internet delen via adsl router

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nu een adsl aansluiting maar wil die gaan verdelen over meerdere computers. Dit zijn er een stuk of 3. Ik heb al wat routers gezien maar die waren echt voor profesioneel gebruik en vooral voor bedrijven.
Weet iemand een adsl router voor een thuisnetwerk?
En nog een vraagje: Kun je ook een printer erop aansluiten :?
Het is namelijk zo: ik heb 2 computers en als de ene uit staat moet de andere gewoon op internet kunnen en printen en andersom ook. Voor de rest mag er geen gegevens uitwissling zijn tussen de 2 computers.
Wie weet een goede oplossing? :D

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wil je echt een hardwarematige router, of gewoon een ouwe 486 als router?

Voor hardware, kijk hier maar es:
http://www.usr.com/products/router/router-product.asp?sku=USR8000
http://www.mr-at.nl/
[topic=153589]

• T.I.M
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 17:16 schreef fox666mulder het volgende:
Wil je echt een hardwarematige router, of gewoon een ouwe 486 als router?

Voor hardware, kijk hier maar es:
http://www.usr.com/products/router/router-product.asp?sku=USR8000
http://www.mr-at.nl/
Goedkope router (Asante/NetGear/D-Link?)
Liefst een hardware matige maar aan de prijzen te zien.. heb ik nog een oude pentium 75 staan

• T.I.M
  • Niet online
niemand meer :'( ;( ;(

• Foxke
  • Niet online
Dan zou ik die P75 nemen, 2 netwerkkaarten erin, en zoiets als sygate of winroute.
En dan vanaf de router naar een hub toe, en vandaar naar je pc's

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
linux drop ja

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
http://www.dlink.com/products/broadband/di701/SpecsTable.htm

Een pctje aanlaten staan is niet echt rendabel ivm electriciteits kosten. Na 2 jaar kan je je routertje afschrijven denk ik. (tegen de electr. kosten) :)

• Foxke
  • Niet online
Weet iemand mischien ook waar je die D-Link routers in NL kan kopen en hoe duur ze zijn?

Verwijderd

ik heb zelf thuis een ADSL aansluiting (mxstream-basic) ik gebruik het over het netwerk doormiddel van een linux machientje (voor de stats, PII-233 96MB 4GB HD met mandrake8.0 kernel 2.2.19) ik heb zelf gewoon een pptp connectie gemaakt en die gedeeld doormiddel van ipchains.
Voor mij werkt dit perfect, kan zelfs gewoon meel over het netwerk lezen en ftp'en enzo (dit lukte mij dmv Win2k internet connection sharing niet, vandaar de vermelding)

• Rtificial
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op zondag 10 juni 2001 15:28 schreef ^EnterZ^ het volgende:
ik heb zelf thuis een ADSL aansluiting (mxstream-basic) ik gebruik het over het netwerk doormiddel van een linux machientje (voor de stats, PII-233 96MB 4GB HD met mandrake8.0 kernel 2.2.19) ik heb zelf gewoon een pptp connectie gemaakt en die gedeeld doormiddel van ipchains.
Voor mij werkt dit perfect, kan zelfs gewoon meel over het netwerk lezen en ftp'en enzo (dit lukte mij dmv Win2k internet connection sharing niet, vandaar de vermelding)
Bij mandrake 8 wordt toch standaard kernel 2.4 geleverd????? :?
Ik zou idd de pc gaan gebruiken maar probeer aub. w98 niet voor inet delen. Met w2k gaat het redelijk, alleen is daar je pc een beetje te mager voor. Ikzelf gebruik ook mandrake 8 op adslserver. Kan heel makkelijk, ook heel moeilijk al je wilt :z , 1. volg de regels van www.adsl4linux.nl
2. Deel dit door internetdelen in te schakelen
3. Maak een firewall dmv. de firewallmaker die ook standaard in Mandrake 8 wordt meegeleverd!

Ook Freesco is voor jou een mogelijkheid. Kijk voor meer info op www.xs4all.nl/~bleekerm

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Op zondag 10 juni 2001 15:25 schreef fox666mulder het volgende:
Weet iemand mischien ook waar je die D-Link routers in NL kan kopen en hoe duur ze zijn?
Er zijn 2 opties ..

1 : Je hebt connecties in America. Je bestelt hem via de site voor $99 en laat hem versturen naar Holland (via kennissen of vrienden want het bedrijf zelf doet een beroep op haar distributeurs). Het enige dat je dan nog moet aanschaffen is een adapter die wel op ons lichtnet kan.

2 : Kijk even op de site van d-link voor Nederlandse importeurs. De kosten van deze dingen in NL zijn ongeveer FL450,-

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik wil ook zo'n ding voor 250,- is het een perfecte router, mischien kan het zelfs goedkoper worden als we met z'n allen kopen.
Ik hoop maar dat iemand zoiets kan organiseren, ik kan het zelf niet doen want 1. Ik heb geen creditkaart
2. Ik ben nog maar 16-->GEEn geld :)

Zij er niet goedkopere mogelijk heden, dat ding moet bij mij alleen maar mijn internet delen over 3 pcs.
Pagina: 1