iMac 27-inch kopen maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479467

Topicstarter
Ik ben al een tijdje van plan om een iMac te kopen, en voordat ik dat doe heb ik een aantal vragen. In eerste instantie dacht ik aan een Apple desktop/laptop, puur om er ééntje te hebben zonder andere redenen. Ik heb een hobby: fotografie, en ik dacht; met een iMac en -gratis- geleverde software kan ik mooie foto's/video's bewerken/maken, terwijl het bewerken ook met en Windows computer kan (daarom zeg ik 'een Apple hebben om te hebben' dus moet ik voor mezelf met een smoesje komen om een Apple te kopen). Mijn voorkeur gaat sowieso NIET uit naar een macbook want ik ben niet van plan om (constant) een laptop te dragen.

Het wordt daarom een iMac 27-inch. Waarom ik de 27-inch wil en niet de 21,5-inch? Daar heb ik eigenlijk geen antwoord op. Ik denk 'hoe groter het scherm hoe beter'. Maar heb al lange tijd zitten wachten met het kopen van een iMac.

Sinds ik ook (zeer kort geleden) interesse heb om -te leren om- IOS apps te gaan ontwikkelen wil ik toch vaart maken met het aanschaffen van een iMac.

1. Wanneer komt er weer een nieuwe iMac uit?
In mijn situatie heb ik geen haast, behalve dat ik een begin wil maken om te leren om apps te maken, maar ik kan wel wachten indien een nieuwe iMac binnen een X aantal maanden uitkomt.

2. Welke iMac raden jullie mij aan?
Ik ben geen gamer o.i.d. en ik heb het volgende samengesteld:

iMac 27-inch 3,2 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
Apple Magic Mouse + Magic Trackpad
Apple Thunderbolt-kabel (2,0 m) - Wit
Apple Battery Charger

Totaalprijs: €1986,-

Is een dergelijke samenstelling voldoende (performance, capacity etc.) voor iemand die waarschijnlijk weinig gebruik gaat maken van zijn iMac (tenzij ik een xcode/C# guru wordt en 24/7 ga programmeren :D) of kan ik "overbodige" dingen weglaten en kiezen voor meer RAM of HD? Raden jullie uberhaupt aan om via Apple een nieuwe aan te schaffen of tweedehands z.g.a.n. eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Waar wil je de Thunderbolt-kabel voor gaan gebruiken :?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik zou altijd voor een model met Fusion Drive gaan. Belangrijker dan geheugen upgraden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
O, ik houd van dit soort vragen :P .

Ik heb wat samengesteld:

iMac 1
  • 8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
  • Fusion Drive van 1 TB
  • Apple Magic Mouse
  • Apple Wireless Keyboard (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
  • Accessoirekit
  • 3,2-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
  • NVIDIA GeForce GT 755M 1 GB GDDR5
Totaalprijs: € 2.049,00

iMac 2
  • 16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 8 GB
  • Fusion Drive van 1 TB
  • Apple Magic Mouse
  • Accessoirekit
  • 3,2-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
  • NVIDIA GeForce GT 755M 1 GB GDDR5
Totaalprijs: € 2.249,00

iMac 3
  • 3,4-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,8 GHz
  • Fusion Drive van 1 TB
  • NVIDIA GeForce GTX 775M 2 GB GDDR5
  • Apple Magic Mouse
  • Accessoirekit
Totaalprijs: € 2.429,00

iMac 4
  • 3,5-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,9 GHz
  • Fusion Drive van 1 TB
  • NVIDIA GeForce GTX 780M 4 GB GDDR5
  • Apple Magic Mouse
  • Accessoirekit
Totaalprijs: € 2.779,01

iMac 5
  • 3,5-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,9 GHz
  • 32 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 4x 8 GB
  • Fusion Drive van 3 TB
  • NVIDIA GeForce GTX 780M 4 GB GDDR5
  • Apple Magic Mouse
  • Accessoirekit
Totaalprijs: € 3.329,01

