (vanwege de stand in de cover), maar de website werkt wel op die manier en is eigenlijk net zo goed als de app.

• defiant
  • Laatst online: 11:00

defiant

Moderator General Chat
NRC is uit Blendle gestapt:
Waarom NRC stopt met Blendle
Tweakers artikel: NRC stopt met Blendle vanwege Premium-abonnement en 'gebrek aan innovatie'
De belangrijkste reden daarvoor:
Met deze premium-versie besloot Blendle namelijk om niet langer een aanvullende dienst aan te bieden waarbij je losse artikelen koopt, maar ook zelf abonnementen te gaan werven. Daarmee wordt Blendle in plaats van een elektronische kiosk ook zelf een uitgever. Weliswaar met de journalistiek die wij (en collega-uitgevers) maken.

Blendle vraagt 9,99 per maand. Trek daar de btw van 21 procent van af en verdeel de rest tussen 120 titels en je begrijpt dat we via Blendle Premium onze journalistiek zo goed als gratis weg dreigen te geven.
Een paar jaar terug had ik die bezwaren al enigszins zien aankomen. Het eind doel van vele van dit soort innovatieve diensten is toch om uiteindelijk meer steeds meer controle over het product te verwerven om zo de positie in te nemen van nieuwe middle man, waar zowel consumenten als leveranciers niet meer omheen kunnen.

Nu was blendle nog lang niet zo ver dat ze die positie zich konden veroorloven, dus ik vraag me af of ze deze strategie goed doordacht hebben. Ik ben benieuwd naar de reacties van andere nieuwsmediums.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 15:59

StrongArmLance

Endless flow

^ Eens, ik krijg ook het gevoel dat Klopping een facebook probeert(/de) te pullen en uitgever worden in plaats van kiosk. Facebook heeft het draagvlak/de gebruikers en of dat, ongeacht mijn mening, nou negatief of positief is, heeft nieuwsaanbieders in de tang en kan dingen als die instant articles opleggen.

Kloppings motieven zullen puurder zijn, in ieder geval, hij lijkt wat te geven om journalistiek, maar ik begrijp ook dat de nrc zich terugtrekt. Als je door facebook al gereduceerd bent tot een post/halve pop up in iemands filter bubbel, waar iemand 1 keer op klikt en dan direct terug naar de app gaat, snap ik dat je niet wil dat blendle je ook nog in zo'n positie krijgt als je ook eigen digitale abonnementen aanbiedt.

Dan kan Klopping het nieuwsaanbod aantrekkelijker willen maken voor een nieuwe generatie, maar als nrc een grote groep mensen kan bereiken via facebook en die tegen een betaalmuur aan kan rammen had ik het ook wel geweten.

Verhaal is misschien een beetje warrig, maar het is laat 8)7

[Voor 16% gewijzigd door StrongArmLance op 09-03-2017 01:39]

#vote

• Webgnome
StrongArmLance schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 01:29:
^ Eens, ik krijg ook het gevoel dat Klopping een facebook probeert(/de) te pullen en uitgever worden in plaats van kiosk. Facebook heeft het draagvlak/de gebruikers en of dat, ongeacht mijn mening, nou negatief of positief is, heeft nieuwsaanbieders in de tang en kan dingen als die instant articles opleggen.

Kloppings motieven zullen puurder zijn, in ieder geval, hij lijkt wat te geven om journalistiek, maar ik begrijp ook dat de nrc zich terugtrekt. Als je door facebook al gereduceerd bent tot een post/halve pop up in iemands filter bubbel, waar iemand 1 keer op klikt en dan direct terug naar de app gaat, snap ik dat je niet wil dat blendle je ook nog in zo'n positie krijgt als je ook eigen digitale abonnementen aanbiedt.

Dan kan Klopping het nieuwsaanbod aantrekkelijker willen maken voor een nieuwe generatie, maar als nrc een grote groep mensen kan bereiken via facebook en die tegen een betaalmuur aan kan rammen had ik het ook wel geweten.

