Toon posts:

Game pc 1.500-2.000€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker leden,

Ik ben al een tijdje op internet aan kijken naar een zelfgebouwde game pc.
wat ik belangerijk vind dat hij wel aantal jaren mee kan gaan (5-6 jaar)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
vooral veel gamen en wellicht streamen, zware programma's wil ik wel willen draaien zonder problemen daarbij te ondervinden, maar de focus ligt op het gamen op maximale settings en hoge resolutie
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
2.000€ verzendkosten niet meegerekend dat gaat geen probleem worden denk ik (:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb alleen een 27" monitor staan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, Ram geheugen, Videokaart(en) een mooie behuizing (mid tower), voeding , processorkoeling en wellicht een CD,DVD/blueray lezer
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Ik heb veel gehoord over het merk Corsair en de componenten zagen er netjes uit, ook hoor ik goede verhalen over ASus, MSI en nvidia !
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet meteen, grootte, geluidsniveau (zeker die, ik wil wel horen dat mijn computer mijn componenten goed koelt want ik wil geen doorgebrande componenten dus ik heb hier geen grenzen) energieverbruik is totaal geen probleem
Ga je overklokken? ik zou dat wel willen doen ja, niet zozeer meteen maar ik ben het wel van plan in de toekomst.

en nog even iets, een vriend van mij zei tegen mij dat ik beter in December/ Januarie kan beginnen met het bouwen van een pc want dan zouden er betere componenten op de markt worden gebracht.

-Intel Core i5-4670K 3.4GHz Quad-Core Processor

-Noctua NH-D14 65.0 CFM CPU Cooler

-ASRock Z87 Extreme3 ATX LGA1150 Motherboard

-Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB Video Card

-Asus DRW-24B1ST/BLK/B/AS DVD/CD Writer

-Corsair XMS3 8GB (2 x 4GB) DDR3-1333 Memorybordercolor

en toen liep ik een beetje vast, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen of wat tips te bieden
ik doe dit voor de eerste keer en ik vind het heel interessant allemaal.
ik haalde vroeger al toen ik klein was computers open om ze te bekijken maar deze keer wil ik er toch eentje bouwen :)

alvast bedankt _/-\o_

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Het is handig om een Pricewatch-lijstje te maken; Handleiding Pricewatch

Het lijstje ziet er prima uit. Alleen zie ik geen voeding staan? Dit is wel een mooie: pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
Het geheugen zou ik veranderen naar; pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Deze kost hetzelfde maar is sneller, heeft strakkere timings, lager stroomverbruik (handig voor OC-clocken ooit) en is Low-Profile, zodat je geen gedoe met je koeler krijgt.
Ook mis je een HDD/SSD. Ik zou sowieso een SSD nemen. Ik zou deze nemen: pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB. Misschien wil je er nog een extra HDD bij.

[ Voor 26% gewijzigd door oscarw op 15-04-2014 17:08 ]

• rdsldr75
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10-2023
Waar moeten we aan denken bij een 'hoge' resolutie? Wat is de resolutie van je huidige scherm? Komt er nog één of meerdere schermen bij?

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik mis een SSD, een 2-3TB extra backup/opslagschijf, een voeding en behuizing. En zet het even in een lijstje.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je nu niet hoger draait dan Full-HD heb je niets aan een 780ti. Beter geef je dan nu minder geld uit en koop je over 2 of 3 jaar een nieuwe videokaart. 5 tot 6 jaar zonder upgrades gaat zelfs met een budget van 5.000 niet lukken.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Een gamepc bouwen die 5 a 6 jaar meegaat is niet te doen, misschien kan je met een lijstje zoals dit beginnen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,50€ 194,50
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 115,55€ 115,55
1MSI R9 290X Lightning€ 565,51€ 565,51
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,90€ 68,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,-€ 60,-
1LG BH16NS40 Retail Zwart€ 68,90€ 68,90
1Seasonic M12II 620W€ 71,22€ 71,22
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 89,55€ 89,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.354,58

• BackBones
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06-2024
PilatuS schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:07:
5 tot 6 jaar zonder upgrades gaat zelfs met een budget van 5.000 niet lukken.
Lijkt mij dat dat afhangt van de eisen. Als je over 5 a 6 jaar nog steeds alles op maximale settings wilt kunnen draaien geef ik je gelijk. Maar als je bereid bent wat compromissen te maken 'down the line' kan een fatsoenlijke machine nu toch heel lang mee gaan.
Mijn game pc is toch ook al 5 jaar oud (en ja hard aan vervanging toe, vooral nu mijn videokaar net gesneuveld is), maar hij heeft het toch al die tijd gedaan.
Nou moet ik daar voor de eerlijkheid ook bij zeggen dat ik de laaste 2 jaar minder game (kindje gekregen :P) en niet veel nieuwe games meer heb gekocht. (meest recente is Max Payne 3).
Anyway, zoals ik zei, ik denk dat de noodzaak voor upgraden o.a. aankomt op de eisen die je voor je systeem hebt (over een x aantal jaar).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt inderdaad af van je eisen. Als de TS zo'n budget heeft ga ik er vanuit dat zijn eisen ook wat hoger zijn. Ik ben zelf iemand die alle games op minimaal high wil kunnen spelen met 50+ fps. Dan zit je iedere 2 tot 3 jaar wel aan een andere videokaart en iedere 4 jaar aan een andere CPU.

• BackBones
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06-2024
@platu S: Ja goed zoals jij het beschrijft ben ik het met je eens. Dat is (voor die eisen) nog veel goedkoper ook ipv helemaal gek te gaan met je budget nu en dan misschien een half jaartje langer mee kunnen.
Het is me echter nog niet helemaal duidelijk of suikerpoes dezelfde verwachtingen heeft. (wel dat ie nu alles op high will kunnen spelen, maar dat moet niet zoon probleem zijn).

@ suikerpoes: ik ga wel mee in de aanbevelingen hier boven. Koop nu iets dat voor de komende 2-3) jaar mee kan en evalueer dan weer es wat je verder wilt/nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen, ik ga er nog eens goed voor zitten!
en ik snap het wel dat een game pc niet 5 jaar mee kan gaan zonder te upgraden, tijd is verandering.

nogmaals, bedankt!
Pagina: 1