Software
Als je echte video- en fotobewerksoftware wilt dan raad ik je de volgende pakketten van Apple aan, want iPhoto en iMovie vind ik een beetje amateuristisch:

Final Cut Pro X
Beschrijving:
"Met Final Cut Pro X edit je sneller en gestroomlijnder dan ooit tevoren. Dankzij het flexibele canvas van de Magnetic Timeline kun je je volledig richten op het verhaal dat je wilt vertellen. En met de gloednieuwe Multicam kun je materiaal dat je met meerdere camera's hebt gemaakt uiterst nauwkeurig bewerken. De krachtige tools voor mediabeheer, zoals de op bereik gebaseerde trefwoorden en automatische contentanalyse zijn handig om je bestanden te voorzien van tags en te filteren.
Talen: Engels, Chinees, Duits, Frans, Japans, Spaans
Deze versie is een gratis update voor huidige gebruikers van Final Cut Pro X."

Prijs: + € 270,00 bovenop je iMac.

Aperture
Beschrijving:
"Aperture biedt professionele functies voor fotobewerking, zoals geavanceerde tools om je afbeeldingen te perfectioneren en krachtige functies om snel je beste opnamen te vinden en te kiezen. Foto's uit Aperture en iPhoto worden in één bibliotheek getoond, zodat je eenvoudig kunt schakelen tussen iPhoto en Aperture. De populaire sorteeropties 'Gezichten' en 'Plaatsen' komen in Aperture nog beter tot hun recht. En met de niet-destructieve penselen kun je selectieve wijzigingen in je afbeelding aanbrengen zonder maskers of lagen te gebruiken.
Talen: Engels, Chinees, Duits, Frans, Japans
Deze versie is een gratis update voor huidige gebruikers van Aperture versie 3."

Prijs: + € 70,00 bovenop je iMac.

Toelichting
Schrik niet van de laatste iMacs, die zijn voor de echte intensieve gebruikers. Ik raad voor jou de iMac 1 of 2 aan, mocht je toch wat extra's willen zal je de derde kunnen overwegen, meer niet! Mocht je extra geheugen willen (begrijp ik voor je foto's en dergelijke) dan zal ik dat aanpassen, maar houd het wel op Fusion Drive of beter helemaal een SSD.

Je kunt hier je iMac samenstellen.

Veel succes!

P.S. iMac 1, 2, 3 etc. bestaan niet ;) . Ik heb ze enkel genummerd. Voordat je dat verkeerd opvat ;) .

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 16:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik zou voor de basis 27" iMac gaan maar wel upgraden naar een Fusion Drive. Dat zijn de performance dingen die je gewoon gaat merken en waar je nooit spijt van zal krijgen. Geheugen kun je achteraf nog erbij zetten in de 27" dus dat sowieso niet via Apple doen (scheelt je 50% aan kosten).

De refresh die komt is hoogstwaarschijnlijk een 0,1 of 0,2 Ghz CPU upgrade en als je veel geluk hebt een nieuwer model videokaart. Gezien de Broadwell processoren tot 2015 zijn uitgesteld zullen er waarschijnlijk niet extreme performanceverschillen te zien zijn. Sowieso heb je dat niet heel erg nodig voor wat je ermee wil gaan doen.

Als je meteen Magic Mouse + Trackpad wil kun je dat inderdaad doen, maar wat je met een losse thunderboltkabel wil is mij nog een raadsel.

