Voor een bedrijf(je) waar ik al langer de IT guy ben, is mij het volgende probleem voor geschoteld:
Op één computer wordt outlook 2007 gebruikt en daar komt alle emails op binnen, op één emailadres/account. De mail (.pst files) worden op een synology nas opgeslagen op het lokale netwerk. Nu wordt het pst bestand erg groot, ruim 16 GB en dit komt niet ten goede aan de snelheid. Archiveren is geen optie, aangezien er met projecten gewerkt worden die over meerdere jaren lopen en er regelmatig nog wordt teruggekeken.
De vraag:
Is het mogelijk op bijvoorbeeld een (linux) server een mail server alle mails te zetten, die dan:
Graag tips in welke richting ik moet zoeken of (voorbeelden van) oplossingen geven.
Alvast bedankt voor de moeite!
Ps ik hoop dat ik in het goede forum zit (server/client?)
Op één computer wordt outlook 2007 gebruikt en daar komt alle emails op binnen, op één emailadres/account. De mail (.pst files) worden op een synology nas opgeslagen op het lokale netwerk. Nu wordt het pst bestand erg groot, ruim 16 GB en dit komt niet ten goede aan de snelheid. Archiveren is geen optie, aangezien er met projecten gewerkt worden die over meerdere jaren lopen en er regelmatig nog wordt teruggekeken.
De vraag:
Is het mogelijk op bijvoorbeeld een (linux) server een mail server alle mails te zetten, die dan:
- Via meerdere computers te bekijken zijn (ook gelijktijdig?)
- Via meerdere computers mails te versturen vanaf dat ene account (ook gelijktijdig?)
- Emails binnen halen van provider. Het gaat er niet om een eigen @yourcompany.nl te hosten. Echt intern benaderen van emails en versturen.
- Alles gaat over het eigen interne netwerk, dus de oude/nieuwe mails hoeven niet van buitenaf (lees buiten eigen netwerk) bereikbaar te zijn.
- Is het dan nog te gebruiken in combinatie met Outlook 2007 of moet er aan een ander (nieuwer) programma worden gedacht? Of alles via een internet browser zoals chrome/firefox mozilla?
- Er zijn 3 gebruikers die bedienen 6 pc's totaal (vast en laptop)
- Cloud oplossing niet gewenst
Graag tips in welke richting ik moet zoeken of (voorbeelden van) oplossingen geven.
Alvast bedankt voor de moeite!
Ps ik hoop dat ik in het goede forum zit (server/client?)