Home Cinema systeem automatische standby

Pagina: 1
Acties:

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:47

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb sinds een paar maanden een HTB-3540 Home Cinema systeem van Philips in huis, die via een coax-kabel is aangesloten op onze tv. Dit werkt allemaal prima, behalve het volgende:

De Home Cinema schakelt zichzelf uit na een uur inactiviteit. Als ik de tv dus uitschakel, en meer dan een half uur later de tv weer aan zet, moet ik de Home Cinema ook weer inschakelen, wat nog best lang duurt. Al met al duurt het dus een minuut voor ik eindelijk kan gaan kijken. (wat een probleem hé 8)7)

Ik heb de instellingen doorzocht (veel zijn er niet) en de volgende leken mij mogelijk om het probleem te veroorzaken, ze lijken echter goed te staan naar mijn idee:
- Schermbeveiliging: Uit
- Automatische stand-by: Uit
- Sleeptimer: Uit

Ik heb ondertussen al meerdere factory resets gedaan, maar het helpt niets, ook heb ik de instellingen aan gezet, maar dat mocht ook niet helpen. Google weet het helaas ook niet.

Weten jullie misschien wat dit veroorzaakt, of een workaround :)?

Alvast bedankt!

• MartijnDerks
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 17:52
Ha mede-tweaker,

Vreemd dat het apparaat zich zo gedraag, ik heb even nagekeken in mijn service documenten en het apparaat hoort gewoon aan te blijven staan en de instellingen zijn correct.

Een mogelijke oplossing; De instelling van de sleeptimer aan zetten en hierna weer uit.

Is de software up to date?

Zoja, wat je eventueel kan proberen is een harde reset. Dit kan gedaan worden door het apparaat van de stroom te halen, aan/uit knop ingedrukt houden terwijl de stroomkabel er weer ingestoken word. Dit lost
regelematig vreemde problemen op.

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnDerks op 16-04-2014 18:41 ]

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik heb die instelling al een keer aangezet en later weer uitgezet, maar dit heeft helaas niet geholpen. De software is helemaal up to date (via internet).

De harde reset zal ik proberen, ik hoop dat dat helpt :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk ook eens naar je HDMI CEC settings, bij Philips is dat EasyLink. Daarmee schakelt de TV het systeem automatisch uit als je de TV uitzet.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
EasyLink heb ik al uitgezet, maar dat is ook niet het probleem, want het systeem blijft nog een uur aan staan nadat de TV uitgeschakeld is. De harde reset is overigens niet gelukt, er gebeurde helemaal niks bij het ingedrukt houden van de knop.

• MartijnDerks
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 17:52
Harde reset is:

Stroomkabel er uit.
Aan/uitknop ingedrukt houden.
Stroomkabel er weer in terwijl aan/uit knop ingedrukt is.
Los laten wanneer deze weer aan gaat.

Dit werkt helaas niet bij apparaten met een touch aan/uit knop.

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik heb deze manier geprobeerd, maar het apparaat start helemaal niet op. (Het is overigens geen touchknop)
Pagina: 1