Anyway, hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:21
Over Fusion Drive (FD),
Gebruik je veel bootcamp/windows?
Zoja levert dat in combinatie met FD best wat traagheid op. Als je gaat partitioneren, herkent Windows blijkbaar geen FD. Als je eenmaal boven de 128GB SSD aan programma's hebt gevuld.....duurt het opstarten van Windows een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Tip, google eens naar Kings Elektronics in de UK.
Binnen de EU heb je gratis verzending.
Daar betaal je voor de 3.4Ghz, 8Gb RAM, 1tb HD 1440 euro.
Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:09
Ik ben zeer tevreden met mijn late 2012 27" iMac. Zou wel de Fusion Drive nemen. Ik heb het geheugen later uitgebreid, dat kan dus bij de 27 inch versie en scheelt je een hoop geld. De Fusion Drive is erg snel. Bij mij zit er de gtx 675 in met 1GB en 3.2ghz processor. Snel en fijn in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:59

Quakie

quakelen

Kan niet in je portemonnee kijken maar rond de 2000 euro uitgeven aan iets wat je waarschijnlijk niet veel gaat gebruiken?

Je zou ook kunnen kijken naar tweedhands.. en dan alles van 2010 of later wegens ondersteuning en hardware. Als je beetje handig bent bouw je zelf je SSD erin.. Een grote SSD is betaalbaar tegenwoordig en is weer iets sneller dan fusion drive.
Kan je ongeveer voor helft van het geld of net iets meer klaar zijn.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 12:54
Asprine schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:41:
Tip, google eens naar Kings Elektronics in de UK.
Binnen de EU heb je gratis verzending.
Daar betaal je voor de 3.4Ghz, 8Gb RAM, 1tb HD 1440 euro.
Succes
Volgens mij komen alle imac's uit de US, dan zit je zo 500+ euro hoger qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 07:58

TheAshcat

Death from Above

Zoals hierboven ook wordt gezegd: ga in ieder geval voor de fusion drive, geheugen kun je later altijd nog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
AIXGOD schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:32:
[...]

Volgens mij komen alle imac's uit de US, dan zit je zo 500+ euro hoger qua kosten.
Zie inderdaad dat deze allemaal uit de VS komen.
Heb hier zelf destijds mijn macbook pro vandaan.

Gaat voor deze modellen dus allemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479467

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!

Ik denk dat ik inderdaad geen behoefte heb aan een thunderbolt kabel, nog niet in ieder geval. Bij het samenstellen had ik ook geen rekening gehouden met de opslag, maar wat is beter om te kiezen? Fusion Drive van 1 TB, 256 GB flashopslag (genoeg?) of 512 GB flashopslag? Qua geheugen blijkt het ook verstandiger om dit achteraf zelf erbij te prikken, is goedkoper zoals ankhie aangeeft.

Zijn de huidige iMac's die via Apple.nl verkrijgbaar zijn voorzien van een retinascherm? Of is dat iets wat o.a. toegevoegd wordt aan de iMac's die later dit jaar gepresenteerd zullen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Anoniem: 479467 schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:42:
Allemaal bedankt voor jullie reacties!!!

Ik denk dat ik inderdaad geen behoefte heb aan een thunderbolt kabel, nog niet in ieder geval. Bij het samenstellen had ik ook geen rekening gehouden met de opslag, maar wat is beter om te kiezen? Fusion Drive van 1 TB, 256 GB flashopslag (genoeg?) of 512 GB flashopslag? Qua geheugen blijkt het ook verstandiger om dit achteraf zelf erbij te prikken, is goedkoper zoals ankhie aangeeft.

Zijn de huidige iMac's die via Apple.nl verkrijgbaar zijn voorzien van een retinascherm? Of is dat iets wat o.a. toegevoegd wordt aan de iMac's die later dit jaar gepresenteerd zullen worden?
Wat genoeg is, dat is iets dat in principe alleen jij weet. Als je met een externe schijf gaat werken van 1/2/3/4TB opslag dan kom je met 256GB SSD makkelijk uit de voeten. Als je graag films download/bewerkt/name it en opslaat op je HDD is het nooit genoeg. Zelf had ik in mijn oude MBP 256GB zitten en had nog ong. 180 GB over na installatie van programma's etc. Wil je er ook nog Parallels / Bootcamp op gaan draaien dan is 256 GB op zich voldoende, maar kan nog krap worden.
512 GB is natuurlijk weer een stukje meer (heb ik in mijn huidige rMBP, nog 360 GB over) maar ook een stuk duurder. Met de Fusion Drive worden alle dingen die je vaak gebruikt op de SSD (128GB) gezet dus de dingen die je vaak doet gaan gewoon snel. Voordeel is natuurlijk dat je dan 2x/4x zoveel ruimte hebt.
Dit is iets dat je voor jezelf moet besluiten, alhoewel 256GB met een externe schijf in dit geval (of NAS misschien) voor de meeste mensen zou moeten werken.

De huidige iMacs hebben geen retinascherm, die draaien normaal 2560 x 1440. De retinavariant zou dan 5120 x 2880 worden en die schermen worden nog niet geproduceerd (of wel maar zijn nog onmogelijk duur). Zou mijn hoop ook niet te hoog hebben dat er straks een retina iMac wordt gepresenteerd. Mogelijk dat er wel een upgrade komt die met 4K schermen werkt, maar of het al meteen de standaard wordt dat betwijfel ik, zeker gezien de kwaliteit die Apple er meestal instopt qua schermen zou dit meteen een 1000+ euro aan de prijs moeten toevoegen (als je ziet dat de kwalitatieve schermen 2.000+ euro kosten en de TN panelen tussen de 600 en 1.000, die stuk minder zijn).
Mijn persoonlijke vermoeden is dat ze de iMac update van volgend jaar hiermee zullen uitrusten als het allemaal wat meer op gang gekomen is. Zeker omdat ze dan ook mogelijk weer snijden in de Mac Pro verkopen :) Maargoed, dat blijft gokken van mijn kant, ik kan niet in de keuken van Apple kijken :).

Qua geheugen inderdaad zeker achteraf doen. Heb mijne met 4 GB gekocht en er later nog 16 GB bijgezet dus nu een fijne 20 GB erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hallo,

Ik heb naar heel veel wikken en wegen van zal ik me imacuit 2012 upgrad of zal ik de nieuwe 21 inch kopen...
Maar nu ben ik er totaal uit heb mij imac te koop gezet (ook op v&a) en ga ik een nieuwe halenen imac late 2013 27 inch nu doe ik wat internetten wat lixchte programma's en ook gamen, oa bf4 company of heroes2 diablo3 rome total war2.
Nu heb ik gekeken en word het zeker de duurdere 27inch maar nu zit ik met wat keuzes mijn budget is ongeveer 2000 a 2100 euro.

Optie 1 i7 met gtx775 2gb en 8 gb ram en fusiondrive 1tb

Optie 2 i5 met gtx780m 4gb en 8gb ram en fusiondrive 1tb

Optie 3 i5 met gtx775 2gb en 8gb ram en fusion pdrive 1tb

Ik weet tuurlijk is de 780m het beste betaal je ook voor, maar is het wel goed merkbaar? En is de i7 belangrijk met gamen? Bedoel de i5 is denk ik daarvoor krachtig genoeg voor?
Ik weet het ff niet meer en het is een smak met geld!

en wat zou ik voor een late 2012 21.5 inch met nvidia gt650m 8gb intel i5 2.9 GHz kunnen vragen?

[ Voor 5% gewijzigd door Coldbullet op 22-04-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met games zul je vooralsnog weinig extra's merken met een i7, de gpu is toch wel het belangrijkste voor de games die jij opnoemt.
Een 780m is merkbaar beter tov de 775m, is het niet mogelijk voor je om je huidige mac te houden en gewoon een leuke game pc te nemen? Stukken sneller met een desktop gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