Verhaal is misschien een beetje warrig, maar het is laat 8)7
Persoonlijk ben ik heel erg slecht te spreken over de stap die NRC zet. De redenen van NRC kan ik wel begrijpen maar aan de andere kant moeten we ook reeel zijn. Hoeveel 'premium' gebruikers heeft Blendle? De vraag is natuurlijk ook hoe dat die 7,80 verdeeld gaat worden. Is dat gewoon gelijk verdeelt over alle media? Of is dat per gelezen artikel en dus als de NRC veel lezers heeft / trekt krijgt men meer?

Wat je nu dus krijgt is dat ik als consument alsnog geld moet gaan betalen, apart, om een artikel van de NRC te lezen waar juist een dienst als Blendle je helpt om uit je filter bubbel tekomen. Een tijdje terug bij Blendle geweest om te praten over nieuwe features en heb ze aangegeven dat het misschien handig zou zijn om bijvoorbeeld bij nieuws van allerlei kranten achtergrond informatie te tonen. Dus stel er onploft weer eens iemand in Afghanistan dat je dan artikelen krijgt uit de elsevier maar ook uit de groen amsterdammer met informatie over of het land of het conflict in dat land.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:20

Shabbaman

Got love?

Je krijgt met Blendle Premium ook content die elders gratis wordt aangeboden, dus die rekensom van NRC klopt niet helemaal.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:16
Ik heb net de app van blendle geïnstalleerd op mijn iPhone. Blendle is al enkele jaren uit mijn oog verloren maar ik wou het weer eens proberen. Bij het inloggen ben ik achtergekomen dat je de app alleen kan gebruiken met premium. Betalen gaat ook via de App store. Als je via de browser inlogt kan je nog wel ouderwets artikelen kopen. Maar ook goedkoper een abbonement krijgen zonder iTunes abbo troep.

Zelf was ik wel benieuwd naar blendle premium en het voorlezen dus heb een trial nu. Het voorlezen is echt heerlijk! Zou wel willen dat meer artikelen dit ondersteunde.

Tot zover zijn de artikelen die gekozen zijn ook niet slecht. Heb pas net deze trial dus moet kijken of dit me echt bevalt.

[Voor 10% gewijzigd door polopolo150 op 26-04-2018 03:14]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Blendle stopt nu met betalen per artikel wat ik wel eens deed.

Nu is 10€ per maand niet een kapitaal, maar weer er bij.
Kan je met één account het hele gezin laten lezen, of moet ik dan weer per persoon betalen?

Ik zocht er naar, maar kon het niet direct vinden op hun site.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
Ik vind het erg jammer: ik gebruik Blendle voornamelijk om een paar artikelen te lezen waar ik search alerts voor heb. Ik ga daar geen 10 euro per maand voor betalen: ik vind het pay-as-you-go model voor mij prima werken.

PV Output

• Scrummie

Scrummie

Think different

Blende is gewoon mislukt project, wat heel veel mensen al aan zagen komen bij lancering. Het concept leek prima, maar gewoon niet levensvatbaar.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 23:11
Ik vind 10 euro per maand voor die paar artikelen die ik las te veel, voor mij houdt het project Blendle dan nu ook op.
Ik vond het ideaal om, naast mijn krantenabonnement, nog te kunnen shoppen in andere interessante kranten en bladen. Spijtig.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
rutgerw schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:14:
Ik vind het erg jammer: ik gebruik Blendle voornamelijk om een paar artikelen te lezen waar ik search alerts voor heb. Ik ga daar geen 10 euro per maand voor betalen: ik vind het pay-as-you-go model voor mij prima werken.
Was ook mijn manier van gebruik inderdaad. Maar denk dat van dergelijke gebruikers men ook niet kan leven eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Gitarist
  • Niet online
Ook voor mij is het einde Blendle.
Zoals meer mensen hier behoor ik tot de groep casual lezer. Eens in de 2/3 weken log ik in en klik ik in de voor mij interessante categorieën enkele artikelen aan. Ik heb dit jaar tot nu toe voor € 6,52 aan artikelen gekocht. Daarmee blijf ik fors onder de € 10 p/mnd (of in mijn geval € 6,50 p/mnd).

