Ik ben al een tijdje van plan om een iMac te kopen, en voordat ik dat doe heb ik een aantal vragen. In eerste instantie dacht ik aan een Apple desktop/laptop, puur om er ééntje te hebben zonder andere redenen. Ik heb een hobby: fotografie, en ik dacht; met een iMac en -gratis- geleverde software kan ik mooie foto's/video's bewerken/maken, terwijl het bewerken ook met en Windows computer kan (daarom zeg ik 'een Apple hebben om te hebben' dus moet ik voor mezelf met een smoesje komen om een Apple te kopen). Mijn voorkeur gaat sowieso NIET uit naar een macbook want ik ben niet van plan om (constant) een laptop te dragen.
Het wordt daarom een iMac 27-inch. Waarom ik de 27-inch wil en niet de 21,5-inch? Daar heb ik eigenlijk geen antwoord op. Ik denk 'hoe groter het scherm hoe beter'. Maar heb al lange tijd zitten wachten met het kopen van een iMac.
Sinds ik ook (zeer kort geleden) interesse heb om -te leren om- IOS apps te gaan ontwikkelen wil ik toch vaart maken met het aanschaffen van een iMac.
1. Wanneer komt er weer een nieuwe iMac uit?
In mijn situatie heb ik geen haast, behalve dat ik een begin wil maken om te leren om apps te maken, maar ik kan wel wachten indien een nieuwe iMac binnen een X aantal maanden uitkomt.
2. Welke iMac raden jullie mij aan?
Ik ben geen gamer o.i.d. en ik heb het volgende samengesteld:
iMac 27-inch 3,2 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
Apple Magic Mouse + Magic Trackpad
Apple Thunderbolt-kabel (2,0 m) - Wit
Apple Battery Charger
Totaalprijs: €1986,-
Is een dergelijke samenstelling voldoende (performance, capacity etc.) voor iemand die waarschijnlijk weinig gebruik gaat maken van zijn iMac (tenzij ik een xcode/C# guru wordt en 24/7 ga programmeren
) of kan ik "overbodige" dingen weglaten en kiezen voor meer RAM of HD? Raden jullie uberhaupt aan om via Apple een nieuwe aan te schaffen of tweedehands z.g.a.n. eentje?
Het wordt daarom een iMac 27-inch. Waarom ik de 27-inch wil en niet de 21,5-inch? Daar heb ik eigenlijk geen antwoord op. Ik denk 'hoe groter het scherm hoe beter'. Maar heb al lange tijd zitten wachten met het kopen van een iMac.
Sinds ik ook (zeer kort geleden) interesse heb om -te leren om- IOS apps te gaan ontwikkelen wil ik toch vaart maken met het aanschaffen van een iMac.
1. Wanneer komt er weer een nieuwe iMac uit?
In mijn situatie heb ik geen haast, behalve dat ik een begin wil maken om te leren om apps te maken, maar ik kan wel wachten indien een nieuwe iMac binnen een X aantal maanden uitkomt.
2. Welke iMac raden jullie mij aan?
Ik ben geen gamer o.i.d. en ik heb het volgende samengesteld:
iMac 27-inch 3,2 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
Apple Magic Mouse + Magic Trackpad
Apple Thunderbolt-kabel (2,0 m) - Wit
Apple Battery Charger
Totaalprijs: €1986,-
Is een dergelijke samenstelling voldoende (performance, capacity etc.) voor iemand die waarschijnlijk weinig gebruik gaat maken van zijn iMac (tenzij ik een xcode/C# guru wordt en 24/7 ga programmeren