oi,

bedankt dus aan een i7 heb ik niet veel dan laat ik die optie ziezo vallen.
een game pc zie ik zelf niet zo zitten en mijn vriendin ook niet echt, want ik verrek het om boven te gaan zitten voor de pc. dus hij staat in de woonkamer en om dan zon bakbeest er neer te zetten.. ook niet echt mooi om te zien, en een laptop heeft zon klein schermpje. dan dan kom je al gauw op een alles in een pc, en ik werk graag met osx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Nu ik heb het besteld 27 3.4 GHz nvidia gt780m fusiondrive van 1tb
Hopelijk wordt het snel geleverd 2 tot 4 dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Daar ga je geen spijt van krijgen! en is een monster van een pc! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:13
Coldbullet schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:12:
Mooie config! Veel plezier ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Coldbullet schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:12:
Excellent choice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Vond ik zelf ook zat wel flink te twijfelen eerst met de gtx755' of gt780m bedoel is toch weer 140,- maar toen dacht ik op zon bedrag maakt t dan ook niks meer uit
En heb tot nu toe totaal geen spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
En? hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Snif snif :( hij isnog niet binnen. Appletje zegt vrijdag rn uos zegt maandag:( hopelijk is het vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

heujj

hij is vanmorgen om 10.30 binnen gekomen wat een beest van een machine,
totaal geen spijt draaid als een zonnetje Time Machine back-up was zo terug gezet, opstarten in 12 seconden en de vorige 1.5 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 15:46
Kijk dit is nou een leuk topic.

Vooral de reactie van 12345dan met veel plezier gelezen.

Ook ik zit te overwegen om eens een iMac te proberen en zit ook met een aantal vragen.

Ben met de vragen ook al in de applestore in Groningen geweest. Heel vriendelijk en behulpzaam. Maar volgens mij hebben ze met een oud zakenpartner van gewerkt :) Die zei ook altijd "natuurlijk kunnen we dat ook" om na binnenhalen opdracht eerst aardig wat tijd kwijt te zijn met het aanpassen van de organisatie aan de opdrachtgever. Eerlijkheidshalve lukt dat ook altijd, doch soms met bloed zweet en heel veel overuren.

Daarom ook even de vragen op tweaker gooien.

In tegenstelling tot de topic starter ben ik dus wel een heel fanatieke mmo gamer. Een 8 uur per dag moet het systeem toch echt wel aan kunnen. Mijn huidige windowsmachine zit dan ook vol met koeling ;)

Als ik online in de apple shop de pc samenstel zie ik geen optie extra ventilator etc bij te plaatsen. Dus ga er maar vanuit dat dat standaard goed zit?

De mmo's die ik graag op de hoogste setting speel zijn world of warcraft, age of conan, teso, swtor, the secret world en straks vermoedelijk archage.

In de winkel begreep ik dat er op de iMac windows zal "moeten" komen omdat regelmatig bij release van een mmo alleen windows goed wordt ondersteund?

Daarnaast als je de machine vooral gaat gebruiken voor gamen (en een beetje zzp-en) is het dan wel verstandig een iMac te overwegen.

Voor iemand uit de bocht vliegt, waarom ik eigenlijk naar een iMac kijk. Ik vind ze er mooi uitzien en vooral de ruimtebesparing op de grond plezierig door scherm en pc in 1.

Over het scherm gesproken. Is refresh rate gezien stevig genoeg om mmo's aan te kunnen?

Mocht iemand nog iets zien waar ik als gamer ook nog om moet denken, graag aanvullen :)

Budget is geen probleem. Merk wel dat je met de leuke upgrades als 3.5 i7 en 1tb flashopslag aardig uit de bocht kan vliegen :)

Er was hierboven nog een reactie over kijk ook eens bij Kings elektronics uk. Kom bij landbouwproducten uit, doch dat terzijde. Maar hoe doe je dat dan als er iets met de machine is. Misschien bij ik bij de apple store hier in Groningen duurder uit, maar weet tenminste wel de winkel te vinden als ik hulp nodig heb, lijkt me toch als de 3000+ uit gaat geven wel aan te raden?

Nogmaals bij voorbaat dank voor een reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

fitznl schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:47:
Kijk dit is nou een leuk topic.

Vooral de reactie van 12345dan met veel plezier gelezen.

<knip heel verhaal>

Nogmaals bij voorbaat dank voor een reactie :)
Allereerst weet ik niet hoeveel deze MMO's het systeem belasten dus vanuit dat oogpunt is het voor mij gissen. Dat het systeem continue gamen aankan durf ik wel te bevestigen als ik zie dat er ook complete renders van vele uren op gemaakt worden en het als workstation wordt ingezet bij vele bedrijven in de videohoek. Ik denk niet dat dat het punt is waar je je zorgen om moet maken. Heb zelf op mijn iMac late 2011 nog nooit problemen ondervonden met lang de boel belasten (dat wil zeggen, 20 uur video encoden non-stop). De fan gaat wel wat blazen maar oververhit, nee.

In de maxed-out iMac 27 kan je kiezen voor een GTX 780M. Die M erachter wil zeggen dat het een mobile versie is en dus niet vergelijkbaar met de GTX 780 desktop versie, waar je onder andere hier (1) en hier (2) wat benchmarks bij kan vinden, mede in vergelijking met de desktop kaarten. Op basis daarvan kan je wel een aardige conclusie trekken of het snel genoeg is voor je, maar door de band genomen vermoed ik weinig problemen ermee.

Het scherm is heel erg mooi van kleur en qua refreshrate zit je gewoon op de standaard 60hz, uitgaande van de 2560x1440 resolutie.

Je geeft aan dat je op dit moment je games op de hoogste settings speelt. Wat voor systeem moeten we aan denken ter vergelijking bijvoorbeeld? Dan is het vrij simpel te zien of het ongeveer gelijkwaardig is, minder dan de iMac of nu al beter dan de iMac ;)

[ Voor 37% gewijzigd door ankhie op 10-05-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-03 15:46
goede opmerking ankhie :) mijn huidige pc is:
monitor: dell u3014 2500x1600
computer:
i7 2600 3.4 ghz
ram 16gb
windows 7:64
amd 7900 hd radeon pci 2.0 3gb geheugen
uitsluitend ssd harde schijven tot totaal 2 tb
heel veel ventilatoren in de machine, alsof een vliegtuig aan het opstijgen is ;)

de iMac dient ter vervanging van pc mijn vriendin die een stuk lager is in configuratie dan de mijne maar "moet" uiteraard gelijkwaardig worden aan de mijne

[ Voor 2% gewijzigd door fitznl op 12-05-2014 09:15 . Reden: ssd 2gb moet uiteraard 2tb zijn :) dank je ankhie :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

fitznl schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:52:
goede opmerking ankhie :) mijn huidige pc is:
monitor: dell u3014 2500x1600
computer:
i7 2600 3.4 ghz
ram 16gb
windows 7:64
amd 7900 hd radeon pci 2.0 3gb geheugen
uitsluitend ssd harde schijven tot totaal 2 gb
heel veel ventilatoren in de machine, alsof een vliegtuig aan het opstijgen is ;)

de iMac dient ter vervanging van pc mijn vriendin die een stuk lager is in configuratie dan de mijne maar "moet" uiteraard gelijkwaardig worden aan de mijne
Als je dat naast de iMac maxed out zet:

2500x1600 van jou wordt iets lager met 2560 x 1440
i7 2600 3.4 Ghz vs i7 3,5 Ghz van 2 generaties later dus de iMac zal wel sneller zijn, er zit tussen de 5 en 20% verschil tussen de generaties, afhankelijk van, dus het is wel een upgrade.
16 GB RAM vs 16/32GB? afhankelijk van wat je erin stopt, 't is sneller geheugen maar of je die 1 of 2% merkt ... meer is altijd beter bij RAM ;)
Windows 7 x64 draait prima in bootcamp
SSD harde schijven kan je evt. nog via Thunderbolt of USB 3.0 enclosure aansluiten, zonde van 2 TB (vermoed ik, niet 2 GB :P)

Die ventilatoren echter ... die zal je moeten missen ben ik bang ;)
Pagina: 1