Overigens heb ik wel gewoon een abonnement op NRC (digitaal) en De Correspondent. Maar ook nog Blendle zou ik te veel vinden.

• Brent
  • Laatst online: 07-06 19:13
Ik heb nu eventjes gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk wat Premium is. Sommige bulletpoints lijken elkaar tegen te spreken: een selectie van artikelen uit krant en tijdschrijft, maar onbeperkt lezen uit tijdschiften? Er zijn een aantal tijdschriften specifiek die ik graag zou willen lezen, maar ik kan nergens vinden of die er dan bij zitten of niet.

Iemand met Premium die me dit kan uitleggen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 21:24

Mach

[END]Avengers

Ik gebruik al een tijdje de abonnementsvorm van Blendle en ik vind dat ik waar voor mijn geld krijg al weet ik inderdaad nog steeds niet wat er nu voor mij in augustus gaat veranderen. Met @Brent vind ik de info die ik daarover heb gekregen verwarrend en tegenstrijdig. Ik hoopte op onbeperkt lezen uit alle tijdschriften maar so far kan ik alleen zogenaamde collecties samenstellen op thema, uit een beperkt aantal tijdschriften.

Voorlopig blijf ik blendle premium houden, omdat ik al per maand betaalde en het dus waard vind, maar ik snap de casual lezer die nu afhaakt heel goed.

DUGG

• Brent
Premium verandert niet (vwib). Maar met Premium kun je dus niet naar $magazine_x en $issue_y lezen?

• Poecillia
  • Laatst online: 07-06 07:27
Dit topic was voor mij aanleiding om ook maar eens Blendle te proberen. Het concept spreekt me aan en ik heb al veel interessante artikelen gelezen die anders niet toegankelijk voor me zouden zijn geweest. Ik zou alleen wat meer invloed op de keuze willen hebben met meer tags in plaats van het lijstje met zo'n 15 categorieën.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb een abo genomen en ben door de app gelopen. De content is gewoon superruk, ik mis de kranten en het bladeren door magazines is gewoon echt zeer gebruikers onvriendelijk. Dat had ik even beter moeten bekijken.

Wil ik het abo stopzetten, kan dat dus niet in de app of je account. Dan moet je mailen 8)7 Volgens mij moet je klanten de mogelijkheid geven op te zeggen op dezelfde manier als je je aan kan melden, maar goed.

Na een mail dat je wilt opzeggen, zeggen ze dus niet op. Neehee, dan krijg je eerst een mail of je het wel echt wil :/ JA, dat wil ik dus.

Kijk ik nu een maand later, hebben ze gewoon verlengd |:(

Blendle wil graag de hippe jongen uithangen, maar hun administratie processen zijn gelijk aan de Nuts bedrijven van 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poecillia
  • Laatst online: 07-06 07:27
Ik begin me inmiddels wat te storen aan de keuze van artikelen van Blendle: een hoog bakfiets gehalte. Verder mis ik de input van NRC en FD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
PWM schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:56:
Ik heb een abo genomen en ben door de app gelopen. De content is gewoon super, ik mis de kranten en het bladeren door magazines is gewoon echt zeer gebruikers onvriendelijk. Dat had ik even beter moeten bekijken.
Dat was ook het deel dat ik niet begrijp: het bladeren zoals je kunt onder de pay as you go variant is helemaal anders (en enkel via app...), en dat is ruk.

Helaas pindakaas, ik pas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik krijg van Blendle nu te horen dat ik een jaarabo heb genomen :? Ik heb gewoon geklikt op een maand abo, maar dat werd automatisch het 6,95 abo omdat ik al lid was en dat is dus automatisch per jaar. Wat een boevenbende is het geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze hebben alleen nog maar jaarabo's volgens mij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
Kwam er toevallig achter dat ik nog steeds per artikel kan betalen dus in het kader van living on the edge 5 euro tegoed gestort. Ben benieuwd hoe lang het nog blijft werken.

PV Output

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee